جشنواره های ترکیه

جشنواره های ترکیه

فستیوال های ترکیه

در طول سفر با تور ترکیه می توانید شاهد زیباترین فستیوال های ترکیه باشید و سفر متفاوت تر از همیشه داشته باشید. در ترکیه بیش از هزار فستیوال از جمله فستیوال های مذهبی، فستیوال های فصلی، فستیوال های ملی، فستیوال خرید و مراسمات ویژه وجود دارد که هر کدام از آنها به نوعی متفاوت است و هر کدام به شکل ویژه و مخصوصی برگزار می گردند. با سفر به ترکیه حتی دقیقه ای هم بیکار نخواهید بود. می توانید ساعاتی را صرف تماشای زیباترین دیدنی های ترکیه کنید و یا خریدی ارزان را در مراکز خرید بزرگ این سرزمین تجربه کنید.

فستیوال های فصلی ترکیه

جشنواره فصلی ترکیه ممکن است با توجه به شرایط موجود در طبیعت، آب و هوا و محیط زیست متفاوت باشد. برای مثال افزایش تعداد قوچ ها جشن مخصوص خود را دارد که این جشن در مناطق مختلف ترکیه می تواند متفاوت باشد. در مناطقی که زمستان کوتاه است و بهار زودتر سر می زند، در ابتدای پاییز این جشن فصلی گرفته می شود و این در حالیست که زمان این جشن در مناطقی که بهار دیرتر می رسد، در آخر پاییز است. اما فستیوال های فصلی سراسری نظیر هیدرلز و نوروز در همه شهر های ترکیه در همان زمان مشخص و ثابت جشن گرفته می شوند. برخی از جشنواره های دیگر نیز به شرایط تولید محصولات داخلی بستگی دارد و تاریخ برخی از آنها با تقویم سنتی تعیین می شود. 

جشنواره بهاره ترکیه

نوروز Nevruz، تخم مرغ قرمز betnem و hidirellez
جشنواره انقلاب تابستانی
جشنواره نیمه فصل زمستان و سال نو

جشنواره چوپانان، جشنواره های پرورش گیاهان، میوه ها و انگور، جشنواره های مهاجرت

جشنواره خرید استانبول

Istanbul Shopping Fest

جشنواره خرید اروپا در شهر زیبای استانبول برقرار می شود که به بازدید کنندگان تجربه ای جدید و فوق العاده دوست داشتنی از خرید در دل استانبول را هدیه می دهد. بهترین زمان سفر به استانبول برای خرید در زمان فستیوال خرید استانبول می باشد که همه ‌ساله در فصل تابستان از تاریخ 7 تا 22 ماه ژوئن برگزار می گردد. زمان فستیوال خرید استانبول، بهترین فصل حراج در استانبول است. در این زمان می توانید با کمترین قیمت از معتبرترین برند های ترک خرید کنید. در طی این جشنواره تمامی اجناس معاف از مالیات هستند، به همین دلیل است که خرید در این زمان با صرفه تر و بسیار ارزان تر است.

جشنواره-ها-فستیوال-ها-ترکیه-0

فستیوال موسیقی بین المللی استانبول

Istanbul International Music Festival

شرکت در کنسرت های استانبول بی اغراق یکی از متفاوت ترین تجربه های شما در طول سفر با تور استانبول خواهد بود. در فستیوال موسیقی بین امللی استانبول شاهد فضایی از موسیقی‌ های مختلف سراسر جهان خواهید بود. این فستیوال که هر ساله در ماه‌ های ژوئن و جولای (اواسط خردادماه تا اواسط مردادماه) برگزار می‌گردد یکی از بزرگترین جشنواره موسیقی های ترکیه محسوب می‌شود. از موسیقی زنده خواننده های سراسر دنیا لذت ببرید و خواننده‌ ها و موسیقیدان های مشهور سراسر جهان را از نزدیک ببینید. انواع موسیقی و رقص، از رقص اصیل و محلی ترکی گرفته تا رقص اپرا شما را حیرت زده خواهد کرد.

