شرایط تحصیل داروسازی در ترکیه

شرایط تحصیل داروسازی در ترکیه
رشته داروسازی از رشته‌ های پر کاربرد شاخه علوم پزشکی است و متقاضیان زیادی دارد. شرایط تحصیل داروسازی در ترکیه به صورتی مناسب است که هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان بین‌ المللی برای آن درخواست می‌ دهند. دانشگاه‌ های کشور ترکیه شرایط علمی تحصیلی بسیار خوبی در سطح بین‌ الملل دارند.
این کشور با اختصاص بودجه‌ های کلان در بخش آموزش عالی توانسته است اعتبار دانشگاه‌ های خود را در رنکینگ‌ های جهانی افزایش دهد. از طرف دیگر مناسب‌ بودن شرایط پذیرش، امکان اشتغال به کار ضمن تحصیل و بعد از فارغ‌ التحصیلی و مناسب‌ بودن هزینه تحصیل از جمله دلایل افزایش مهاجرت تحصیلی به ترکیه هستند.

مزایای تحصیل داروسازی در ترکیه

به دلیل هم‌ جواری ایران و ترکیه و وجود شباهت‌ های فرهنگی و مذهبی بین دو کشور، ترکیه گزینه خوبی برای مهاجرت تحصیلی است. از طرف دیگر ترکیه از امضا کنندگان معاهده بولونیا است و از یک سیستم آموزشی یکپارچه و منظم پیروی می‌ کند. به همین دلیل مدارک تحصیلی دانشگاه‌ های ترکیه در کشورهای اروپایی عضو معاهده بولونیا و بسیاری دیگر از کشورها معتبر است.
مناسب‌ بودن شرایط تحصیل داروسازی در ترکیه، مناسب‌ بودن هزینه تحصیل و امکان اخذ بورسیه تحصیلی از دیگر مزایای تحصیل داروسازی در ترکیه هستند. مهاجرت تحصیلی فرایندی پر چالش است که متقاضی باید از تمام شرایط تحصیل، دانشگاه‌ ها، هزینه تحصیل، هزینه زندگی و... آگاه باشد. برای آگاهی در این زمینه و کسب اطلاعات دقیق بهترین راه مشاوره با مؤسسات مهاجرتی معتبر است. مؤسسه مهاجرتی علم ویرا از معتبرترین مؤسسات مهاجرت تحصیلی است که با اشراف اطلاعاتی کامل، جدیدترین اطلاعات و اخبار در مورد شرایط تحصیل در خارج از کشور را در اختیار متقاضیان قرار می‌ دهد.

شرایط تحصیل داروسازی در ترکیه

تحصیل داروسازی در ترکیه به دو زبان انگلیسی و ترکی امکان‌ پذیر است. از جمله مهم‌ ترین شرایط تحصیل داروسازی در ترکیه شرکت در آزمون ورودی دانشگاه و کسب نمره قبولی است. برای تحصیل داروسازی در دانشگاه‌ های دولتی ترکیه، متقاضیان باید علاوه بر آزمون ورودی، معدل تحصیلی خوبی نیز داشته باشند.
البته امکان تحصیل داروسازی در ترکیه بدون شرکت در آزمون ورودی نیز وجود دارد که شامل برخی دانشگاه‌ های خصوصی ترکیه است. تحصیل بدون آزمون ورودی برای دانشگاه‌ های دولتی ترکیه تنها با داشتن معدل بالا و رزومه علمی عالی امکان‌ پذیر است. شرط معدل از دیگر شرایط تحصیل داروسازی در ترکیه است. معمولاً برای تحصیل در دانشگاه‌ های دولتی در رشته‌ های پزشکی حداقل معدل 18 لازم است. در مورد دانشگاه‌ های خصوصی معدل 16-15 قابل قبول است.
از دیگر شرایط تحصیل در ترکیه داروسازی، ارائه مدارک تحصیلی است. بر اساس مقطع تحصیلی رشته داروسازی، متقاضیان باید مدارک تحصیلی دوره قبل را برای ثبت‌ نام به دانشگاه ارائه دهند؛ به‌ عنوان‌ مثال برای تحصیل در دوره کارشناسی داروسازی متقاضیان باید مدرک دیپلم را ارائه دهند.
زبان تحصیل از دیگر شرایط تحصیل داروسازی در ترکیه است. متقاضیان باید بر اساس زبان تحصیلی انتخابی خود مدرک زبان ارائه دهند. در غیر این صورت باید بتوانند مهارت زبانی خود را اثبات کنند. برای این منظور متقاضیان باید در آزمون زبان دانشگاه شرکت کنند. مدارک زبان قابل‌ قبول برای تحصیل در ترکیه عبارت‌ اند از:
مدرک زبان تومر: برای تحصیل به زبان ترکی
مدرک زبان آیلتس یا تافل: برای تحصیل به زبان انگلیسی
آزمون‌ های ورودی برای تحصیل رشته داروسازی عبارت‌ اند از:
آزمون YOS: برای متقاضیان دوره کارشناسی، متقاضیان تحصیل به زبان ترکی و انگلیسی
آزمون SAT: مخصوص داوطلبان بین‌ المللی دوره کارشناسی داروسازی به زبان انگلیسی
آزمون GRE: مخصوص متقاضیان تحصیل در دوره کارشناسی‌ ارشد و دکترا داروسازی
آزمون :ALES متقاضیان تحصیل داروسازی به زبان ترکی

