شهرهای ترکیه

شهرهای ترکیه

کدام شهر ترکیه برای من بهتر است ؟

ترکیه سرزمین زیبا با اماکن دیدنی و گردشگری بسیار متنوع و وسیع است. از سواحل آرام  و رویایی با آب های نیلگون گرفته تا کوه های بلند سرسبز. با سفر به ترکیه به هرکجا که بخواهید و هرطور که بخواهید می توانید سفر کنید. مهم نیست این بار اولیست که به ترکیه سفر می کنید و یا این سفر دوباره و دوباره شما به سرزمین ترک زبان زیبایی هاست، اینبار می توانید سفری هیجان انگیز به دل تاریخ داشته باشید و یا چند روزی خود را به دستان آرامش بخش طبیعت ترکیه بسپارید. ترکیه برای همه جاذبه ای منحصر به فرد خود را دارد، بنابراین، پیش از آنکه کوله بار سفر به ترکیه را ببنیدید، برنامه سفر مورد علاقه خود را بر اساس علایق و شخصیت فردی خود بچینید تا سفری کاملا متفاوت و فراموش نشدنی را سپری کنید. در راهنمای سفر به ترکیه همراه و همسفر شما خواهیم بود، لحظات به کام :)

بر-اساس-شخصیت-و-علایقم-به-کدام-شهر-ترکیه-سفر-کنم-0

استانبول، سفری عالی مخصوص دوستداران تاریخ

درست است که استانبول برای همه با هر شخصیتی چیزی مخصوص دارد و شهری دوست داشتنی است، اما این شهر حقیقتا برای کسانی جذاب است که دوستدار تاریخ و همه بقایای باشکوه باقی مانده از دوران دور باشد. اگر شما هم جزو آن دسته از طرفداران تاریخ هستید با سفر با تور استانبول چند روزی را در محله سلطان‌احمد - Sultanahmet صرف کرده و از نمادهای اصلی استانبول نظیر  مسجد ایاصوفیه - Hagia Sophia، کاخ توپکاپی - Topkapi Palace یا بازار بزرگ - Grand Bazaar را سیاحت کنید. برای آشنایی بیشتر با تاریخ، از موزه باستان شناسی شگفت‌انگیز استانبول، که شامل سه ساختمان است بازدید کنید. در این موزه اشیایی از دوره قبل از اسلام گرفته تا کاشی و سرامیک آناتولی و عثمانی و چیزهای حیرت انگیز دیگری توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. البته، صرف نظر از چشم‌انداز‌های طبیعی و گردشگری شهر، استانبول پر است از منابع کمتر شناخته شده ای که دوستداران تاریخ از دیدنشان حتما خوشحال خواهند شد، اماکن تاریخی ناشناخته استانبول که در یونسکو ثبت شده اند و به اندازه دیگر اماکن دیدنی استانبول جذاب و دیدنی اند. برای مثال گذراندن روزی در اطراف محله تاریخی بالات، رفتن به جزایر استانبول برای دیدن ثروت دوران عثمانی و یا صرفا سپری کردن اوقاتی در کاخ بیلاربی - Beylerbeyi، تنها برخی از نمونه‌های عالی برای سیاحت هستند.

بر-اساس-شخصیت-و-علایقم-به-کدام-شهر-ترکیه-سفر-کنم-1

منطقه دریای سیاه ترکیه مخصوص دوستداران طبیعت

در مقایسه با مناظر سوئیس با کوه‌های خود، روستاهای آلپ و مراتع پر از گیاه و درخت، منطقه دریای سیاه ترکیه، یک رویای واقعی برای دوستداران طبیعت است. در حومه کوه‌های کاچکار - Kaçkar Mountain پیاده‌روی کنید، اوقاتی در پارک ملی کاراگل-صحرای - Karagöl-Sahara آرتویو صرف کنید، به صومعه مشهور سوملا Sumela بروید یا اینکه روزی را منطق تنگه بسفر استانبول بگذرانید تا تلفیقی از زیبایی غرب و شرق را با هم یکجا ببینید.

بر-اساس-شخصیت-و-علایقم-به-کدام-شهر-ترکیه-سفر-کنم-2

فتحیه - Fathye ترکیه استاحتگاه ساحلی برای دوستداران سفر ساحلی

ترکیه دارای خط ساحلی بزرگ و بسیار زیبا است، بنابراین، باید انتظار وجود استراحتگاه‌های تعطیلات تابستانی بسیاری را نیزاز این کشور داشت. از این رو، با وجود سواحل زیبای متعدد می توانید با سفر به ترکیه زیبایی های کشور لبخندها، تایلند را نیز در ترکیه ببینید. سواحل و غارهای مخفی فتحیه ترکیه همیشه در اواسط تابستان مکان رویایی بیشتر توریستان است. در طول سفر با تور ترکیه حتما اوقاتی را در دره پروانه‌ فتحیه سپری کنید، صحنه ای که در این ساحل خواهید دید برای همیشه در خاطر شما ثبت خواهد شد. ساحل مخفی بین دو دره کوه که هزاران پروانه در آن بر روی گلها نشته اند، تا به فتحیه ترکیه سفر نکنید و زیبایی این خط ساحلی را از نزدیک نبینید متوجه عمق زیبایی این جزیره نخواهید شد. علاوه بر این،  تالاب الودنیز Ölüdeniz Lagoon  از دیگر مناطق ساحلی زیبای ترکیه می باشد که در آن می‌توانید اوقاتی را در آبهای فیروزه‌ای سپری کنید.

