جزیره های استانبول

جزیره های استانبول

جزایر استانبول

استانبول بزرگترین شهر ترکیه، جزایر زیبا و خیره کننده‌ ای دارد. مناظر جذابی که در جزیره استانبول مشاهده می‌کنید، در هیچ کجای ترکیه مشاهده نخواهید کرد. پس با بازدید از چند جزیره زیبای استانبول عطش ماجراجوی خود را رفع کنید. چیزی که به شما اطمینان می‌ دهیم این است که زیبایی این شهر خاورمیانه قطعا شما را با زیبایی پانورامای خود مبهوت خواهد کرد. با بلیط هواپیما تهران استانبول و در طول سفر گشت و گذار در جزایر زیبای استانبول را فراموش نکنید و یک روز خاص را در یکی از جزایر دیدنی استانبول سپری کنید.

جزایر استانبول

جزیره پرنس استانبول ترکیه

جزایر پرنس استانبول (Prince Islands) اولین پیشنهاد ما به خریداران تور ترکیه است. جزیره پرنس نزدیک‌ ترین جزیره به استانبول است و یکی از مکان‌ های توریستی ارزان و قیمت مناسب در ترکیه محسوب می‌ شود. جالب است بدانید که ورود اتومبیل به جزیره پرنس ممنوع است و گردشگران برای گشت و گذار در سراسر جزیره انتخابی راهی جز این 3 گزینه پیاده روی، کرایه دوچرخه و یا کرایه درشکه ندارند.

جزیره پرنسس استانبول کجاست

قایق‌های ماوی مارمارا Mavi Marmara به طور منظم از بندرگاه کاباتاش Kabataş (محله اروپایی) و بوستنکی (محله آسیایی) به طرف جزیره پرنس حرکت می‌ کنند. مسیر از بندرگاه تا جزیره پرنسس 40 دقیقه زمان می‌ برد، از این رو خود را برای سفر آبی 45 دقیقه‌ ای آماده کنید.

جزیره بویوک‌آدا استانبول

جزیره بویوک آدا از محبوب‌ ترین جزایر استانبول در میان توریست‌ های ترکیه محسوب می‌ شود و بازدید کنندگان تفریحات و امکانات متنوعی را در این جزیره در اختیار دارند. یکی از ویژگی‌ های منحصر به فرد جزیره بیوک آدا استانبول وجود خیابان‌ های عثمانی زیبا در اطراف این جزیره است. در طول گشت و گذار در این جزیره سری به خیابان‌ های عثمانی بزنید، در آنجا قدمی بزنید و نگاهی به اطراف بیندازید. همچنین می‌توان از مرکز شهر به ازای 5 لیر یک دوچرخه کرایه کنید.
این جزیره بزرگترین جزیره استانبول و همچنین بخشی از جزایر معروف شاهزاده است. ممکن است زیبایی Büyükada توسط تعداد زیادی از بازدید کنندگان نادیده گرفته شود. بنابراین ما به شما توصیه می‌کنیم در فصول خارج از فصل، شاید در بهار یا زمستان، از جزیره Büyükada دیدن کنید تا شاهد مناظر وسوسه انگیز آن باشید. جدا از آب یخ زده جزیره، خانه‌ های بدوی و مسیر های تقریباً آسفالت شده در خط ساحلی بهترین منظره را ارائه می‌ دهند.
سواحل متعددی در خط ساحلی استانبول وجود دارد، اما برای مشاهده زیبایی واقعی آن بهتر است پا برهنه در این مکان قدم بزنید. همچنین باید بدانید که جزیره بیوک آدا یک منطقه بدون ماشین است و فقط کالسکه‌ های اسب‌ کشی و دوچرخه روش‌ های حمل و نقل هستند. این جزیره تنها جزیره‌ ای است که در نزدیکی استانبول قرار دارد و می‌ توانید بدون ماشین از آن دیدن کنید.
محبوب‌ ترین مکان دیدنی جزیره بویوک آدا، کلیسای آیه یوری (Aya Yorgi church) و چشم انداز آن است. از سمت تپه‌ ها به سمت برگشت، سری هم به یتیم خانه قدیمی یونانی پرینکیپو Prinkipo Orthodox بزنید. این مکان یک ساختمان 20،000 متر مربعی است که از چوب ساخته شده است و از معدود بناهای کهن جزیره بیوک آدا محسوب می‌ شود. یکی دیگر از جاذبه‌ های مهم جزیره بیوک آدا، خانه‌ی سابق لئون تروتسکی و هتل اسپلندید پالاس است. هتل اسپلندید پالاس (Splendid Palas Hotel) با گنبد های نقره‌ای در سال 1908 افتتاح شده و یکی از زیباترین نماد های جزیره بیوک آدا می‌ باشد.