 

تحصیل داروسازی در ترکیه

دانشگاه های تحصیل داروسازی در ترکیه

همان‌ طور که گفته شد سیستم آموزش عالی ترکیه یک سیستم منسجم و یکپارچه است که از استاندارد های آموزشی جهانی پیروی می‌ کند. به همین دلیل دانشگاه‌ های این کشور بهترین شرایط تحصیل داروسازی در ترکیه را برای دانشجویان فراهم کرده‌ اند. در ادامه فهرست برترین دانشگاه‌ های ترکیه آمده است. دانشگاه آنکارا
دانشگاه استانبول
دانشگاه مدیپول استانبول
دانشگاه آتاتورک
دانشگاه آجی بادام
دانشگاه اژه
دانشگاه قاضی
دانشگاه کوچ
دانشگاه یدی تپه
دانشگاه حاجت تپه
دانشگاه مرمره
دانشگاه باشکنت
دانشگاه بغازیچی
دانشگاه مرمره
دانشگاه ایستنیه
برای کسب اطلاع از شرایط تحصیل و شهریه دانشگاه‌ های داروسازی ترکیه باید به یک منبع معتبر مراجعه کرد. مؤسسات مهاجرتی معتبر مانند مؤسسه علم ویرا می‌ توانند بهترین اطلاعات را در این زمینه در اختیار متقاضیان قرار دهند.

رشته های تخصص داروسازی در ترکیه

از جمله شرایط تحصیل داروسازی در ترکیه انتخاب یکی از گرایش‌ ها در دوره تخصصی است. دانشجویان مشغول به تحصیل داروسازی در ترکیه می‌ توانند در دوره‌ های تخصصی داروسازی از گرایش‌ های ارائه شده یکی را انتخاب کنند. این گرایش‌ ها عبارت‌ اند از:
کنترل دارویی
نانوفناوری دارویی
داروسازی هسته‌ای
بیوتکنولوژی دارویی
تخصص فارماکوکنزی
صنعت دارویی
داروشناسی
سم‌ شناسی
شیمی دارویی
داروسازی بالینی
گیاهان دارویی

