نقشه اروپا

نقشه اروپا

نقشه کشورهای اروپایی

وقتی صحبت از اروپا یا کشور های قاره اروپا می‌شود، شاید شما هم مثل من تعریف دقیقی از اروپا به ذهنتان نرسد و فقط از آن قاره تصوراتی مثل قاره سرسبز، جایی که میزبان برج ایفل و برج کج پیزا هست یا مواردی از این دست داشته باشید. در این مطلب اطلاعاتی از قاره اروپا را بیان می‌ کنیم امیدواریم با خواندن آن با نقشه اروپا و کشور های اروپایی بیشتر آشنا شوید و از این به بعد تصور دقیق و واقعی‌ تری از این قاره جذاب داشته باشید.

در نقشه‌ ای که در ادامه مشاهده می‌ کنید اروپا و تمامی کشور های عضور اتحادیه اروپا دیده می‌ شوند و نقاط قرمز رنگ هم پایتخت آنها را نشان می‌ دهد، بنابراین توصیه می‌ کنيم پیش از این که اطلاعات دقیق‌ تری درباره نقشه اروپا در اختیار شما بگذاریم ابتدا کمی در این نقشه کندوکاو کنید تا دید بازتری به این قاره داشته باشید. اگر نقشه خوانی به زبان انگلیسی برای شما دشوار است از نقشه دوم استفاده کنید.

نقشه کامل اروپا

نقشه پایتخت کشورهای اروپا

 

در نقشه بالا کشور هایی که به رنگ زرد کم رنگ هستند عضو اتحادیه اروپا به شمار می‌آیند اما هر چه رنگ زرد پر رنگ‌ تر می‌ شود به این معناست که آن کشور ها اخیراً به اتحادیه اروپا اضافه شده‌ اند. کشور هایی که با رنگ سبز کمرنگ نشان داده شده‌ اند نیز برای پیوستن به اتحادیه اروپا نامزد شده‌ اند و کشور هایی که به رنگ سبز پر رنگ‌ تر هستند عضو انجمن تجارت آزاد اروپا به شمار می‌ آیند.

نقشه کامل اروپا به فارسی

نقشه کامل فارسی کشورهای اروپا

آشنایی با کشورهای اروپایی

در قاره اروپا 50 کشور وجود دارند که 44 مورد از آنها عضو اتحادیه اروپا هستند و دومین قاره کوچک جهان محسوب می‌ شود. می‌ توان اروپا را یک شبه جزیره بزرگ یا شبه قاره دانست. بخش غربی اروپا سرسبزتر است و مزارع اوراسیا در این ناحیه قرار دارد، این بخش کاملا در نیمکره شمالی می‌ باشد. اروپا جزایر متعددی هم دارد که بزرگترین و مهمترین آنها متعلق به بریتانیا یا ایسلند و ایرلند است. در رابطه با تعداد دقیق کشورهایی که در اروپا قرار دارند همیشه بحث و اختلاف نظر بوده و هست برای مثال قبرس جزء اروپا به شمار می‌ آید اما از نظر جغرافیایی کشوری آسیایی است و همین مسائل باعث شده است تا در رابطه با تعداد دقیق کشورهای اروپایی و آسیایی اختلاف عقیده وجود داشته باشد. مثال دیگر گرینلند است که از نظر جغرافیایی جزء آمریکا محسوب می‌ شود اما در واقع قلمروی خودمختار کشور دانمارک است و یا بخشی از قزاقستان غربی است که جزء اروپا محسوب می‌ شود.
مساحت اروپا چیزی در حدود 10.2 میلیون کیلومتر مربع است و شاید جالب باشد که بدانید قاره اروپا تنها 20% بزرگتر از ایالات متحده آمریکاست.

نقشه مرزهای اروپا

نقشه مرزهای اروپا

جمعیت اروپا

تخمین زده می‌ شود 747 میلیون نفر در اروپا زندگی می‌ کنند و پرجمعیت‌ ترین کشور اروپایی، قسمت اروپایی کشور روسیه است که 110 میلیون نفر جمعیت دارد. بعد از روسیه کشور آلمان با 83 میلیون شهروند پرجمعیت‌ ترین کشور است و رتبه سوم را هم فرانسه دارد.
اروپا را به پنج بخش شمالی، جنوبی، شرقی، غربی و میانی تقسیم می‌کنند و در تصمیمات سیاسی و اقتصادی نیز از کشورها به این صورت یاد می‌ شود. شمال اروپا از زاوایای مختلفی پر اهمیت‌ترین قسمت اروپا محسوب می‌ شود که منظور از آن بیشتر شمال غربی اروپا و کانال انگلیس و دریای بالتیک است. بر اساس آمار جمعیت‌ شناسی سازمان ملل تقریباً 105 میلیون نفر در اروپای شمالی زندگی می‌ کنند و پیشنهاد می‌ شود اروپای شمالی را برای گردشگری انتخاب کنید زیرا طبیعتی باورنکردنی دارد. شاید تور اروپا ارزان نباشد اما ارزش یکبار امتحان کردن را دارد.

