دیدنی های استانبول

دیدنی های استانبول

زیباترین جاهای دیدنی استانبول

استانبول، شهری که در آن آسیا و اروپا به هم متصل می‌شوند. استانبول که در زمان قسطنطنیه به دلیل فرهنگ غنی خود در دنیا زبانزد بود، حال نیز به دلیل زیبایی‌ های بسیار در میان گردشگران از شهرت بسیاری برخوردار است. شاید یکی از مهمترین دلایل محبوبیت تور استانبول نیز همین باشد. شما با خرید بلیط هواپیما تهران استانبول در ادامه با 17 تصویر از دیدنی‌ های استانبول آشنا می شوید.

مسجد ایاصوفیه استانبول 

مسجد ایاصوفیه

ایاصوفیه - Hagia Sophia پیش از آنکه عنوان بزرگترین کلیسای جامع جهان را به خود اختصاص دهد، در سال 537 میلادی به عنوان کلیسای بیزانس ساخته شد و در سال 1453 به یک مسجد عثمانی تبدیل شد. این مسجد زیبا اکنون به عنوان موزه معماری و هنر ترکیه از گردشگران استقبال می‌ کند.

تنگه بسفر استانبول

تنگه بسفر استانبول

تنگه بسفر - The Bosphorou نه تنها دریای سیاه را با مدیترانه متصل می‌کند، بلکه استانبول را به دو نیم تقسیم می‌ کند. تنگه بسفر یکی از مهم‌ ترین تنگه‌ های جهان و از قدیم تا به عصر امروز به عنوان مرز آبی مهمی برای ترکیه به حساب می‌ آمده است. تنگه بسفر حاشیه مسکونی دوره‌ های بیزانس و عثمانی بوده و حال نیز به عنوان مکانی دیدنی، تفریحی و مکانی مناسب برای قایق‌ سواری گردشگران و مردم محلی می‌ باشد.

آب انبار باسیلیکا استانبول

آب انبار باسیلیکا استانبول

آب انبار باسیلیکا - Basilica Cistern مخزن آب زیر زمینی فوق‌ العاده جالب و جذاب زیر سطح شهر استانبول است. آب انبار باسیلیکا 52 پله زیر زمین و 336 ستون دارد و همچنین دارای ظرفیت بالغ بر ۱۰۰ هزار تن آب است.

پل بسفر استانبول

پل بسفر استانبول

یکی از سه پل‌ های معلق در تنگه بسفر، که اخیرا به نام "پل شهدای 15 جولای" نامگذاری شده، دو قاره اروپا و آسیا را به هم متصل می‌ کند. منظره زیبایی که در کالیفرنیا می‌توان دید، همانند چیزیست که در استانبول بر روی این پل خواهید دید. این پل در حال حاضر 25 امین پل معلق طویل در جهان است.

مسجد آبی استانبول

مسجد آبی استانبول

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی استانبول که به دلیل کاشی‌ های آبی رنگ و نقاشی شده‌ اش به نام مسجد آبی (Blue Mosque) شناخته می‌شود، هنوز هم محلی برای عبادت اهالی ترکیه به حساب می‌ آید. به دلیل طراحی معماری فوق‌ العاده زیبایش که شامل عناصر بیزانس و اسلامی می‌ باشد، در لیست جاذبه توریستی محبوب ترکیه نیز شناخته شده است. گفتنی است که مسجد آبی یکی از سه مسجد ترکیه است که دارای ۶ مناره می‌ باشد.

پله‌ های رنگی استانبول

پله های رنگین کمان استانبول

در طول سفر با تور ترکیه، یک محله رنگارنگ از جنس رنگین کمان را در محله آرتی سیهنگر استانبول به نام پله‌ های رنگین‌کمان - Rainbow Steps خواهید دید. مهندس جنگلداری بازنشسته‌ ای در چهار روز برای هدیه دادن لبخند به لب مردم پله‌ ها را تبدیل به رنگین کمان کرد. پس از آن دولت محلی به شدت واکنش نشان داد و پله‌ های بتنی را دوباره خاکستری رنگ کرد، اما پس از خشم عمومی پله‌ ها رنگ خود را باز گرفتند و دوباره رنگین شدند.

خانه قرمز استانبول

 خانه قرمز استانبول

از زمان اقامت دادگاه پزشکی، صالح افندی در خانه قرمز - Hekimbaşi Yalisi این خانه یکی از اماکن دیدنی بسیار جذاب و کنجکاو بر انگیز در استانبول ترکیه بوده است.

گربه‌ های استانبول

گربه های استانبول

اگر شما فرد گربه‌ دوستی هستید، استانبول شهری دوست‌ داشتنی برای شما خواهد بود. گربه‌ ها بخشی از ساکنین استانبول هستند و همه‌ جا می‌توانید آنها را ببینید. 

محله یرباتان جادسی استانبول

یباترین دیدنی های استانبول 

سفر خود به شهر تاریخی استانبول را با بازدید از ساختمان های رنگارنگ محله یرباتان جادسی - Yerebatan Caddesi روشن کنید. درست در نزدیکی ایاصوفیه و مخزن آب انبار تاریخی ترکیه محله‌ ای به نام یرباتان جادَسی وجود دارد که مقصدی مناسب برای فرار از شلوغی های شهر استانبول به حساب می‌ آید. 