جزیره بویوک‌آدا

جزیره هیبلی آدا استانبول

جزیره هیبلی آدا Heybeliada از نظر وسعت دومین جزیره بزرگ از جزایر پرنس در دریای مرمره، در نزدیکی استانبول است. این جزیره زیبا با کشتی، تنها حدود یک ساعت از جاده فاصله دارد. جزیره‌ هایی که جزایر پرنس را تشکیل می‌ دهند دارای کاخ‌ های تاریخی زیبایی واقع در میان درختان کاج هستند. در جزیره زیبای هیبلی ‌آدا، برای رسیدن به ساحل می‌ توانید سوار دوچرخه شوید و به‌ راحتی به محل مورد نظر رسیده و از این فرهنگ زیبای مردم جزیره لذت ببرید.
این محله در منطقه آدالار استانبول قرار دارد. بازدید کنندگان پس از ورود، دو اثر هنری باشکوه را در محوطه مدرسه نیروی دریایی این جزیره مشاهده خواهند کرد. یکی از آنها کاماریوتیسا نام دارد و تنها کلیسای به جا مانده از زمان بیزانس است که در جزایر قدیمی دیده می‌ شود. با این حال این آخرین ساختمانی است که قبل از شروع تهاجم قسطنطنیه ساخته شد. دیگری قبر ادوارد باریون، دومین سفیر ملکه الیزابت اول از انگلستان است.

جزیره هیبلی آدا

جزیره بورگاز آدا استانبول

معنای واقعی بورگاز آدا Burgazada جزیره قلعه است. بورگاز بخشی از جزایر پرنس است و سومین جزیره بزرگ در این گروه محسوب می‌ شود. نام این جزیره به دلیل قلعه معروفی است که توسط دمتریوس اول ساخته شده است. به گردشگران بازدید از موزه Sait Faik Abasıyanık را پیشنهاد می‌ کنیم. این جزیره بهترین جزیره در نزدیکی استانبول برای رفتن با خانواده، دوستان و بچه‌ ها است.

جزیره بورگاز آدا استانبول کجاست

بورگازاداسی، استانبول، ترکیه

جزیره بورگاز آدا

جزیره سیوری آدا استانبول

سیوری آدا به معنی جزیره بی‌ فایده، یکی از بخش‌ های اصلی جزایر پرنس است که در دریای مرمره در استانبول واقع شده است. این جزیره کوچک در نزدیکی استانبول قرار دارد و در زمان‌ های قدیم محل عبادت کشیشان بیزانسی به حساب می‌ آمد. در این جزیره چیز زیادی برای بازدید گردشگران وجود ندارد. با این حال آنها می‌ توانند برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ بیزانس و روم به صومعه سر بزنند.
یک حماسه قدیمی مربوط به این جزیره وجود دارد که در سال 1911 پس از دستور فرماندار برای تبعید سگ‌ های ولگرد، حدود 80000 سگ در رویدادی به نام "قتل عام سگ‌های ولگرد" عمداً کشته شدند. بیشتر آنها به دلیل گرسنگی جان خود را از دست دادند و برخی دیگر به دلیل تشنگی، غرق شدن و وضعیت بایر زمین از بین رفتند. پس از این حادثه، جزیره دچار زلزله‌ ای شد که مردم آن را مجازات خدا برای رها کردن سگ‌ ها می‌ دانند. این اتفاق و دلیل اصلی آن است که این جزیره بیشتر یک جزیره بدبخت نام گرفت.

جزیره سیوری آدا

جزیره کاشیک استانبول

جزیره‌ ای ایده‌ آل در نزدیکی استانبول برای تعطیلات آخر هفته به نام جزیره کاشیک یا قاشق وجود دارد. جزیره‌ ای قاشقی شکل که با زیبایی شکوفا شده خود توجه تمام بازدید کنندگان را به خود جلب کرده است. این جزیره خصوصی متعلق به خانواده دانون است. بازدید کنندگان فقط با مجوز ویژه از مالک یا شرکت گردشگری مجاز به سپری کردن شب در آنجا هستند. بنابراین ممکن است افراد فرصتی برای مشاهده زیبایی آن نداشته باشند. به هر حال اگر فرصتی برای بازدید از جزیره Kaşık داشته باشید، خط ساحلی 800 متری با ساحل شنی و سرسبزی، سفر شما را لذت بخش خواهد کرد.

