سفر به ترکیه با کودکان

سفر به ترکیه با کودکان

راهنمای سفر با کودک

اصلا مهم نیست که شما برای بار اول با تور ترکیه سفر می کنید و یا در سفر به ترکیه با تجربه اید. سفر با کودکان تجربه ای نو و متفاوت تر از همیشه خواهد بود. اما زمانی که آمادگی و برنامه ریزی داشته باشید تمام این ها می تواند تبدیل به شیرینی و خاطره ای خوش در سفر شما شود. در طول سفر به ترکیه، همه افراد خانواده تنها با توجه به چند نکته می توانند به یک اندازه از دیدنی های محبوب ترکیه و تفریحات مهیج استانبول لذت ببرند و سفر رویایی عمرشان را سپری کنند.

در ادامه پیشنهاد می کنیم حتما قبل از سفر به ترکیه با چند توصیه مهم سفر با کودکان آشنا شوید. با ما همراه باشید.

توصیه های سفر با کودک

برنامه ریزی سفر به ترکیه

ترکیه با وجود شهرهای گردشگری و توریستی پر بازدید و محبوبی همچون استانبول، آنکارا، آنتالیا، آلانیا و کوش آداسی پر از دیدنی های حیرت انگیز و جاذبه های نفس گیر است که واقعا انتخاب بین آنها کاری دشوار است. با توجه به این موضوع ما به شما توصیه می کنیم که برنامه ریزی دقیقی برای سفر خود با تور ترکیه داشته باشید، علایق افراد خانواده خود را بشناسید و با توجه به آنها بهترین برنامه ممکن را برنامه ریزی کنید. سفر با کودکان سفری نیست که بتوان با هر چه پیش آید خوش آید بتوان سر کرد.  

علاوه بر این، قبل از سفر تا جایی که امکان دارد مسیر های داخلی و وسیله نقلیه عبور بین مکان های دیدنی درجه یک ترکیه را بررسی کنید. از استفاده کردن از وسایل نقلیه عمومی ترکیه نترسید. کودکان عاشق این طرف و آن طرف رفتن با وسیله نقلیه عمومی بخصوص مترو و ترن و تراموا هستند. مخصوصا اگر مسئولیت‌ هایی هم به آنها بدهید تا هم آنها احساس اهمیت کنند و هم شما احساس سبکی بیشتری کنید.

سفر هوایی با کودک

کودکان خردسال اغلب در طول مسافرت با هواپیما به دلیل اوج گرفتن هواپیما گوش درد می گیرند. برای جلوگیری از گوش‌ درد در هنگام برخواستن و یا فرود هواپیما به نوزاد شیر بدهید و در طول پرواز در دهان بچه پستانک بگذارید. مکیدن باعث جلوگیری از گرفتن گوش می‌شود.

دارو های ضروری کودکان در سفر

مشکلات احتمالی را در نیز در نظر داشته باشید، دارو های مصرفی و مکمل های غذایی را از قلم نیاندازید. قرص ضد حالت تهوع، قرص نعنایی، کمی نبات و یا دارو های اولیه مورد نیاز مانند شربت دل درد کودکان، دارو هایی هستند که به همراه داشتن آنها خیال شما را آسوده می کند. برای پیشگیری از استفراغ مسافرتی، سر گیجه و تهوع می توان از قرص (دیمن هیدرینات) یک ساعت پیش از سفر استفاده کرد که مقدار مصرف آن در بزرگسالان یک قرص، در کودکان بیش از 5 سال یک دوم قرص و در کودکان 2 تا 5 سال یک چهارم قرص است. البته باید پیش از سفر حتما با پزشک معالج مشورت شود.

صرفه جویی در هزینه سفر

سفر با کودکان مسلما شما را متحمل هزینه های بیش از معمول می کند، اما می توانید در این هزینه ها کمی صرفه جویی کنید. با رزرو تور ترکیه در قیمتی مناسب و سفر با یکی از تور های ارزان ترکیه می توانید به راحتی صرفه جویی کنید. علاوه بر این هرگز در فصل های شلوغ ترکیه سفر نکنید زیرا هزینه ها در تعطیلات و فصل شلوغ بیشتر است و همینطور شهر خلوت تر است و برای بازدید با شلوغی و هیاهو مواجه نمی شوید. اگر می خواهید از فصل شلوغی و یا به اصطلاح high-peak season ترکیه مطلع شوید و یا حتی از فصل های حراجی در استانبول مطلع گردید، صفحه راهنمای سفر به ترکیه می تواند اطلاعات کامل و جامعی در اختیار شما بگذارد.

از آنجایی که بچه ها از شلوغی، معطی و انتظار بیزارند، برای فرار از همه این ها پرواز های صبح را برای سفر به ترکیه انتخاب کنید. در این زمان فرودگاه معمولا خلوت تر است و اکثر افراد مخصوصا کودکان در طول پرواز به خواب می روند. از این رو پروازی آرام و بی صدا به ترکیه خواهید داشت.

راهنمای سفر به استانبول ترکیه، 6 راه برای فرار از شلوغی استانبول، چطور اسیر شلوغی شهر استانبول نشویم؟

لباس مناسب سفر برای کودک

حتی نوع لباسی که برای کودکان خود انتخاب می کنید می تواند شما را دچار دردسر کند. در هنگام انتخاب لباس به دکمه های لباس و رنگ آن دقت کنید. لباس هایی که دارای دکمه، زیپ یا هر چیزی که مانع ورود آنها به توالت می شود را انتخاب نکنید و تا حد امکان در طول سفر لباس های روشن برای کودک بر ندارید زیرا خیلی سریع کثیف می شوند و هر نوع لکه ای را به راحتی نشان می دهند. لازم به ذکر است که بهتر است برای خود نیز کت های بزرگ و سنگین انتخاب نکنید تا سبک سفر کنید.

و در آخر فراموش نکنید که یک کارت مشخصات و نشانی دقیق خود را داخل کیف و یا جیب کودک خود قرار دهید و عکسی از او نیز در کیف خود داشته باشید.

نظرات کاربران
دیدگاه
از سراسر وب تور نوروز استانبول مجری مستقیم تور اروپا