هزینه سفر به ترکیه با هواپیما چقدر است؟

هزینه سفر به ترکیه با هواپیما چقدر است؟

با توجه به افزایش قیمت بلیط هواپیما در سال 1402، مسلما هزینه سفر به ترکیه با هواپیما نیز افزایش پیدا کرده است. به ویژه اگر بلیط پرواز را از شرکت های هواپیمایی خارجی رزرو کنید، به دلیل افزایش قیمت دلار باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. پس اولین نکته برای صرفه جویی در هزینه سفر به ترکیه، خرید بلیط هواپیما از شرکت های هواپیمایی داخلی است. در این مقاله نیز بیشتر تمرکز ما، روی شرکت های هواپیمایی داخلی است که هزینه سفر به ترکیه با هواپیما را از شهرهای داخلی و در زمان های متعدد بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

هزینه سفر به ترکیه با هواپیما

بهترین زمان را برای خرید بلیط هواپیما ترکیه انتخاب کنید

زمان خرید بلیط هواپیما، یکی از عوامل مهم در هزینه سفر به ترکیه با هواپیما است. به دلیل شرایط آب و هوایی ترکیه، میزان سفر ها به این کشور در بهار و تابستان بیشتر است، به همین دلیل زمان مناسبی برای سفر به ترکیه نیست. اما در اواخر پاییز و همچنین زمستان به دلیل کاهش میزان مسافرت ها، ایرلاین ها بلیط هواپیما را با تخفیف های بیشتر ارائه می دهند تا بتوانند سهم بیشتری از مسافران را از آن خود کنند. با انتخاب زمان درست در فصل پاییز، می توانید علاوه بر کاهش هزینه سفر به ترکیه با هواپیما، زمان بهتری را نیز انتخاب کنید.

همچنین قیمت بلیط هواپیما به ترکیه و به ویژه شهرهایی مانند استانبول و آنکارا، ممکن است در روز های مختلف هفته تغییر داشته باشد. معمولا با نزدیک شدن به پرواز، قیمت بلیط ها کاهش می یابد تا مسافران بیشتری بلیط هواپیما رزرو کنند. به همین دلیل ممکن است قیمت بلیط ترکیه در فاصله چند روز، تا چندین میلیون تومان تغییر داشته باشد.

هزینه سفر به ترکیه با هواپیما در مسیرهای مختلف

مهم ترین عامل در هزینه سفر به ترکیه با هواپیما، فاصله مبدا و مقصد است. هر چه مسافت طولانی باشد، مسلما هزینه های ناوبری و به ویژه هزینه سوخت افزایش می یابد. پرواز های ایران به ترکیه عمدتا از شهر های بزرگ ایران و به ویژه مشهد و تهران به استانبول و آنکارا انجام می شود. در ادامه هزینه سفر به ترکیه با هواپیما را در مسیر های مختلف بررسی می کنیم.

هزینه سفر به استانبول با هواپیما

بیشتر پرواز های ایران به ترکیه، به شهر استانبول انجام می شود. پرواز تهران استانبول مهم ترین، مسیر پروازی بوده که به مقصد ترکیه انجام می شود. بلیط هواپیما تهران استانبول، با توجه به نوع شرکت هواپیمایی و همچنین نوع بلیط، به شدت متغیر است. بلیط تهران استانبول توسط شرکت های هواپیمایی ماهان، ایران ایر، آسمان، قشم ایر و معراج ارائه می شود که قیمت های متفاوت اما نزدیکی دارند. در جدول زیر حداقل قیمت بلیط هواپیما استانبول از شهر های مهم در تاریخ 3 تیر 1402 بررسی شده است.

مسیر پروازی

حداقل قیمت

پرواز تهران استانبول

3.653.000 تومان

پرواز مشهد استانبول

12.500.000 تومان

پرواز تبریز استانبول

6.141.000 تومان

پرواز اصفهان استانبول

10.106.000 تومان

پرواز شیراز استانبول

8.500.000 تومان

همانطور که در جدول مشخص است، هزینه سفر به ترکیه با هواپیما با توجه به شهر مبدا متفاوت است. بهترین قیمت مربوط به بلیط هواپیما تهران استانبول بوده که به دلیل تعدد پرواز ایرلاین های داخلی در این مسیر است. در مسیر های پروازی دیگر عمدتا یک شرکت هواپیمایی فعال بوده که به همین دلیل، قیمت آن بالاتر است. برای کاهش هزینه سفر به ترکیه با هواپیما می توانید با رزرو پرواز ارزان تر به تهران رفته و سپس از تهران با هزینه کمتر به استانبول بروید.

علاوه بر این در استانبول دو فرودگاه وجود دارد که فرودگاه جدیدتر در سمت اروپایی این کشور، به نام فرودگاه جدید استانبول است. بیشتر پرواز ها از مبدا ایران به فرودگاه جدید استانبول انجام می شود و بهتر است هنگام وارد کردن مقصد نیز، فرودگاه جدید را انتخاب کنید. پرواز هایی که از ایران به فرودگاه صبیحا در استانبول انجام می شود توسط ایرلاین پگاسوس بوده که قیمت آن در تیر 1402، برابر 7.300.000 تومان است.

