شهرهای زیبای ترکیه

شهرهای زیبای ترکیه

8 شهر زیبای ترکیه

شهرهای ترکیه - از شهرهای تاریخی و فرهنگی نظیر استانبول گرفته تا شهری ساحلی نظیر آنتالیا و بدروم همه و همه دارای جاذبه و مناظر رویایی هستند که تا از نزدیک شاهد آن‌ها نباشید، زیبایی آنها را باور نمی‌کنید. نمی توان به ترکیه سفر کرد و تنها از یک شهر از شهر های زیبای ترکیه بازدید نمود. در این مقاله قصد داریم تا شما را با زیباترین شهرهای ترکیه آشنا کنیم تا زمان محدود سفر خود با تور ترکیه در بهترین شهر ها این کشور سپری کنید و بعد از سفر افسوس چیزی را نخورید.

دلیل شهرت ترکیه در میان گردشگران

آیا تا به حال از خود دلیل شهرت و محبوبیت ترکیه را در میان گردشگران پرسیده‌اید! 

بله درست فکر می‌کنید، دیدنی‌های حیرت‌انگیزی که شهرهای زیبای این سرزمین در دل خود جای داده، دلیل اصلی آوازه این کشور است. حال شما به کدام شهر از ترکیه قصد سفر دارید؟ بدون هیچ اغراقی نمی‌توان به راحتی بین شهرهای ترکیه انتخاب کرد، مثلا نمی‌توانید بگویید استانبول زیباتر است یا آنتالیا. یا نمی‌توان سفر با تور استانبول را با سفر با تور آنتالیا مقایسه کرد. اما می‌توان با بررسی جاذبه‌های هر شهر ترکیه و انتخاب آن شهر براساس علایق و سلائق خودتان، سفرتان به این کشور را رویایی کنید. اگر در انتهای این مقاله در انتخاب شهر مورد علاقتان دو‌دل و مردد بودید، می‌توانید با مراجعه به صفحه "کدام شهر ترکیه برای من بهتر است ؟ "کمی از این دودلی بکاهید.

آماسیا، شهر افسانه‌ای ترکیه

آماسیا ترکیه

آماسیا شهری کوچک در شمال ترکیه است که در دره‌ای باریک بر روی سواحل رودخانه یسیلمارک، پشت به کوه‌های سنگی قرار گرفته است. بنا بر باور مردم ترکیه، آماسیا زادگاه افسانه‌های مانند فرهاد و شیرین می‌باشد. بنابر این افسانه‌ها فرهاد عاشق شیرین شاهزاده زیبای می‌شود و تونلی را در زیر کوه‌ها حفر می‌کند تا آب را وارد کاخ پدر شیرین کند و نظر او را به خود جلب نماید. حتی امروزه هم منظره شهر یادآور یک داستان عاشقانه است. در بالای شهر چند مقبره در دل سنگ‌ها ساخته شده و البته خود شهر با خانه‌های زیبایی به سبک معماری عثمانی و پول‌های قدیمی دل‌فریبی می‌کند.

بوزکادا، شهر رویایی ترکیه

شهر بوزکادا، نگینی کوچک در دریای اژه است. این شهر محلی برای دور شدن از جلوه‌های زندگی مدرن و تماشای ساختمان‌ها و معماری‌های باستانی به حساب می‌آید.  شهر بوزکادا با داشتن قصری بسیار زیبا که قدمت آن به قرن 15 باز می‌گردد، در میان گردشگران شناخته می‌شود. این قصر بر روی خرابه‌های قصرهای قبلی ساخته شده و باشکوه و ابهتی که دارد در این شهر ساحلی آسمان را به خود اختصاص داده است. این شهر جزیره جاذبه‌های طبیعی زیادی دارد مانند سواحل ماسه‌های نرم و تپه‌های پیچیده در هم در بالای دریای کاملاً آبی. با داشتن خیابان‌های افسون‌گر و کافه‌های سنتی در کنار ساحل، بوزکادا جزیره‌ای مدیترانه‌ای با جلوه‌های فوق العاده زیبا محسوب می‌شود.

گورمیم، شهر کوهستانی ترکیه 

گورمیم ترکیه

شهر گورمیم در منطقه کپادوکیه قرار گرفت است. این منطقه‌ به دلیل شکل عجیب صخره‌هایش در میان گردشگران شناخته می‌شود. صدها صخره شگفت‌انگیز از دل زمین بیرون آمده و در میان این صخره‌ها روستاها و خانه‌های دیده می‌شود. صخره‌ها به خودی‌خود زیبا و عجیب هستند اما کاربردی کردن آنها در قرون مختلف بر جذابیت آن‌ها می‌افزاید. در میان این صخره‌ها کلیساهایی با تزیینات زیبا، خانه‌ها و شهرهای زیرزمینی متعدد دیده می‌شود. خانه‌ها و مجموعه کلیساهای گورمیم را می‌توان بزرگترین موزه در فضا باز محسوب کرد. گوریم را به دلیل بالن‌هایش هم شناخته می‌شود. در هنگام طلوع آفتاب، صدها بالن در آسمان به پرواز در می‌آید که جلوه زیبا به صبح این منطقه می‌دهند. 