جشنواره-ها-فستیوال-ها-ترکیه-1

جشنواره تئاتر استانبول

International Theatre Festival

به جرات می توان گفت جشنواره تئاتر ترکیه یکی از پرطرفدارترین فستیوال های استانبول می باشد که در ماه می تا ژوئن برگزار می گردد. اگر عاشق تئاتر و نمایش هستید فستیوال تئاتر استانبول را از دست ندهید، برنامه سفر خود را طوری ترتیب دهید که در ماه ژوئن در استانبول باشید. این جشنواره محبوب هر دو سال یک بار در شهر استانبول ترکیه برگزار می شود. در مدت برگزاری این جشنواره، توریستان تور استانبول شاهد نمایش گروه های برتر داخلی و بین المللی و اجرای نمایشنامه های مطرح دنیا خواهند بود.

جشنواره-ها-فستیوال-ها-ترکیه-2

فستیوال هیدیرلز ترکیه

Hidirellez

اگر ماه اردیبهشت را برای سفر با تور ترکیه انتخاب کرده اید، علاوه بر گشت و گذار در مکان های دیدنی مشهور ترکیه، از فستیوال هیدیرلز نیز لذت ببرید. در 16 و 17 اردیبهشت‌ ماه این فرصت را خواهید یافت تا در این جشنواره، دو روز را با جشن و رقص و آهنگ خوش بگذرانید. جالب است بدانید که این فستیوال کمی به چهار شنبه سوری ما ایرانی ها شباهت دارد. به همراه خانواده های ترکیه به پیک نیک در طبیت بروید و آتش روشن کنید، برقصید و شادی کنید و برای برآورده شدن آرزوهایتان دعا کنید.

جشنواره-ها-فستیوال-ها-ترکیه-3

جشنواره بزرگداشت مولانا ترکیه

Mevlana Memorial Celebrations

مقبره مولانا در شهر قونیه Konya ترکیه واقع شده است. هر ساله در این شهر جشنواره ای به منظور بزرگداشت این شاعر بزرگ ایرانی برگزار می‌گردد. از دهم تا هفدهم ماه دسامبر (20 تا 27 آذرماه) با سفر با تور ترکیه می‌ توانید در مراسم سالگرد مولانا شرکت کنید. جالب است بدانید که در این جشنواره مراسمی به نام رقص سماع برگزار می شود. این مراسم در سال 2005 در لیست میراث فرهنگی نا ملموس یونسکو برای کشور ترکیه به ثبت رسید.

جشنواره کشتی شتر ها ترکیه

Camel Wrestling

جشنواره کشتی شتر ها، رویدادیست که در هیچ جای دیگر از دنیا نمی توانید شاهد آن باشید. با سفر به ترکیه در فصل زمستان، شاهد مسابقات مهیج و جالب کشتی شتر ها در شهر های غربی ترکیه خواهید بود. رقص ترکیه‌ ای و موسیقی محلی، غذا های خوشمزه ترکی، انواع نوشیدنی‌ ها همراه با هیجان دیدن کشتی شتر ها در فضایی با تزئینات سنتی و تشویق آنها در کنار جمعیت حتما برایتان جذاب و خاطره ای به یاد ماندنی خواهد بود.