هزینه بلیط هواپیما به آنکارا

بلیط هواپیما ترکیه را می توان به مقصد آنکارا نیز رزرو کرد. پرواز های ایران به آنکارا از بیشتر شهر ها انجام می شود، اما تنها در مسیر تهران آنکارا، شرکت های هواپیمایی داخلی فعال هستند. قیمت بلیط هواپیما تهران آنکارا در تاریخ 4 تیر 1402 برابر 5.075.000 تومان است که توسط هواپیمایی کاسپین ارائه می شود. در سایر مسیر های پروازی از مشهد، شیراز و تبریز به آنکارا، تنها شرکت های هواپیمایی خارجی فعال هستند که قیمت بلیط آن ها بالاتر است. به منظور کاهش هزینه سفر به ترکیه با هواپیما، درصورتی که مقصد شما آنکارا است، بهتر است از تهران به این شهر سفر کنید.

هواپیمایی کاسپین

قیمت سفر با هواپیما به ازمیر ترکیه

شهر ازمیر در ترکیه یکی دیگر از مقاصد پروازی از ایران است که پرواز های آن تنها از تهران انجام می شود. البته این پرواز از شهر های دیگر نیز وجود دارد که توسط ایرلاین های خارجی با هزینه بالاتر برگزار می شوند. قیمت بلیط هواپیما تهران ازمیر توسط شرکت هواپیمایی کاسپین در 4 تیر 1402 برابر  6.200.000 تومان است. هواپیمایی قشم ایر نیز در این مسیر پرواز دارد که قیمت بلیط آن حدود 2 میلیون تومان بیشتر از تابان می باشد.

هزینه سفر به دنیزلی ترکیه با هواپیما

شهر دنیزلی ترکیه نیز یک مقصد دیگر از ایران بوده که شرکت های هواپیمایی داخلی در مسیر تهران دنیزلی فعالیت دارند. قیمت بلیط هواپیما تهران دنیزلی در تاریخ 5 تیر 1402 برابر 7.587.000 است که توسط هواپیمایی کاسپین ارائه می شود. علاوه بر این هواپیمایی های ایران ایرتور و همچنین قشم ایر نیز در این مسیر فعالیت دارند که قیمت بلیط آن ها کمی بیشتر از کاسپین است.

هزینه سفر به ترکیه با هواپیما از کدام شهر کمتر است؟

هزینه سفر به ترکیه با هواپیما علاوه بر مقصد، به مبدا آن نیز بستگی دارد. معمولا قیمت بلیط هواپیما ترکیه از تهران کمتر است زیرا پرواز های متعددی از این شهر به ترکیه انجام می شود و به دلیل تعدد پرواز ها، قیمت آن پایین تر است. در صورتی که می خواهید از شهری غیر از تهران به ترکیه و به ویژه استانبول بروید، بهتر است قیمت بلیط را در این مسیر ها مقایسه کنید. در صورتی که اختلاف قیمت ها زیاد بود می توانید با رزرو پروازی ارزان به تهران رفته و از آنجا به ترکیه سفر کنید.

قیمت بلیط هواپیما ترکیه

کاهش هزینه سفر به ترکیه با هواپیما با ایرلاین ارزان

هنگام خرید بلیط هواپیما به ترکیه، پرواز های متعددی را می توانید مشاهده کنید که توسط شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی ارائه می شود. ارزان ترین قیمت ها مربوط به شرکت های هواپیمایی داخلی است. با این وجود، ایرلاین های متعددی وجود دارند که قیمت بلیط آن ها با یکدیگر متفاوت است. بطور مثال در مسیر تهران استانبول، هواپیمایی های معراج، آسمان، قشم ایر، ماهان و ایران ایرتور فعالیت دارند. ارزان ترین پرواز مربوط به هواپیمایی معراج و گرانترین آن مربوط به ماهان بوده که اختلاف قیمت آن ها حدود 8 میلیون تومان است.

این اختلاف قیمت مربوط به خدمات شرکت هواپیمایی و سیاست گذاری های ایرلاین می باشد. کیفیت صندلی ها و کیفیت پذیرایی عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما در هر ایرلاین می باشند. پرواز های بیزینس مسیر تهران استانبول به 21 میلیون تومان نیز می رسد. گاهی اوقات ممکن است قیمت بلیط ایرلاین های ترکیش و پگاسوس از ایرلاین های داخلی کمتر باشد. بنابراین هنگام جستجوی پرواز مورد نظر، فاکتور های مختلف از جمله شرکت هواپیمایی، ساعت و تاریخ پرواز و همچنین نوع کلاس پروازی را در نظر بگیرید.

نظرات کاربران
دیدگاه
از سراسر وب تور نوروز استانبول مجری مستقیم تور اروپا