سفر به استانبول

سفر به استانبول

5 دلیل برای سفر به استانبول

جاذبه های گردشگری استانبول

اگر از مسافرت ها و آخر هفته های تکراری خسته شدید و به دنبال مقصدی منحصر به فرد هستید، خود را آماده سفر به استانبول کنید چرا در استانبول سفری فراموش نشدنی در انتظار شماست و زیبایی اماکن دیدنی استانبول در دنیا زبانزد است.  چرا استانبول مقصدی محبوب است ؟ در استانبول، شهر تاریخی که بین اروپا و آسیا واقع شده، بهترین چیزها از هر دو قاره اروپا و آسیا را خواهید دید. از طرف دیگر هزینه سفر به ترکیه با تور قیمت مناسب استانبول بسیار معقول و به صرفه است. مراکز خرید استانبول نیز دلیل دیگر محبوبیت این شهر است، تقریبا یک دهه است که اجناس برند ترک کیفیت بالایی  را به مصرف کنندگان ارائه می دهند و مراکز خرید و بازار  بزرگ استانبول به سرزمین عاشقان خرید تبدیل شده است.

سفر-به-استانبول-1

بازدید از استانبول ترکیه به 5 دلیل : 

تاریخ طلایی ترکیه در استانبول

وقتی صحبت از تاریخ می‌شود، خیلی از افراد فقط به رم و آتن فکر می‌کنند. اما به نظر من تاریخ استانبول از آنها نیز درخشان‌تر و جذاب تر است. همه آن شهرها مکان‌ های تاریخی مهمی هستند، اما استانبول دارای امتیازات دیگری، به خصوص در منطقه اروپای غربی است. استانبول شهری که در طول سالها پایتخت چهار امپراتوری مختلف بوده است : اول امپراطوری روم (330-395)، امپراتوری بیزانس (1453-1394 / 1261-1453)، امپراتوری لاتین (1204-1261) و در نهایت امپراتوری عثمانی (1453-1922) بعد از اینکه مسلمانان در سال 1453 قسطنطنیه را فتح کردند. موقعیت مرکزی استانبول بین غرب و شرق موجب اهمیت این شهر از لحاظ تاریخی و فرهنگی شده. هنوز هم می‌توانید نشانه‌هایی از هر کدام از این امپراتوری‌ها را در کل شهر ببینید و از موزه‌ها و مکان‌های تاریخی آن مانند مساجد یا یرباتان-سرنیچی Yerebatan Sarnici، کاخ غرق شده  و یا مسجد ایاصوفیه دیدن کنید.

سفر-به-استانبول-2

اماکن دیدنی استانبول

شاید انتظار اماکن دیدنی خیره کننده را در استانبول ترکیه نداشته باشید، اما از تماشای جاذبه های این شهر حیرت زده خواهید شد. در استانبول به هر طرف که نگاه کنید ساختمانی زیبا مانند مسجد، برج و یا پلی زیبا بر فراز رودخانه معروف بفسر خواهید دید. حتی وقتی آفتاب غروب می‌کند و شب شروع می‌شود، مناظر چشم‌ نوازتر می‌شوند. جاذبه‌ ها با نورافکن‌ های بسیاری برجسته شده و در دل شب‌های تاریک استانبول خیره کننده تر به نظر می رسند. به شما توصیه می کنیم تا تنگه بسفر و پل های مختلفی که اروپا را به آسیا متصل می کنند رل از نزدیک ببینید. اگر می‌ خواهید تصاویر بیشتری از اماکن دیدنی استانبول ببینید، از صفحه دیدنی های استانبول دیدن کنید.

سفر-به-استانبول-3

غذای استانبول

حتی اگر به استانبول سفر نکرده باشید، آوازه غذاهای متعدد، نوشیدنی‌ها و غذاهای ترکیه به گوشتان خورده است. در طول سفر به استانبول ترکیه خبری از رژیم نخواهد بود چرا که غذا های خوشمزه ترکیه بسیار وسوسه کننده و بی نظیر است. در ترکیه مهم نیست چه غذایی را امتحان می کنید، همه خوشمزه خواهد بود و نمی توانید از خوردن آنها دست بکشید. غذاهای مشهور عثمانی، غذاهای خوشمزه گوشتی ترکیه و ماهی، چاشنی‌های معروف (که مانند اشتهاآور عمل می‌کنند) یا، اگر دوست دارید، غذاهای عربی معمولی نیز در دسترس هستند. البته از شیرینی‌ های ترکی باقلوا نشوید.

ترکیه و نوشیدنی های آن؟ ترک‌ها شراب خاص خود را دارند! یکی از معروف‌ترین آنها راکی Raki است، نوشیدنی ملی که طعم بسیار منحصر به فردی دارد.

سفر-به-استانبول-4

فرهنگ استانبول  

مطمئنا، مناطق بسیاری در جهان هستند که تحت تأثیر هر دو، فرهنگ غربی و شرقی قرار دارند. اما بدون شک، استانبول، شهري است که در آن شرق و غرب در هم می‌آمیزند و چیز کاملا منحصر به فرد در جهان است که اميدوارم برای همیشه باقی بماند. اگر در اطراف استانبول قدم بزنید، معماری تاریخی را مشاهده خواهید کرد، که درست در کنار یک آسمان خراش مدرن قرار دارند. در حقیقت استانبول این واقعیت را نشان می‌دهد که شرق و غرب به لحاظ فرهنگ به زیبایی ترکیب می‌شوند. پیش از سفر تقویم ترکیه را ببینید و چک کنید که آیا روز های سفر تان به استانبول با ایام جشنواره و یا روزهای فستیوال استانبول ترکیه تداخل دارد یا خیر، شرکت در فستیوال و ایام خاص ترکیه لحظات بسیار شاد و فراموش نشدنی را برای شما خواهد ساخت که در آن می توانید فرهنگ ترک را به خوبی حس کنید. 

سفر-به-استانبول-4

امنیت در استانبول دلیل دیگر بازدید از این شهر

به طور کلی بسیاری از مردم به بازدید از استانبول تمایل دارند، اما در مورد امنیت در این کشور نگران هستند. من می‌ توانم این را درک کنم، زیرا "رژیم اردوغان" برای آینده بسیار ترسناک است و هیچ کس واقعا نمی‌ داند که در سال‌ های آینده چه کاری انجام می‌دهد. با این حال، در حال حاضر هیچ چیزی در مورد وضعیت سیاسی در ترکیه، به ویژه استانبول وجود ندارد که مسافران را تحت تاثیر قرار دهد و آنان را تهدید کند. درست هماننده سفر به هر کشور خارجی دیگری در طول سفر به استانبول نیز به اهالی ترکیه و دین آنا احترام بگذارید و اصلا در رابطه با سیاست صحبت نکنی و به یاد داشته باشید که مردم ترکیه از خونگرم‌ ترین و مهمان‌ نواز ترین مردم جهان هستند. آنها کشور خود را دوست دارند و می‌ خواهند شما نیز به هنگام بازدید از آن لذت ببرید.

 
سفر-به-استانبول-6
نظرات کاربران
دیدگاه
از سراسر وب تور نوروز استانبول مجری مستقیم تور اروپا