جشنواره-ها-فستیوال-ها-ترکیه-4

 
نظرات کاربران
دیدگاه
  • ییلدیز ۱۴۰۰/۰۹/۰۳

    عالی برای خواننده ها هم برارید

    ۰
    ۰
  • احسان ۱۳۹۸/۱۱/۱۳

    سلام – در مورد سفر به قشم و هنگام چند نکته را از تجربیات دومین سفر خودم در تعطیلات بهمن سال 98 به قشم بیان کنم: خلاصه اینکه بشدت اهل تیغ زدن توریست هستند و شعارشون اینه باید از توریست پول زیاد گرفت !! برای رفتن به جزیره هنگام وقتی به اسکله کندالو رسیدیم، کرایه هر نفر 7 هزار تومان بود و تیم 9 نفره ما می بایست حدود 63 هزار تومان برای رفتن به جزیره هنگام پرداخت میکرد در صورتیکه از ما 150 هزار تومان برای یک کیلومتراضافه مسیر با قایق دریافت کردند !! و همین مبلغ را در موقع برگشت مجددا از ما گرفتند !! بشدت بد برخورد کردند و اصلا برخورد خوب و مناسب و خوش اخلاقی با توریست نداشتند !! داخل طبیعت جزیره هنگام، در اکثر جاها بشدت پشه وجود داره (مگه اینکه باد شروع به وزیدن کنه) و حتما پیش بینی های لازم برای شب مانی را داشته باشید. همچنین چیزی به اسم ساحل سیاه رنگ و درخشنده نقره ای عملا فقط داخل عکس ها وجود داره و ماسه های سیاه رنگ و درخشان جزیره عمدتا نابود شده است پس اگه توی ذوق تون خورد ناراحت نشید !! به هیچ وجه کمپ خود را در جزیره خالی نگذارید !! موتور سواران آماده اند برای دستبرد !!! متاسفانه با وجودیکه در جایی پرت کمپ داشتیم، یک نفر را داخل کمپ گذاشته و همگی رفتیم دور هنگام بچرخیم، نیم ساعت بعد دوستمون از داخل کمپ زنگ زد و گفت اگه من نمونده بودم برای شما ها هم چیزی نمونده بود !! در موقع خروج از اسکله کندالو ، ما به دلیل لینکه 9 نفر بودیم میخاستیم یک ماشین تویویتا هایلوکس کرایه کنیم ، همه راننده ها بالاتفاق برای اینکه از ما کرایه دو تا ماشین بگیرند !! (دو تا ماشین سواری که هر کدام 4 نفر را سوار میکرد) میگفتند فعلا تویویتا نداریم !! بعد از کلی علاف شدن تصمیم گرفتیم وسایل کل تیم 9 نفره خود را داخل ماشین دوستمون که ساکن قشم بود بذاریم (ماشینش پلاک ایران بود) که ریختند سرمون و گفتند چرا اسنپ میگیرید !! و نزدیک بود ما را بزنند و کلی توهین کردند و اینجا هم ایران هست و هیچ کس به داد شما نخواهد رسید !! شعارشون هم این بود " شما از طبیعت ما استفاده کردید باید پولش را بپردازید"--- خلاصه بعد از کلی اعصاب خردی ، تونستیم یک هایلوکس پیدا کنیم و دربست کرایه کنیم ... در مورد دست فروش های قشم بگم که اکثرا بچه و جوان هستند و از احساسات توریست ها استفاده کرده و بشدت کلاه سر مون گذاشتند !! البته ما طبیعت گرد بودیم و زیاد خرید نکردیم ولی حواستون باشه مثلا اگه یک دست پاسور خوب را گفت 120 هزار تومان، بدونین توی مغازه قیمتش 20 هزار تومان هست !! یا یک ادکلون که به گفته خودش 150 هزار تومان بود را دوست من به مبلغ 40 تومان ازش خریداری کرد، بعدش دیدیم داخل مغازه به قیمت 25 تومان میفروختند !! ما چون دفعه دوم بود به قشم میرفتیم فقط از تنگ چاهکوه و جزیره هنگام بازدید کردیم و به نظرم بقیه جاها ارزش دوبار دیدن را نداشت. در مورد سفر با اتوبوس بین شهری هم باید عرض کنم که مسیر 1000 کیلومتری از اصفهان را حدود 20 ساعت طول میدند !! حدود دو ساعت علافی بخاطر گازوییل زدن و چند ساعت علافی بخاطر لندی کرافت و بازدید های ایست بازرسی و اینکه نود درصد راننده های اتوبوس پوشاک قاچاق همراه داشتند و اکثرا مشکل ساز و باعث معطل شدن مسافرها میشند. حتما بلیط برگشت را اینترنتی خرید کنید که اونجا دچار صد مدل مشکل خواهید شد !!

    ۰
    ۰
  • مازیار علیجانی ۱۳۹۸/۰۷/۱۶

    با سلام و ادب لطفا اگر در قشم گرمابه عمومی در حال کار میشناسید اطلاع رسانی بفرمایید

    ۰
    ۰
  • اکرم جون ۱۳۹۸/۰۴/۲۹

    سلام سایتتون واقعا خوبه. من اولین بار ۳ سال پیش با دخترام رفتم قشم. بینظیر بود حتی از شمال هم قشنگتر بود. اونجا خانم های محلی خیلی میهان نوازی کردن و واقعا خیلی خوش گذشت

    ۰
    ۰
    • سردبیر فاینداتور  ۱۳۹۸/۰۴/۳۰

      سلام دوست عزیز فاینداتوری از این که به ما سر می‌زنید خوشحالیم و بابت نظر خوب شما متشکریم.

از سراسر وب تور نوروز استانبول مجری مستقیم تور اروپا