ماه عسل در ترکیه

ماه عسل در ترکیه

ماه عسل ترکیه

سفر ماه عسل به ترکیه - استانبول، سفر به شهریست که فرهنگ و تاریخ را به هم گره زده است. استانبول شهری که توسط تنگه بسفر دو قاره آسیا و اروپا را به هم متصل کرده است. استانبول شهری که گنجینه خاطرات دو قاره است و محل تشکیل چندین سلطنت و امپراطوری های معروف بوده حالا شهری منتخب در لیست شهر های توریستی و گردشگریست. تور ترکیه انتخابی مناسب برای گذراندن شیرین ترین سفر یعنی سفر ماه عسل است. چرا که در کنار قیمت مناسب تور ترکیه، این کشور را می توان مهد دیدنی ها، سواحل و تفریحات دوست داشتنی و متنوع خواند. این همه تعریف از سفر با تور ترکیه بی دلیل نیست در ادامه به شما برنامه سفری رومانتیک به ترکیه را ارائه می دهیم و بیشتر از جاذبه های ترکیه برای شما بازگو خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

ماه عسل در استانبول

سفرنامه ماه عسل

در ابتدا برای رفع خستگی راه و شروع سفر بی نظیر خود، توصیه می کنیم تا سفر ماه عسل خود را با حمام سنتی محلی ترکیه که به بیش از 500 سال پیش بر می گردد و نمونه ای از ماساژ درمانی در زمان پیشین بوده بروید. در این حمام سنتی که بر اساس سنت های حمام کلاسیک استانبول طراحی شده از یک ماساژ مدرن و به روز دو ساعت لذت ببرید. این ماساژ یک راه جادویی برای شروع یک تعطیلات عاشقانه است.

از رفع خستگی و احساس آرامش برای صرف ناهار به یکی از رستوران های خوب استانبول ترکیه با منظره ای به قاره دیگر بروید و خود را مهمان یک طعم غذای سنتی خوشمزه ترکیه کنید، بعد از آن در یکی از جشن های امپراتوری های روم و یونان شرکت کنید و شاهد غروب آفتاب بر روی تنگه بسفر باشید. رقصیدن تصویر غروب آفتاب بر روی تنگه بسفر از آن دسته از دیدنی هایست که باید به همراه همسفر، دوست و همسفر دلبندتان ببینید.

روز دوم ماه عسل در استانبول

روز دوم سفر ماه عسل خود به ترکیه را با بازدید از اماکن تاریخی منحصر به فرد استانبول بگذرانید. از دوران روم شروع کنید و به بازدید از بقا و آثار باقی مانده از امپراتوری سپتیموس سوروس در 2000 سال پیش بروید. منطقه ای که در یک زمان مرکز بیزانس بود. هیپوودرم Hippodrome حتی از زمان های دور هم محلی برای ملاقات های عاشقانه بوده و عشاق زیادی را در خود دیده است در هیپوودرم از با هم بودن لذت ببرید و از آرامش محیط به روح خود لطافت ببخشید.

در طرفی دیگر مسجد ایاصوفیه، یکی از شگفتی های بیزانس قرار دارد. جالب است بدانید که مسجد ایاصوفیه استانبول بزرگ ترین کلیسا در دنیاست. در سال های بعد این کلیسای بزرگ توسط یکی از سلاطین ترکیه به یک مسجد تبدیل شد و مسجد توسط شواهدی از دو ادیان تزئین شد. نقاشی های دیواری، خوشنویسی عربی، اتاق هایی که هماهنگی های مختلفی با خداوند دارند. و اما در حال حاضر مسجد ایاصوفیه به یک موزه تبدیل شده است.

در طوب سفر ماه عسل با تور ترکیه ایستگاه بعدی شما مسجد آبی خواهد بود. از محیط معنوی یکی از زیبا ترین ساختمان های مذهبی جهان لذت ببرید و از 26 ستون و 30 گنبد مسجد آبی حیرت زده شوید.

به هنگام ناهار این سفر را با لذت بردن از سنتی ترین غذاهای استانبول کامل کنید.

در ادامه روز اگر انرژی داشتید می توانید بسته به سلیقه و علایق خود انتخاب کنید، همانطور که می دانید استانبول شهری برای خرید است. مراکز خرید استانبول از بزرگ ترین و کامل ترین مراکز خریدی هستند که می توانید در ترکیه ببینید. خرید از برند ها و پوشاک ترک را در قیمتی مناسب از دست ندهید. اگر به دنبال خرید نیستید، به تماشای دیدنی های اطراف ایاصوفیه بروید. جاهایی نظیر چشمه احمد سوم، فواره خرم سلطان، مخزن آب انبار، حمام خرم سلطان و البته کمی آن طرف تر کاخ توپکاپی و کاخ دولما باغچه استانبول.

روز سوم ماه عسل در استانبول و کوش آداسی

یک نیم روز را در بازار بزرگ سنتی قدیمی ترکیه طی کنید. زلزله و آتش سوزی از تهدیداتی بوده که دائما این بازار را به تنش کشانده، اما بازار استانبول باز خود را ساخته و طرحی نو کرده است. در راهرو های بازار گشتی بزنید، فرش ترکیه، عتیقه، انواع سوغاتی های ترکیه، وسایل چرم و دیگر اجناس از چیز هاییست که در مارپیچ راهرو های شهر به چشم می خورد. پس از بازدید از بازار بزرگ استانبول به بازار ادویه بروید. برای پیدا کردن بازار ادویه تنها به حس بویایی خود اعتماد کنید و به دنبال بوی خوشی که به مشامتان می رسد بروید. بوی زعفران و دیگر ادویه ها شما را به بازار پر پیچ و خم و راهروی ادویه خواهد رساند. بعد از صرف ناهار در یکی از رستوران های قدیمی بازار، راهی شهر ازمیر شوید.

روز چهارم ماه عسل در کوش آداسی

شهر جادویی و اسرار آمیز افسوس Ephesus سفریست به عظمت و زمان دنیای قدیم. شهر باستانی افسوس یکی از هفت عجایب جهان باستان بوده و هنوز هم می توان آثار درخشان از اکتشافات آن دوره را در شهر دید.

و اما با دیدن شهر افسوس زمان را از یاد نبرید. وقت غنیمت است و سفر کوتاه. پس فراموش نکنید که یک قایق سواری هیجان انگیز در انتظار شماست. پس از صرف ناهار در یکی از رستوران های خوب ازمیر سابقه تاریخی و مسیحی شهر را بررسی کنید. تنها در پنج مایلی خانه مریم مقدس، به کلیسای سنت جان که نقش کلیدی در شهر افسوس در تاریخ داشته سری بزنید. در انتها به کوش آداسی باز گردید. کوش آداسی ترکیه را می توان یک شهر پر رفت و آمد در کنار ساحل خواند.

روز پنجم ماه عسل در استانبول

به ساحل اقیانوس آرام بروید و به قایقرانی در قایق های لوکس خصوصی بپردازید.

نظرات کاربران
دیدگاه
  • سارا نظریان ۱۳۹۸/۰۴/۲۷

    ممنونم فاینداتور عزیز که این مطلب کاربردی رو گذاشتی.

    ۰
    ۱
از سراسر وب تور نوروز استانبول مجری مستقیم تور اروپا