موج سواری در ترکیه

موج سواری در ترکیه

بهترین مکان ها برای موج سواری در ترکیه

آیا می شود در ترکیه موج سواری کرد! ترکیه دارای سواحل مختلفی است. کدام یک برای انجام این ورزش مهیج مناسب است!

اگر به دنبال آن هستید که بدانید در تور ترکیه کدام سواحل و قسمت از دریا برای موج سواری مناسب است با دریم ترکیه همراه باشید.

قبل از معرفی 5 مکان موج سواری در تور ترکیه بد نیست کمی در خصوص تاریخچه این ورزش مهیج و پر نشاط بدانیم.

تاریخچه موج سواری

Surfing

شاید شما هم فکر کنید که موج سواری و یا انواع ورزش های سرفینگ در چند سال اخیر ایجاد شده اند اما جالب است بدانید که بومی‌ های جزیره‌ های فیجی، تاهیتی و هاوایی از هزار سال پیش کاری شبیه به موج سواری را انجام می‌ دادند. آنها با تخته‌ های چوبی برای ماهیگیری به آب می‌ رفتند و در زمان بازگشت با موج به ساحل باز می‌ گشتند. تا آنکه در سال ۱۷۷۸ میلادی این رویداد توسط یک دریانورد بریتانیایی و در جریان سفرش به تاهیتی دیده شد.
همین اتفاق آغازی بر رواج موج سواری در کشور های دارای خط ساحلی در سراسر دنیا به خصوص بریتانیای کبیر و امریکا شد تا آنکه در سال ۱۹۰۵ اولین مدرسهٔ موج سواری در آمریکا باز شد.
اولین مسابقات موج سواری در سال 1970 برگزار شد. با وجود طرفداران بسیار این ورزش آبی هنوز در لیست ورزش های المپیک قرار دارد و قرار گذاشته شد در المپیک 2020 ژاپن برای اولین بار در المپیک مسابقات موج سواری برگزار شود.

مهم ترین سازمان های مرتبط با ورزش های موج سواری:  World Surf League و International Surfing Association

 

بهترین سواحل ترکیه برای موج سواری

آلانیا ترکیه

Alanya

اولین مقصد موج سواری در تور ترکیه که طرفداران بسیاری دارد شهر آلانیا است. آلانیا در جنوب ترکیه قرار دارد و بیشتر شهرت خود را مدیون سواحل و طبیعت زیبایش است.

بهترین زمان برای موج سواری در آلانیا در ماه های دسامبر تا آوریل است. به خصوص 20 روز اول ماه که دمای هوا بین 18 تا 21 درجه سلسیوس است و جمعیت کم گردشگران فرصت خوبی برای موج سواران فراهم می کند تا در کمال آرامش به تمرین و تفریح بپردازند.

از جمله بهترین سواحل آلانیا برای موج سواری می توان به ساحل دالتماس Damlataş و کیکوبات Keykubat اشاره کرد.

دریای سیاه

Black Sea

در بین سواحل مناسب برای موج سواری، استانبول هم پیش قدم است و با میزبانی دریای سیاه یکی از اصلی ترین مقاصد توریستی برای انجام انواع ورزش های آبی به خصوص موج سواری است. وسعت خط ساحلی 600 کیلومتری منطقه فرصت بسیار خوبی برای موج سواران فراهم می کند. البته شاید نکته جالب توجه برای شما گردشگران عزیز در تور استانبول که علاقه مند به موج سواری هستید این باشد که مدرسه آموزش غواصی و موج سواری به نام "Surf School Istanbul" با کادر حرفه ای خود در کمترین زمان آموزش های لازم را به علاقه مندان می دهد.

از بهترین سواحل دریای سیاه استانبول برای موج سواری، روستای روملی (Rumeli Feneri) می باشد.

 

شهر کرپ ترکیه

Kerpe

در شهر کرپ ترکیه که به ساحل فیروزه ای خود معروف است. کمپ های چند روزه آموزش موج سواری و یا مسابقات موج سواری برگذار می شود. این شهر کوچک در نزدیکی شهر کفکن ترکیه Kefken قرار دارد. اگر وسایل موج سواری ندارید نگران نباشید در این منطقه یک فروشگاه کاملا مجهز ار تجهیزات موج سواری و ورزش های آبی وجود دارد که می توانید تجهیزات مورد نیاز خود را از آن خریداری کنید. 

بهترنی هتل منطقه که می تواند گزینه مناسبی برای اقامت ورزشگاران و گردشگران باشد هتل سِرف دانوب Danube Surf House & Academy است که در فاصله بسیار کمی از ساحل کرپ قرار دارد.

آلاچاتی ترکیه

Alaçatı

شهر آلاچاتی در نزدیکی آدنا و آنکارا و قونیه قرار دارد. این ساحل در تمام فصول مختلف سال برای انجام انواع ورزش های آبی به خصوص موج سواری بسیار مناسب است. به دلیل نزدیکی این شهر به سه مقصد مهم توریستی در تور ترکیه گردشگران و تیم های ورزشی از ساحل برای تمرین و تفریح استفاده می کنند.

یکی از بهترین سواحل شهر آلاچاتی ترکیه برای موج سواری، ساحل آلاکاتی (Alaçatı) می باشد.

 

جزیره گوکچه آدا ترکیه

Island of Gökçeada

نزدیکی جزیره گوکچه آدا ترکیه به شهر بدروم یک فرصت عالی و مناسب برای علاقه مندان به موج سواری فراهم میکند. ویژگی متمایز این جزیره قرارگیری آن در فاصله دور از خاک ترکیه است و معمولا گردشگران از طریق قایق بین دو ساحل جا به جا می شوند.

جزیره گوکچه آدا در فصل بهار و تابستان برای انجام انواع ورزش های آبی، موج سواری و حمام آفتاب مناسب است.

 

کایت سواری در ترکیه

Windsurfing

به جز موج سواری دو ورزش منحصر به فرد و پر از هیجان که نباید در سفر به ترکیه از دست بدهید قایق های بادبانی و کایت سواری است. عموما امکان انجام این دو ورزش در تمام سواحل ترکیه که موج سواری انجام می شود وجود دارد.

 

بهترین مکان ها برای کایت سواری در ترکیه

ساحل آلاکاتی (Alaçatı) و ساحل آکیالار (Akyarlar) در بدروم از بهترین مکان ها برای کایت سواری و قایق های بادبانی هستند.

 

سخن آخر

مطمئنا خیلی از گردشگران و یا حتی شما به ترکیه سفر کرده اید. اگر هم سفر نکرده باشید شاید به دنبال پاسخ این پرسش باشید که بهترین شهر ترکیه که می توان به آن سفر کرد کجاست؟ اگر به دنبال جواب خود هستید می توانید به قسمت مقایسه شهرهای توریستی ترکیه مراجعه کنید.

گردشگران و اهالی سفر و ماجراجویی می دانند که تفریحات آبی ترکیه به نسبت ارزان و متنوع است. آیا شما هم مکان های دیگری به جز این 5 مقصد معرفی شده را می شناسید که به ما معرفی کنید؟ منتظر نظرات شما همراهان همیشگی هستیم.

نظرات کاربران
دیدگاه
از سراسر وب تور نوروز استانبول مجری مستقیم تور اروپا