بورسیه تحصیل داروسازی در ترکیه

با نگاهی به مزایای تحصیل در ترکیه مشخص می‌ شود که شرایط تحصیل داروسازی در ترکیه به صورتی است که موجب افزایش درخواست دانشجویان خارجی برای تحصیل در این کشور شده است. از دیگر مزایای تحصیل داروسازی در ترکیه امکان اخذ بورسیه‌ های تحصیلی است.
متقاضیان اخذ بورسیه با اثبات شایستگی علمی و تحصیلی خود می‌ توانند برای اخذ بورسیه درخواست دهند. با داشتن رزومه علمی عالی، عملکرد تحصیلی درخشان یا مقالات یا تحقیقات علمی معتبر، شانس دریافت بورسیه افزایش می‌ یابد. با نگاهی به تمام این موارد مشخص می‌ شود که شرایط تحصیل داروسازی در ترکیه به صورتی است که موجب افزایش درخواست دانشجویان خارجی برای تحصیل در این کشور شده است.
البته باید این نکته را ذکر کرد که معمولاً امکان اخذ بورسیه در مقاطع ارشد و دکترا بیشتر است. بورسیه‌ های تحصیلی ترکیه شامل موارد زیر هستند:
بورسیه دولتی ترکیه بورسلاری
بورسیه‌ های دانشگاهی
بورسیه تحصیلی TUBITAK
بورسیه‌ های سازمان‌ ها و بنیاد های خصوصی
بورسیه‌ های سازمان‌ های پزشکی برای دانشجویان رشته‌ های پزشکی

 

شرایط تحصیل داروسازی در ترکیه

هزینه تحصیل داروسازی در ترکیه

از دیگر شرایط تحصیل داروسازی در ترکیه که باید مورد توجه قرار گیرد شهریه تحصیلی است. هزینه تحصیل داروسازی در ترکیه به دانشگاه محل تحصیل، مقطع تحصیلی و زبان تحصیل بستگی دارد. در ادامه هزینه تحصیل در چند دانشگاه ترکیه برای رشته داروسازی آمده است:

دانشگاه شهریه تحصیلی سالانه
دانشگاه آنکارا 6.000 دلار
دانشگاه استانبول 9.500 دلار
دانشگاه آجی بادام 15.000 دلار
دانشگاه پدی تپه 18.500 دلار
دانشگاه حاجت تپه 4.800 دلار
دانشگاه ایستینیه 11.000 دلار
دانشگاه آتاتورک 800 دلار
جمع بندی
رشته داروسازی از رشته‌ های جذاب شاخه علوم پزشکی است و علاقه‌ مندان زیادی نیز دارد. به دلیل مناسب‌ بودن شرایط تحصیل در ترکیه، اعتبار بالای دانشگاه‌ ها و سیستم آموزشی مطابق با استاندارد های جهانی تحصیل در ترکیه یکی از مقاصد تحصیلی محبوب برای بسیاری از دانشجویان بین‌ المللی است.
از جمله شرایط تحصیل داروسازی در ترکیه ارائه مدارک تحصیلی، مدرک زبان بین‌ المللی، شرکت در آزمون ورودی دانشگاه و داشتن حداقل معدل مورد قبول دانشگاه است. برای تحصیل در ترکیه شرط سنی چندان مطرح نیست؛ ولی شانس پذیرش متقاضیان با سن پایین‌ تر بیشتر است.
شرایط تحصیل در مقاطع کارشناسی و دوره تکمیلی و تخصص داروسازی در ترکیه وجود دارد و دانشجویان در مقاطع تکمیلی باید از گرایش‌ های ارائه شده یکی را انتخاب کنند. دانشجویان دارای عملکرد تحصیلی عالی یا رزومه علمی پربار می‌ توانند از بورسیه‌ های تحصیلی استفاده کنند. این بورسیه‌ ها بخشی یا تمام هزینه تحصیل داروسازی در ترکیه را پوشش می‌ دهند.
برای موفقیت در پروسه مهاجرت تحصیلی، مراجعه به یک مؤسسه مهاجرتی معتبر اهمیت زیادی دارد. مؤسسه علم ویرا از برترین مؤسسات مهاجرتی است که با داشتن تیم مهاجرتی قوی تمام اطلاعات و شرایط لازم برای تحصیل در خارج از کشور را در اختیار متقاضیان قرار می‌ دهد. تعداد بالای پرونده‌ های مهاجرتی موفق مؤسسه علم ویرا و رضایت دانشجویان از عملکرد این مؤسسه گویای توانمندی تیم علم ویرا است.
نظرات کاربران
دیدگاه
از سراسر وب تور نوروز استانبول مجری مستقیم تور اروپا