نقشه جمعیت کشورهای اروپایی

نقشه جمعیت کشورهای اروپا

 

نقشه هواشناسی اروپا

نقشه آب و هوایی اروپا

به عنوان یک قانون کلی، تابستان در اروپا برابر با آب و هوای عالی است اما به معنای ازدحام زیاد (به معنی صف‌های طولانی) و مهاجرت مردم محلی نیز می‌ باشد. از نظر بودجه در این فصل قیمت‌ های اقامت بالاست. زمستان به معنای دمای پایین و روزهای کوتاه است. بودجه شما در این فصل کمتر خواهد بود، زیرا تقریباً برای همه موارد نرخ‌ های مقرون به صرفه‌ ای پرداخت می‌ کنید اما بسیاری از جاذبه‌ های گردشگری در این فصل بسته هستند. بهار و پاییز احتمالاً بهترین زمان برای سفر هستند. فصل پاییز جمعیت کمتر است و قیمت‌ های بهتری دارد و هوا خیلی گرم یا سرد نیست.

نقشه هواشناسی اروپای غربی

در اروپای غربی، اتریش، بلژیک، فرانسه، آلمان، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ، موناکو، هلند و سوئیس وجود دارند.

تابستان (ژوئن تا آگوست): حداکثر 24 درجه سانتیگراد، حداقل 14 درجه سانتیگراد
پاییز (سپتامبر - نوامبر): حداکثر 14 درجه سانتیگراد، حداقل 7 درجه سانتیگراد
زمستان (دسامبر - فوریه): حداکثر 5 درجه سانتیگراد، حداقل 0 درجه سانتیگراد
بهار (مارس - مه): حداکثر 14 درجه سانتیگراد، حداقل 5 درجه سانتیگراد
همانطور که قبلاً گفته شد، تابستان در سراسر اروپا به طرز لذت بخشی گرم اما بسیار شلوغ است. پاریس در ماه‌های ژوئن و آگوست گردشگران بسیاری به خود می‌ بیند. گردشگران برای آفتاب تابستانی به اینجا می‌ آیند تا در محله‌ های پاریس قدم بزنند و در هوای خوب از جاذبه‌ ها دیدن کنند. اگرچه روز های آفتابی را تجربه خواهید کرد، جولای بارانی‌ ترین ماه پاریس است! به یاد داشته باشید که یک پانچو یا چتر به همراه خود داشته باشید. همچنین به خاطر داشته باشید که روز باستیل در ماه جولای برگزار می‌ شود.
مسافرت در زمان‌های خارج از فصل گردشگری بسیار ساکت‌ تر و کم هزینه‌ تر است اما نه در شهرهایی مانند برلین و بروکسل. آنها مراکز تجاری بزرگ بین المللی هستند، بنابراین در این زمان از سال افراد زیادی به این شهرها می‌ روند. این بدان معناست که قیمت‌ های اقامتی و پروازها مقرون به صرفه نخواهند بود. بسیاری از جاذبه‌ ها و مکان‌ های توریستی در طول ماه‌ های زمستان تعطیل می‌ شوند اما برخی از شهرها مانند وین، زمانی که دما کاهش می‌ یابد بهترین عملکرد خود را نشان می‌ دهند. این مواقع بهترین زمان برای دیدن اپرا و گوش دادن به گروه‌ های کر است!

نقشه هواشناسی اروپای شرقی

اروپای شرقی شامل بلغارستان، جمهوری چک، مجارستان، لهستان، روسیه و اسلواکی است.

تابستان (ژوئن تا آگوست): حداکثر 25 درجه سانتیگراد، حداقل 14 درجه سانتیگراد
پاییز (سپتامبر - نوامبر): حداکثر 13 درجه سانتیگراد، حداقل 5 درجه سانتیگراد
زمستان (دسامبر – فوریه): حداکثر 0 درجه سانتیگراد، حداقل -6 درجه سانتیگراد
بهار (مارس - مه): حداکثر 14 درجه سانتیگراد، حداقل 4 درجه سانتیگراد
تابستان‌ های اروپای شرقی گرم است! گاهی اوقات شهرهایی مانند مسکو حتی موج گرمای شدیدی را تجربه می‌ کنند. این امواج گرما می‌ تواند مردم محلی را از شهر بیرون کند. در این فصل استفاده از ضد آفتاب ضروری است.

نقشه هواشناسی اروپای جنوبی

اروپای جنوبی کجاست؟ آلبانی، بوسنی و هرزگوین، کرواسی، یونان، ایتالیا، مقدونیه شمالی، مونته نگرو، پرتغال، صربستان، اسلوونی و اسپانیا.
نکته سفر: کرواسی، یونان و ایتالیا گرم‌ترین آب و هوای اروپا را در تمام طول سال دارند.