استانبول بزرگ‌ترین شهر ترکیه: شهری برای عاشقان فرهنگ

استانبول

بزرگ‌ترین و مشهورترین شهر ترکیه استانبول است که در آن زیباترین ساختمان‌ها و مناظر ترکیه واقع شده‌اند. این شهر در تنگه میان دریای مرمر و دریای سیاه قرار گرفته و تناقضی زیبا از آب‌های آبی آرام و شهری بزرگ و پرتکاپو ایجاد نموده است. استانبول جایی است که می‌توان در آن شرق و غرب را با هم دید و این نقطه تلاقی هم از نظر جغرافیایی و هم از فرهنگی رخ می‌دهد. در این تلاقی بناهای متعدد ساخته شده، به همین دلیل شما می‌توانید در این شهر انواع کلیساها، مساجد و کاخ‌های زیبایی را مشاهده کنید که هر کدام تاریخچه جذاب برای خود را دارند. هنر و معماری استانبول فوق العاده است و تمام این‌ها باعث شده تا استانبول بهترین مکان برای بازدید کردن آثار بیزانس و عثمانی در کنار هم باشد. 

ماردین، شهر تماشایی و تاریخی ترکیه 

ماردین ترکیه

ماردین در جنوب شرقی آناتولی قرار گرفته و یکی از شهرهای تماشایی در ترکیه است. تمام شهر به عنوان مکانی تاریخی از سوی یونسکو ثبت جهانی شده و به دلیل داشتن ساختمان‌های قدیمی در کنار تپه‌هایش در میان گردشگران شناخته شده است. در بالای تپه قلعه‌ای بزرگ وجود دارد. این قلعه، یک دژ قدیمی با کاربری نظامی است و جدا از اینکه در دسترس گردشگران نیست، هنوز هم به شهر جلوه‌ای خاصی می‌بخشد. این شهر مرکز  مساجد وکلیساهای متنوعی‌ست. در میان این آثار، مسجد بزرگ یا  Great Mosque قرار گرفته که در قرن 12 ساخته  و مناره‌های آن را می‌توان از خیابان‌های پیچ در پیچ شهر نیز دید.. صومعه Deyruz- Zfaran هم در این شهر واقع شده که یکی از قدیمی‌ترین صومعه‌های جهان به حساب می‌آید.

سانلیورفا، شهری با تاریخ کهن 

سانلیورفا ترکیه

در دوران بین‌النهرین شهر سانلیورفا به نام شهر ادسا شناخته می‌شد و در مسیر تجاری میان اروپا، آسیا و آفریقا قرار گرفته بود. این شهر در تاریخ ترکیه شاهد تحولات تاریخی متعددی مانند تاخت و تاز مصری‌ها، یونانی‌ها، رومی‌ها و اسکندر کبیر بوده است. سانلیورفا را زادگاه ابراهیم پیامبر نیز می‌دانند، کسی که بنابر سنت یهود و اسلام توسط نمرود در آتش سوزانده شد و به اذن خداوند آتش را به گلستان تبدیل کرد. گفته می‌شود جایی که این حادثه رخ داده، امروزه در  حیاط مسجد حلیل الرحمان قرار گرفته است. استخری آرام که با دیوارهای منبت کاری شده و مناره‌های مسجد احاطه شده است. با سفر با یکی از تورهای ارزان قیمت ترکیه از سانلیورفا دیدن کنید و در دل اسرار و رازهای ترکیه گم شوید.

سیده، شهری با زیبایی‌های طبیعی

سیده ترکیه

به دلیل ویرانی‌ های رومی‌ ها و یونانی‌ ها از شهر سیده چیز زیادی باقی نمانده و تنها نمادی از وحشی‌ گری تاریخ محسوب می‌ شود. آمفی تئاتر رومی هنوز در سمت راست مرکز شهر قرار گرفته و با خانه‌ های مدرن و جلوه‌ های زندگی شهری در تناقض است. نزدیک به سواحل دریا خرابه‌ های برج آپولو را می‌ توان دید که در هنگام غروب آفتاب به رنگ قرمز آتشین در می‌ آیند. ساید به دلیل زیبایی‌ های طبیعی‌اش شناخته می‌ شود و بر روی یک شبه جزیره باریک که تنها یک کیلومتر عرض دارد، قرار گرفته و از هر دو طرف به آب‌ های شفاف مدیترانه ختم می‌ شود.

اوزون‌گل، شهری مدیترانه‌ای 

اوزون گل ترکیه

روستای کوچک اوزون‌گل در لبه دریاچه‌ ای به همین نام قرار گرفته است. این روستا در مجاورت دره‌ای سبز نزدیک به شهر ترابزون است. منظره این روستا مبهوت‌ کننده می‌باشد و بسیار از تصویر ترکیه به عنوان یک کشور ساحلی مدیترانه‌ ای دور است. تناقض مناظر تقریباً سوئیسی خارق العاده این منطقه با خانه‌ های ترکیه‌ ای قدیمی و مناره‌ های زیبای مساجد آن باعث شده که اوزونگول مکانی عجیب و زیبا برای گردشگران محسوب شود. پیشنهاد می‌ کنیم بازدید از روستا و دره را به ابتدای صبح موکول کنید تا فضای مه‌ آلود دره و روستا را از دست ندهید.

شهرهای ترکیه هماننده شهرهای دیگر کشورهای توریستی دنیا نظیر تایلند، گرجستان و غیره هر کدام دارای جاذبه‌ های دیدنی و ویژگی‌ های منحصر به فردی هستند که آنها را از یکدیگر متمایز می‌ سازد.

نظرات کاربران
دیدگاه
  • محمد ۱۴۰۰/۰۸/۲۴

    فوق العاده بود من قصد خرید ملک در ترکیه را دارم، و از طریق سایت های مختلفی مانند آسیا ملک با یکسری شهرهای ترکیه آشنا شدم، اما خب این مقاله بسیار کامل و جامع بود و درحال حاضر احساس میکنم دید گسترده تری نسبت به انتخاب شهر دارم.

    ۰
    ۰
از سراسر وب تور نوروز استانبول مجری مستقیم تور اروپا