بر-اساس-شخصیت-و-علایقم-به-کدام-شهر-ترکیه-سفر-کنم-3

استانبول شهری عالی مخصوص عاشقان خرید و مراکز خرید بزرگ

مراکز خرید بزرگ استانبول، بازار های سنتی، اجناس با کیفیت در قیمت مناسب و البته برخود خوب فروشند های ترک همه باعث شده تا استانبول ترکیه مقصدی محبوب در میان عاشقان خرید بدیل گردد. اگر در کنار تماشای دیدنی های استانبول قصد خرید از برند های معروف ترکیه را دارید، استانبول شهریست که باید به آن سفر کنید. حتی اگر دوستدار خرید نباشید باز هم مراکز خرید بزرگ استانبول شما را مجذوب خود خواهند کرد چرا که قیمت پوشاک از کیف و کفش گرفته تا لباس مجلسی و پالتو به قیمیتی مناسب عرضه می شود و هراج فروشگاه های برند ترک نظیر  زارا، H&M، تاپ شاپ، مانگو و .. شما را وسوسه به خرید می کند. خوب چرا از این فرصت استفاده نکنید، ساعات و یا حتی چند روز را از خرید لذت ببرید و پس از خرید در یکی از کافه های خوب استانبول خود را مهمان یک فنجان قهوه دلچسب ترک کنید تا خستگی گشت و گذار در بازار ها و فروشگاه ها با لبخند تمام شود. البته لازم به ذکر است که پیش از خرید شاید یاد گرفتن کلمات پرکاربرد ترکی فکر بدی نباشد چرا که در ترکیه زبان انگلیسی برای شما آنچنان که انتظارش را دارید چاره ساز نخواهد بود :)  

بر-اساس-شخصیت-و-علایقم-به-کدام-شهر-ترکیه-سفر-کنم-4

گازیانتپ - Gaziantep ترکیه سفری برای عاشقان غذا

خوب طعم و بوی عالی غذا های ترکیه ای هر کسی را به وجد می آورد و کسی نیست که در بعد از سفر با تور ترکیه از طعم بی نظیر غذا های ترکی تعریف نکند. 

وقتی در مورد غذاهای ترکیه سخن به میان می‌آید، استانبول اولین شهری است که به ذهن خطور می‌کند، اما پایتخت پسته ترکیه نیز جای خوبی برای لذت بردن از غذاهای شگفت‌انگیز محلی ترکیه ای است. حتم دارم  بهترین باقلاوایی که با پسته‌های محلی تازه پر شده را در هیچ جای دیگری نمی توانید امتحان کنید. و البته نباید گازیانتپ Gaziantep را نیز فراموش کنیم، این منطقه به خاطر کباب‌های بسیار خوشمزه خود مشهور است و حتی در رستوران های بین المللی دبی هم کبابی لذیذ همانند کباب های این محل پیدا نخواهید کرد.

بر-اساس-شخصیت-و-علایقم-به-کدام-شهر-ترکیه-سفر-کنم-5

 
نظرات کاربران
دیدگاه
  • نسرین ۱۳۹۷/۱۱/۲۳

    باسلام چرا بعضی ازمردم ترکیه حرف (و) رابصورت گردنبند استفاده میکنند چه معنی داره

    ۰
    ۰
  • فاطمه ۱۳۹۷/۰۸/۲۳

    سلام یکی از دوستان خانوادگی برای مدتی به همراه خانواده قصد مسافرت به استانبول(ترکیه) دارند در ماه ژانویه این آقا ۱ پسر نوزادی دارن و میخواستن اقدام کنن برای ختنه کردن پسرشون میخواستم بدونم آیا در استانبول(ترکیه) دکتر مخصوص به این کار هست یا نه ؟؟اگر هست نام این دکتر متخصص رو میخواستم ممنون از سایت خوبتون

    ۰
    ۰
  • Hamed ۱۳۹۷/۰۷/۱۸

    سلام‌، یه سوال / معنی آرتاج به فارسی چی میشه ؟؟ آرتاج یه کلمه ی استانبولی یا ترکیه / ممنون میشم کمکم کنید

    ۰
    ۰
  • اشکان ۱۳۹۶/۰۷/۲۰

    جالب بود

    با تشکر از شما

    ۰
    ۰
از سراسر وب تور نوروز استانبول مجری مستقیم تور اروپا