از ترکیه چی بخریم

از ترکیه چی بخریم

سوغات ترکیه

حتی آنهایی که به خرید علاقه ندارند و حال گشت و گذار در بازار و مراکز خرید استانبول را ندارند، نمی توانند در ترکیه و بخصوص استانبول در برابر خرید مقاومت کنند. دلیل سفر شما به ترکیه مهم نیست، مهم نیست که به نیت خرید از بازار استانبول به ترکیه سفر کرده اید و یا تنها قصد بازدید از دیدنی های ترکیه را دارید، به هنگام بازگشت از ترکیه خرید چند سوغاتی مهم ترکیه را که آغشته با فرهنگ و تاریخ اسرار آمیز ترکیه هستند فراموش نکنید.

فرش دستباف ترکیه

خرید فرش ترکیه چیزی فراتر از یک سوغاتی است. هر فرش دستباف اغلب ماه‌ ها و حتی سال‌ ها زمان می برد و نقوش و رنگ‌ های فرش، سنت‌ ها و باور های فرهنگی منطقه‌ ای ترکیه را منعکس می‌کند. مناطق خاصی از جمله میالس Milas، ازاک Usak و کنیا Konya به خاطر فرش‌ های خود معروف هستند. با این حال خرید فرش ترکیه به عنوان سوغاتی کمی زمان بر است و باید حواستان به شیاد بازی های فرش فروشان نیز باشد زیرا متاسفانه فرش‌ های تقلبی چینی بسیاری بازار استانوبل را پر کرده اند. اگر می‌ خواهید سوغاتی بخرید که به راحتی در چمدان جا شود، فرشی با ابعاد کوچکتر خریداری کنید و به گلیم و قالیچه‌ ترکیه توجه کنید.

چای و قهوه ترکیه

چای ماننده کشور عزیز خودمان، نوشیدنی ملی ترکیه است و در سراسر کشور، اهالی ترکیه هر روز هزاران فنجان چای می‌نوشند.  انواع مختلف چای با طعم های متنوع و مختلفی در ترکیه برای فروش وجود دارد و به طور سنتی، چای در استکان‌های کمر باریک کوچک نوشیده می‌شود، برای تکمیل کردن سوغاتی خود یک دست از این فنجان ها نیز می توانید در کنار چای خود بخرید. 
از چای که بگذریم، قهوه ترک نیز دارای طعم قوی و متمایزی است. قهوه ترک می تواند سوغاتی بعدی شما از سفر با تور استانبول باشد. 

باقلوای ترکیه

باقلوا از میان وعده‌ های بعدازظهر یا عصرانه معروف‌ ترین شیرینی‌ های ترکیه است. سفر خود به ترکیه را بدون خرید باقلوا و یا راحت‌ الحلقوم ترکیه نا تمام نگذارید. کاراکوز گولواغلو Karakoy Gulluoglu در استانبول، بهترین باقلوا فروشی ترکیه برای خرید باقلوا است. راحت‌ الحلقوم ترکیه که در جعبه‌ های کوچکی در مغازه‌ های سوغات فروشی، عرضه می‌شود را نیز امتحان کنید. اگر در استانبول هستید از فروشگاه Haci Bekir بازدید کنید. اجداد حاجی بکیر، راحت‌ الحلقوم ترکی را برای پادشاه‌ های عثمانی ابداع کردند.
 
نظرات کاربران
دیدگاه
از سراسر وب تور نوروز استانبول مجری مستقیم تور اروپا