تابستان (ژوئن - آگوست): حداکثر 30 درجه سانتیگراد، حداقل 17 درجه سانتیگراد
پاییز (سپتامبر - نوامبر): حداکثر 20 درجه سانتیگراد، حداقل 10 درجه سانتیگراد
زمستان (دسامبر - فوریه): حداکثر 7 درجه سانتیگراد، حداقل 0 درجه سانتیگراد
بهار (مارس - مه): حداکثر 18 درجه سانتیگراد، حداقل 7 درجه سانتیگراد
تابستان در جنوب اروپا به معنای تعداد زیادی از مردم محلی و گردشگران در تعطیلات است. همه آنها برای لذت بردن از آب و هوای باور نکردنی به اینجا می‌ آیند. اگر از شلوغی زیاد یا صف‌ های طولانی لذت نمی‌ برید، بهتر است جاده‌ ای را انتخاب کنید که کمتر سفر کرده‌ اید.

نقشه هواشناسی اروپای شمالی

حتما می پرسید اروپای شمالی کجاست؟ شمال اروپا از دانمارک، استونی، فنلاند، ایرلند، لتونی، لیتوانی، نروژ، سوئد و بریتانیا تشکیل شده است. فنلاند، سوئد و روسیه برخی از سردترین کشورهای اروپا هستند.

تابستان (ژوئن تا آگوست): حداکثر 22 درجه سانتیگراد، حداقل 13 درجه سانتیگراد
پاییز (سپتامبر - نوامبر): حداکثر 11 درجه سانتیگراد، حداقل 6 درجه سانتیگراد
زمستان (دسامبر – فوریه): حداکثر 1 درجه سانتیگراد، حداقل -4 درجه سانتیگراد
بهار (مارس - مه): حداکثر 11 درجه سانتیگراد، حداقل 2 درجه سانتیگراد
تابستان بهترین زمان برای سفر به اسکاندیناوی، بریتانیا و ایرلند است. این کشورها به اندازه اروپای جنوبی و غربی شلوغ نیستند. هنگام برنامه ریزی برای سفر به اروپای شمالی، باید آب و هوا را در نظر بگیرید. اگر سرما را دوست ندارید، سفر شما باید بین اواسط ژوئن تا اواخر آگوست باشد.

نقشه طبیعی اروپا

نقشه طبیعی اروپا

قاره اروپا به دلیل قرار گرفتن در منطقهٔ معتدل شمالی به قاره سبز معروف است. این قاره بین آب‌ های دریای خزر و دریای سیاه در جنوب شرقی، مدیترانه در جنوب، اقیانوس اطلس در غرب و دریای آدریاتیک در شمال قرار دارد. بسیاری از شهرهای مهم و تاریخی جهان از جمله شهر لندن پایتخت انگلستان، شهر تاریخی رم پایتخت ایتالیا، شهر مسکو پایتخت تاریخی روسیه، شهر تاریخی آتن پایتخت کشور یونان و برلین پایتخت آلمان در اروپا قرار گرفته‌ اند. بیش از سی درصد از زمین‌ های این قاره سرسبز قابل کشاورزی است که این مقدار بسیار بالاتر از دیگر قاره‌ های جهان است.

سوالات متداول نقشه اروپا

چطور از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر برویم؟

اغلب تورهای استانبول ترانسفر فرودگاه به هتل را دارند اما اگر تور شما این امکان را نداشت می توانید از تاکسی یا اتوبوسهایی که درست رو به روی در خروجی فرودگاه مستقر هستند و با نام havaist شناخته می شوند، استفاده کنید.

حراج های استانبول دقیقا چه زمانی است؟

در پایان تمامی فصول در استانبول حراج وجود دارد و به دلیل وجود مناسبت های بزرگی چون عید غدیر، عید قربان، عید نوروز و... نیز حراجهای هماهنگ برپا می شود، برای اطلاعات بیشتر به حراج استانبول در 2019 مراجعه کنید.

در سفر به استانبول دلار ببریم یا لیر؟

بهترین کار این است که به اندازه رسیدن به مقصد و هزینه های اولیه لیر همراه ببرید و در نهایت باقی پولتان را به دلار تبدیل کنید و دلارهایتان را در استانبول به لیر تبدیل نمایید...

هزینه سفر به استانبول چقدر است؟

هزینه سفر به استانبول بستگی به نوع سفر و سلایق شما دارد، قیمت چند کالای پرکاربرد در استانبول به این صورت است: یک لیتر شیر 4.41 لیر، قیمت 500 گرم سینه مرغ 13 لیر، قیمت یک وعده غذا در رستوران معمولی 35 لیر.

نظرات کاربران
دیدگاه
از سراسر وب تور نوروز استانبول مجری مستقیم تور اروپا