جزیره قاشق

جزیره صدف استانبول

جزیره صدف با وجود اینکه بخشی از جزایر عظیم پرنسس است، کوچکترین جزیره نزدیک به استانبول ترکیه محسوب می‌ شود. ساختمان‌ های سفید این جزیره زیبا به نظر می‌ رسند، از این رو به آن «مادر مروارید» هم می‌ گویند. این جزیره همانند جزیره کاشیک یک جزیره نیمه خصوصی در استانبول است. قسمت اعظم محوطه آن تحت مالکیت خصوصی است و سر سبزی درختان کاج توسط خود مالک کاشته شده است. قوانین سختگیرانه این جزیره به مردم محلی اجازه ساخت بیش از دو طبقه را نمی‌ دهد. این اقدام برای حفظ زیبایی این جزیره و حفظ محیط زیست صورت می‌ گیرد. مساحت این جزیره حدود 0.157 کیلومتر مربع است.این جزیره در منطقه ادلار ترکیه در استانبول قرار گرفته است 

جزیره صدف

جزیره یاسی آدا استانبول

جزیره یاسی آدا به معنای "جزیره مسطح" است که کاملاً نام آن را توجیه می‌کند. این جزیره که در سطح چند متری دریای مرمره، در جنوب شرقی استانبول قرار دارد، یکی از پر رونق‌ ترین جزایر استانبول است. این جزیره 0.05 کیلومتر مربع وسعت دارد و در منطقه ادلار ترکیه در استانبول قرار گرفته است. یک زندان زیر زمینی در جزیره یاسیا ادا وجود دارد که چهار سلول آن هنوز برای بازدید کنندگان باز است، بنابراین هنگام بازدید از جزیره یاسیادا در استانبول حتما به این زندان بروید.

جزیره یاسیا ادا

جزیره تاوشان استانبول

جزیره تاوشان یکی دیگر از جزیره‌ های زیبای ترکیه در نزدیکی استانبول است که کوتاه‌ ترین منطقه را پوشش می‌ دهد. مردم اغلب آن را جزیره خرگوش می‌ نامند، زیرا این جزیره محل زندگی گونه‌ های بی‌ شماری از خرگوش‌ ها است. این جزیره کوچک مقصد خوبی برای گردشگری و بازدید نیست اما اگر با یک گروه گردشگری به اینجا می‌ آیید، آنها شما را به برخی کلیسا های باستانی ساخته شده در قرن هفدهم می‌ برند. مردم استانبول اغلب برای احساس معنویت و آرامش زیبایی به این جزیره می‌ آیند. علاوه بر این عکاسان فوتوژنیک مکان‌ های متعددی را در جزیره تاوشان به دست خواهند آورد تا تصاویر زیبایی از طبیعت ثبت کنند. مساحت این جزیره حدود 0.4 کیلومتر مربع است.

جزیره تاوشان

جزیره کینالی آدا استانبول

جزیره کینالی آدا Kınalıada در استانبول در دریای مرمره در نزدیکی جزایر پرنس واقع شده است. معنای واقعی Kınalıada جزیره حنا است. این نام ممکن است به دلیل رنگ مایل به قرمز آن باشد که به دلیل باقیمانده عصاره مس و آهن در آب و به دلیل فعالیت معدنی است. رفتن به این جزیره از طریق یک کشتی عمومی در ساحل صورت می‌ گیرد. یک کشتی معمولی تقریباً 40 دقیقه طول می‌ کشد تا به جزیره کینالی آدا برسد در حالی که یک کشتی سریع شما را تنها در عرض 25 دقیقه به آنجا می‌ رساند. 

جزیره کینالیادا

جزیره گالاتاسرای استانبول

جزیره گالاتاسرای یک جزیره کوچک متعلق به باشگاه ورزشی گالاتاسرای است. این جزیره دارای یک مرکز بسیار جذاب است که از 6 رستوران، دو استخر و بارهای خانگی تشکیل شده است. جزایر گالاتاسرای یکی از نزدیک‌ ترین جزایر به استانبول است که فقط 541 فوت یا 165 متر از ساحل اروپا فاصله دارد و با یک سرویس کشتی آزاد قابل دسترسی است. در این جزیره فرصت‌ های تفریحی بسیاری وجود دارد. استخر شنایی در اینجا وجود دارد که در سالهای 1957 تا 1968 برای تیم واترپلو استفاده می‌ شد.

جزیره گالاتاسارای

جزیره گوکچه‌ آدا استانبول

گوکچه آدا بزرگترین جزیره استانبول است و در شمال شرقی دریای اژه واقع شده است. افرادی که علاقه زیادی به بازدید از سواحل و جزایر دارند قطعا می‌توانند برای بازدید از این جزیره زیبا در استانبول سفر کنند. اگر چه فضای سبز در فصل تابستان تا فصل بهار شکوفا می‌ شود، اما بازدید کنندگان در زمان‌ های دیگر سال نیز نمی‌ توانند از چشم انداز آن غافل شوند. علاوه بر این بومیان خوش برخورد با معرفی فرهنگ خود سفر شما را جذاب‌ تر می‌ کنند. این جزیره محل زندگی میلیون ها فلامینگو صورتی است بنابراین اگر در زندگی واقعی فلامینگوی صورتی ندیده‌ اید، این جزیره بهترین جایی است که می‌ توانید برای مشاهده اولین فلامینگوی زنده زندگی خود به آنجا بروید.

جزیره گوکچه‌آدا

نظرات کاربران
دیدگاه
از سراسر وب تور نوروز استانبول مجری مستقیم تور اروپا