سوغات ترکیه

سوغات ترکیه

معروف ترین سوغات ترکیه

سفر به ترکیه بی اغراق یکی از سفر های پر هیجان و بی مانند است. اگر می خواهید دلی به دریا بزنید و با هزینه ای مناسب سفری لذت بخش را تجربه کنید، تور ترکیه یکی از تور هایی است که باید با آن سفر کرد و از لحظه به لحظه آن استفاده کرد. اما سوغاتی ترکیه را نباید فراموش کرد. در هنگام سفر به ترکیه تهیه سوغاتی برای کسانی که دوستشان داریم یکی از دغدغه هاییست که اگر قبل از سفر در رابطه با آن اطلاعاتی داشته باشیم این دغدغه تبدیل به یکی از خاطرات خوش ما در ترکیه می شود و هنگام خرید بهترین انتخاب را خواهیم داشت. از این گذشته سوغاتی ها همیشه یادگار شیرین شما از سفر بوده و چه بهتر که هنگام خرید سوغاتی اصیل و مخصوص آن اقلیم و کشور را به یادگار ببریم. 

خبر خوب اینکه ترکیه پر است از سوغاتی های اصیلی که نه تنها یادگار روز های خوب شما در سفر با تور ترکیه خواهند بود، بلکه در تزیین و دکور خانه شما نیز می تواند تاثیر گذار باشند. در ادامه لیستی از بهترین سوغاتی های ترکیه را برای شما فراهم کرده ایم.

سوغاتی های اصیل و مخصوصی که باید در سفر با تور ترکیه خرید.

از ترکیه چی بخریم

نماد چشم نظر

the blue evil eye

در طول سفر به ترکیه، هنگام گشت و گذار و خرید حتما نماد چشم زخم های آبی رنگ نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. تقریبا در هر مغازه، خانه یا اداره که وارد شوید می بینید که نماد چشم زخم های آبی رنگ در یک گوشه نظر ها را به خود جلب می کند. مردم ترکیه همانند بیشتر مردم ما بر این اعتقاد هستند که نماد چشم زخم، نظر ها و افکار بد را دور کرده و با آویزان کردن آن افکار و موج بد از شما دور می شود. چشم زخم آبی به اشکال مختلفی مانند زیور‌آلات، ظروف، جا کلیدی و بدلیجات در ترکیه تولید و عرضه می‌شود. همچنین می توانید سازه های دستی آن را نیز تهیه کنید و به عنوان سوغاتی دستی ترکیه هدیه دهید.

سوغاتی-ترکیه-سوغاتی-اصیل-ترکیه-0

فرش دستباف ترکیه

Turkish carpets

یکی از زیبا ترین و البته گران ترین سوغاتی های ترکیه، فرش دستباف ترکی است که زنان ترک برای ساخت آن ماه ها و حتی سالها زمان صرف می کنند. فرش های ترکیه به دلیل طرح های سنتی زیبا و کیفیت ساخت یکی از سوغاتی های محبوب ترکیه محسوب می شود. فرش های ترکیه را می توانید در اندازه های مختلف از بزرگ تا کوچک تهیه کنید. و اما این نکته مهم را فراموش نکنید که در هنگام خرید فرش ترکی مراقب باشید تا به جای فرش ترکی فرش چینی نخرید. بعضی از فرش فروشی های ترکیه به جای فرش اصیل ترکیه، فرش چینی را به فروش می رسانند. اگر قصد خرید فرش دستباف و اصیل ترکیه را دارید پیش از خرید حتما با نکات و تفاوت های فرش دستباف، ماشینی و چینی آشنا شوید.

چگونه فرش ترکیه ای دستباف و با کیفیت را تشخیص دهیم؟

سوغاتی-ترکیه-سوغاتی-اصیل-ترکیه-1

ظروف سفالی و مسی ترکیه

copper and ceramics Turkish

ظروف سفالی ترکیه یکی دیگر از سوغاتی های زیبای ترکیه است که در هر کجای ترکیه می توانید پیدا کنید. اما شهر آوانوس در کاپادوکله به دلیل تولید این ظروف در طرح های بسیار زیبا شهرتی دو چندان دارد. صنعتگران محلی ترکیه خاک‌ رس مورد نیاز برای ساخت ظروف سفالی را از رودخانه‌ ای قرمز تهیه کرده و به‌ کار می‌ گیرند. در هنگام خرید ظروف سفالی در برخی از مغازه ها می توانید حتی شاهد کار سفالگران باشید و خودتان پش چرخ سفالگری بشینید.

