بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول

آشنایی با بازار بزرگ استانبول

استانبول یکی از بهترین شهرهای توریستی دنیا برای عاشقان خرید است. بیشتر شهرت شهر استانبول به دلیل وجود مراکز خرید مدرن و البته بازار سنتی بزرگ استانبول می باشد. در بازار بزرگ که بیش از هزاران هزار متر مربع وسعت دارد، حدود 4000 مغازه و 48 خیابان وجود دارد. پس سوال اساسی که برای مسافران مطرح می شود این است که چطور می توان در این بازار بسیار بزرگ خرید کرد و مغازه های خوب بازار استانبول را در میان آن شلوغی شناخت!

اگر مسافر تور استانبول هستید و اکنون راهنمای خرید در بازار بزرگ استانبول را دنبال می کنید، نگران چیزی نباشید در این صفحه با همه اطللاعاتی که برای یک خرید خوب در استانبول نیاز دارید آشنا خواهید شد. برای خرید در استانبول حداقل 3 ساعت را در نظر بگیرید و برای به در کردن خستگی راه می توانید به کافه شارک، یکی از کافه های خوب استانبول واقع در تقاطع خیابان Yagikcilar  و fesciler بروید و خود را مهمان یک فنجان قهوه ترک عالی کنید.

خرید از بازار بزرگ استانبول

همه چیز درباره بازار بزرگ استانبول - Grand Bazaar

چگونه به بازار بزرگ استانبول برویم

نشانی بازار بزرگ استانبول ترکیه

اجناس و بازارچه های بازار بزرگ استانبول

در بازار بزرگ استانبول چی بخریم و از کجا خرید کنیم

بازار فرش استانبول

شیشکو عثمان Şişko Osman (که ترجمه آن به فارسی "عثمان چاق" است) کسب و کار خانوادگی چهار نسل، با سابقه و تخصص در زمینه فرش می باشند که در سراسر ترکیه و بازار بزرگ محبوب‌ ترین فروشنده فرش نیز محسوب می شوند. مالک آن عثمان شنل دارای درک علمی در مورد محصولات خود بوده و مجموعه‌ ارزشمند او تلفیقی از فرش‌ های عتیقه تا مدرن است.

از دیگر فروشگاه ها در بازار، اتنیکون Ethnicon و فروشگاه خواهر آن، دوکو Dhoku است. اتنیکون شامل فرش‌ های دستبافت منحصر به فردی از زنان آناتولی را با توجه خاص به جزئیات و رنگ عرضه می‌کند. دوکو دارای نگاه معاصر با الگو های هندسی است. این دو فروشگاه درست در کنار یکدیگر قرار دارند، بنابراین مجبور نخواهید بود مسافت زیادی را برای بازدید از دو فروشگاه فرش طی کنید. اما پیش از آنکه برای خرید فرش های زیبای ترک هیجان زده شوید با خصوصیات فرش دستباف خوب ترکیه آشنا شوید.

بازار چرم استانبول

چرم یک کالای محبوب در بازار بزرگ استانبول است پس به هنگام سفر به استانبول خرید چرم را از قلم نیندازید. با ورود به بازار گرند و یا همان بازار بزرگ استانبول، فروشندگان زیادی سعی دارند توجه شما را با محصولات خود جلب کنند. اما همه این فروشگاه‌ ها را رد کنید تا به فروشگاه Koç Leather & Fur برسید. این فروشگاه از سال 1968 در بازار بزرگ بوده و در زمینه فروش چرم از معتبر ترین مغازه های بازار محسوب می شود. در این فروشگاه اجناسی نظیر چرم، پوست گوسفند و لباس‌ های خزدار زیبایی را خواهید یافت.

منسوجات استانبول

برای تجربه حمام ترکی در منزل، به فروشگاه محصولات طبیعی عبدالله Abdulla Natural Products بروید که صابون‌ های طبیعی با بوی مطعر، حوله‌ های حمام 100 درصد پنبه‌ ای، لیف‌ های دستباف و لوازم طبیعی حمام را به فروش می‌رساند. با دیدن آرم مدرن آن که کلاه قرمز خوش رنگی است، متوجه خواهید شد که به مکان مناسبی پا گذاشته‌ اید. هم اکنون جنیفرز حمام - Jennifer’s Hamam یکی از محبوب‌ ترین فروشگاه‌ های فروش حوله حمام، شال، حوله دستی، رو تختی، ملافه، لباس حمام، رومیزی و روسری می باشد که همه محصولات آن با استفاده از مواد طبیعی ساخته می‌ شوند.

عتیقه فروشی های استانبول

چینی Çini ، سفال و کاشی سنتی با نگاره‌ های فیروزه‌ ای و قرمز و با هنر های زیبای ملی ترکیه عجین شده است. به همین ترتیب، بازدید از بازار بزرگ بدون رفتن به İznik Art کامل نخواهد بود. کمی آن طرف‌ تر از ورودی بازار در خیابان نوروزمانی Nuruosmaniye، عتیقه‌ جات و آثار هنری سوفا، یکی از بهترین فروشگاه های عتیقه‌ جات استانبول واقع شده است. در اینجا همه چیز از حکاکی‌ ها گرفته تا نقشه‌ ها، از سرامیک‌ ها گرفته تا مینیاتور ها، از تابلو خوشنویسی گرفته تا فرش‌ های عتیقه، از نقره‌ جات تا آثار هنری معاصر ترکیه وجود دارند. و اما بهترین قسمت داستان صاحبان خوش‌ مشرب آن، کاشف بگ Kaşif Bey و همسرش دیلک Dilek هستند که گفتگوی نشاط‌ بخش با آنها روزتان را خاص خواهد کرد.

بازار بزرگ استانبول کجاست

Beyazıt Mh., 34126 Fatih/Istanbul, Turkey

چطور به بازار بزرگ استانبول برسیم

یکی از بهترین مسیر ها برای رسیدن به بازار بزرگ استانبول خیابان دیوان - Divan Yol است. در این خیابان که ایستگاه ترم قرار دارد می توانید سوار بر ترن شوید و در ایستگاه بازار بزرگ پیاده شوید و یا با کمی پیاده روی، تنها کمی آن طرف تر از توپکاپی و مسجد ایاصوفیه در محله سلطان آحمت، بازار بزرگ استانبول را ببینید.
در هر کجای استانبول نیز که باشید می توانید با استفاده از مترو استانبول به بازار بزرگ استانبول برسید تنها کافی‌ است به سمت ایستگاه سلطان احمد حرکت کنید.
نظرات کاربران
دیدگاه
از سراسر وب تور نوروز استانبول مجری مستقیم تور اروپا