رستوران های دریایی استانبول

رستوران‌ های ساندویچ ماهی قایقی

اگر می‌ خواهید استانبول را به نوعی دیگر حس کنید، سری به قایق‌ های سنتی استانبول - Eminönü Fish Sandwich Boats به سمت پل گالاتا در دهانه شاخ طلایی بزنید. جایی که در آن رستوران‌ های شناور زیادی وجود دارد و می‌ توانید یک ساندویچ ماهی خوشمزه سفارش دهید. بیش از یک قرن پیش ماهیگیران پر آوازه زیادی خود را از بسفر و دریای مرمره برای فروش ماهی به پل گالاتا می‌ رساندند و برخی ماهی را طبخ و به عنوان یک میان وعده غذایی ارزان به فروش می‌ رساندند.

کاخ توپکاپی استانبول  

کاخ توپکاپی استانبول

کاخ توپکاپی استانبول - Topkapi Palace یکی از زیباترین دیدنی‌ های ترکیه و البته میراث جهانی یونسکو است که در آن زیباترین نمونه‌ های معماری عثمانی با طرح‌ های شگفت‌ انگیزی در دیوار ها و سقف‌ ها را می‌ توانید بازدید کنید. کاخ توپکاپی در واقع باقی‌ مانده بخش کوچکی از بزرگی و جلال سلطان محمود عثمانی ترکیه در استانبول می‌ باشد. در طول سفر با تور استانبول ترکیه بازدید از کاخ توپکاپی از باید های سفر است. شما نیز سفر به ترکیه را با بازدید از کاخ توپکاپی کامل کنید.

برج گاتالا استانبول

برچ گالاتا استانبول
برج گاتالا - Galata Tower استانبول ساختمانی شبیه به آن چیزی‌ است که داستان‌ ها از آن شنیده‌ اید. برج گالاتا مکانی مناسب برای عکاسی و تماشای زاویه‌ ای نو از شهر زیبای استانبول می‌ باشد. علاوه بر این یک رستوران زیبا در بالای برج گاتالا نیز وجود دارد.

تراموا استانبول

تراموای استانبول
استانبول داری سرویس‌ های حمل و نقل مختلف و متفاوتی است که بازدید از این شهر را برای گردشگران آسان می‌کند. تراموای قدیمی استانبول اما علاوه بر وسیله حمل و نقل عمومی، به یک جاذبه محبوب استانبول نیز تبدیل شده است.

مسجد سلیمانیه استانبول

مسجد سلیمانیه استانبول
در شهری که در آن بیش از  3000 مسجد وجود دارد، بدیهی‌ است که زیباترین مساجد تاریخی را در آن شاهد باشیم. هر مسجد در این شهر داستان مخصوص به خود را دارد و اما مسجد سلیمانیه استانبول - Süleymaniye Mosque از نظر زیبایی جزو برترین‌ ها در دنیاست. این مسجد نمونه‌ ای استثنایی از معماری عثمانی در قرن شانزدهم به حساب می‌ آید و مقبره‌ های سلیمان و همسرش هاکی هورم نیز در این مسجد قرار دارند.

توپانی امیره استانبول

توپانی امیره استانبول

توپانی امیره - Tophane-i Amire استانبول یکی از بنا های به جا مانده از قرن پانزدهم است. این بنا را می توان یکی دیگر از شاهکار‌ های دوره سلطان محمد خواند. امروزه توپانی امیره به عنوان یک بنای نمایشگاهی هنر‌ های مختلف استفاده می‌ شود و مکانی ایده‌ال برای میزبانی از نمایشگاه‌ های هنری است.

موزه ساکیپ سابانچی استانبول 

موزه صکپ صبنچی استانبول
موزه ساکیپ سابانچی - Sakıp Sabancı Müzesi استانبول ترکیه با منظره‌ ای از تنگه بسفر و فضای سبز، روزگاری ویلای محمد علی حسن، شاهزاده مصری بوده است که به دلیل وجود مجسمه اسب سوار فرانسوی، همه این ویلای با شکوه را به نام "عمارت اسب" می‌شناختند. امروز از این عمارت به عنوان محل برگزاری موزه موقت مجموعه نقاشی‌ های ترکیه و نمایشگاه‌ های موقت هنرمندان معاصر استفاده می‌ شود.

موزه کاریه استانبول

موزه کریه استانبول
کلیسای ارتدکس سابق یونان در حال حاضر موزه کاریه استانبول - Kariye Museum است که پر از نقاشی‌ های زیبا، موزاییک‌ کاری‌ های چشگیر و گنبد‌ های دیدنی می‌باشد. در واقع این موزه نقاشی تکه‌ ای کوچک از بهشت است که در طول سفر با تور ترکیه نمی‌ توان به سادگی از تماشای آن گذشت.
 
نظرات کاربران
دیدگاه
  • آذرخش پارسه آریانا ۱۳۹۸/۰۹/۰۵

    اگر می خواهید این مکان های شگفت انگیز و زیبا را ببینید می توانید با تورهای اذرخش پارسه که با خدمات بسیار عالی در اختیار مسافران گرامی میگذارد بروید

    ۰
    ۰
  • ماری ۱۳۹۸/۰۲/۱۷

    بهترین ماهِ جهان، اردیبهشت. در بهشت ِ تازه ی اردیبهشت حالِ دنیا هست بهتر از بهشت...! حالِ ما خوب است از بارانِ تو از بهارِ جاریِ دستانِ تو این بهارِ ناب، چون شعرِ تَر است مثل یک دیدارِ تازه، نوبر است آسمان ، آیینه کاری می شود در زمین، آیینه،جاری می شود می شود با خطّی از باران نوشت: بهترین ماهِ جهان، اردیبهشت..! دکتر یدالله گودرزی

    ۰
    ۰
  • کاظم جعفریان ۱۳۹۷/۰۸/۲۹

    سلام و خداقوت عالی بود اگر هم از هتل ها وهزینه وسوغات گفته می شد خوب بود

    ۰
    ۰
از سراسر وب تور نوروز استانبول مجری مستقیم تور اروپا