ظروف مسی ترکیه نیز بسیار شهرت دارند و به کوزه ها و قابلمه هایش معروف است. این ظروف جزو دیگر سوغاتی های محبوب دست ساز ترکیه است. ظروف مسی در ترکیه هنوز با تکنیک‌ های قدیمی تولید می شود.

سوغاتی-ترکیه-سوغاتی-اصیل-ترکیه-2

 

بهترین سوغاتی خوراکی ترکیه

راحت الحلقوم

Turkish delight

اگر عاشق شیرینی هستید، اگر می خواهید طعم شیرین شیرینی سنتی عثمانی ترکیه را تجربه کنید، راحت الحلقوم ترکیه را فراموش نکنید. اشتباه نکنید، راحت الحلقوم ترکیه مانند ایران نیست. در هر کجای این کشور زیبا شیرینی های راحت الحلقوم در ابعاد، اندازه ها و طعم های مختلف پیدا خواهید کرد. طعم بی نظیر و شیرین راحت الحلقوم ترکیه از مزه های نابیست که لذت سفر شما به این کشور را دو چندان می کند.

سوغاتی-ترکیه-سوغاتی-اصیل-ترکیه-3

باقلوا استانبول ترکیه

Turkish baklava

بدون خرید شیرینی فوق العاده و بی نظیر باقلوا، ترکیه را ترک نکنید. شیرینی لایه لایه ای که با انواع مغز های گردو و پسته پر شده است و با عسل و شیره شیرین شده است. باقلوا بی اغراق یک از شیرینی های خوشمزه دنیاست. باقلوای ترکیه مخصوص استانبول است، اما در هر شهری که باشید می توانید این سوغاتی خوشمزه ترکیه را تهیه کنید.

خوشمزه ترین باقلوای اصیل ترکیه کدام است؟

سوغاتی-ترکیه-سوغاتی-اصیل-ترکیه-4

قهوه ترک

Turkish coffee
حتما تا به حال تعریف طعم و مزه عالی قهوه ترک را شنیده اید. برای خرید بهترین نوع قهوه ترک خود را آماده کنید. حتی اگر قهوه دوست ندارید، قهوه ترکی نوشیدنی دلچسبی است که نباید فراموش کنید. پس از بازگشت از سفر خود با تور ترکیه خود را به یک فنجان قهوه ترک دلچسب مهمان کنید و یک جا بشینید و خاطرات شیرین خود در طول سفر با تور ترکیه را یاد آور شوید. نگران طرز دم کردن قهوه ترکی هم نباشید.
با طرز درست دم و سرو کردن قهوه ترکیه آشنا شوید: چطور قهوه ترک را ماننده ترکیه ای ها درست کنیم؟

سوغاتی-ترکیه-سوغاتی-اصیل-ترکیه-5

ادویه ترکیه

Turkish spices

بهتر است بدانید که ترکیه، مخصوصا استانبول به شهر ادویه معروف است. ادویه ترکی از آن دسته اجناسی است که می بایست در سفر به ترکیه خریداری کرد. کیفیت و مرغوبیت ادویه جات در ترکیه علاقه مندان به غذا، عطر و طعم را جذب خود کرده است. مخصوصا زعفران ترکیه از سوغاتی های مخصوص و اصیل ترکی محسوب می شود.

سوغاتی-ترکیه-سوغاتی-اصیل-ترکیه-6

خرید لباس در ترکیه

در طول سفر با تور ترکیه، حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، مراکز بزرگ با قیمت باور نکردنی پوشاک در ترکیه شما را وسوسه به خرید می کند. پوشاک مرغوب ترکیه به خوش دوختی و مرغوبی الیاف شهرت دارد. قیمت مناسب انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه ترکیه به همراه کیفیت عالی آن باعث شده تا پوشاک نیز جزو سوغاتی های ترکیه به حساب بیاید. از قیمت انواع لباس برند و مرغوب در ترکیه حتما متعجب خواهید شد. در مراکز خرید ترکیه می توانید از نمایندگی های انواع برند ها و مارک های مطرح دنیا در مناسب ترین قیمت خرید کنید و آخرین مد روز لباس را تهیه کنید.

پیش از خرید، با برترین برند ها و مراکز خرید برجسته ترکیه آشنا شوید.

برترین مراکز خرید معروف ترکیه کجاست؟
برند های مطرح ترکیه را بشناسید؟

نظرات کاربران
دیدگاه
  • e ۱۳۹۶/۰۸/۰۲

    jjjjjj

    ۰
    ۰
از سراسر وب تور نوروز استانبول مجری مستقیم تور اروپا