جاهای دیدنی ترکیه

جاهای دیدنی ترکیه

مکان های دیدنی ترکیه

اگر این بار قصد سفر با تور ترکیه را دارید، پیش از آنکه این کشور زیبا را ترک کنید و به سفر خود خاتمه دهید، مطمئن شوید که از این 15 جاذبه و بهترین مکان های تفریحی ترکیه دیدن کرده اید تا بعد از سفر افسوس چیزی را نخورید. ترکیه به دلیل مکان های دیدنی مختلفی که در خود پنهان ساخته در میان توریستان و گردشگران خوش ذوق و خوش سلیقه شهرتی روز افرزون دارد. از مکان های دیدنی مشهور ترکیه می توان به مسجد ایاصوفیه و شهر اسرار آمیز افسوس اشاره کرد. با این حال در ترکیه مکان های دیدنی ناشناخته ای نیز در اطراف شهر های بزرگ وجود دارد که باید در طول سفر با تور ترکیه از آنها نیز بازدید کرد. از شهر های باستانی گرفته تا دیدنی های طبیعی همه در ترکیه در انتظار شما هستند. در طول سفر با تور ترکیه بازدید از این 15 مکان دیدنی را در برنامه سفر خود قرار دهید. با ما همراه باشید.

دیدنی-های-ترکیه-1

آفروسیدیاس ترکیه

Aphrodisias

آفروسیدیاس ترکیه با اینکه در سال 2017 در یونسکو به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده، اما این شهر دیدنی برای بیشتر توریستان تور ترکیه تقریبا ناشناخته مانده است. آفروسیدیاس یک شهر یونانی کوچک نزدیک دهکده گیره ترکیه و در حدود 100 کیلومتری ساحل دریای اژه است. نام این شهر از آفرودیته، الهه عشق یونانی گرفته شده است و در دوران قرن سوم و قبل از میلاد مسیح این شهر سه نام دیگر نیز داشته است. در شهر باستانی آفروسیدیاس آمفی تئاتر، موزه باستان شناسی و دیگر ساختمان‌ های باستانی را خواهید دید که بسیار دیدنی هستند.

دیدنی-های-ترکیه-2

روستای شیرینجه ازمیر

Şirince

تنها یک ساعت آن طرف تر از ازمیر، روستای شیرینجه ترکیه یک مکان شگفت انگیز با خانه های سنگی قدیمی در وسط محیطی زیبا و طبیعی است. این روستا پیش از این محل سکونت یونانی ها بوده و بنا بر داستان قدیمی گفته شده که این روستا محل سکنی بردگان آزاد شده یونانی بوده و در ابتدا نام این روستا چیرکینجه به معنی زشت نامیده شده تا بردگان مانع تعقیبشان شوند. البته در سال 1926 نام روستا توسط فرماندار استان ازمیر به شیرینجه به معنی زیبا تغییر یافت. خیابان های سنگ فرش روستا، درهای چوبی و طبیعت دست نخورده روستا از جاذبه هایی است که شیرینجه را در میان توریستان تور ترکیه محبوب ساخته است.

دیدنی-های-ترکیه-3

حصن کیفا ترکیه

Hasankeyf

این شهر تاریخی و باستانی ترکیه به زودی در زیر آب غرق خواهد شد، اگر دست نجنبانید و معتل کنید فرصت بازدید از یکی از مکان های دیدنی و تاریخی ترکیه را از دست خواهید داد. حصن کیفا ترکیه یک غار باستانی، پل و مسجدی تاریخیست.

دیدنی-های-ترکیه-4

دریاچه اغیردیر ترکیه

Lake Eğirdir

دریاچه ای معروف و دیدنی در ترکیه که در فصل تابستان به اوج زیبایی خود می رسد. در طول بازدید از این دریاچه ترکیه حتما از ناحیه ی منطقه یونانی و روم ساگالاسوس و آنتیوخ Pisidia نیز دیدن کنید.

دیدنی-های-ترکیه-5

شهر آنی ترکیه

Ani

از دیگر مکان های دیدنی ترکیه، شهر باستانی آنی می باشد که باید در طول سفر با تور ترکیه دید. بقایای شهر باستانی آنی، به طور کامل در یک دره منحصر به فرد از دره های عمیق و تپه ها رها شده است. شهری تاریخی و اما فوق العاده که چشم بازدید کنندگان را محسور می کند.

دیدنی-های-ترکیه-6

دریاچه وان ترکیه

Lake Van

یکی دیگر از مقاصد توریستی و دیدنی ترکیه که با زیبایی های طبیعی اش توریستان و بازدید کنندگان را حیرت زده کرده، دریاچه وان است. نا گفته نماند که دریاچه وان بزرگ ترین و مشهور ترین دریاچه در ترکیه است.

دیدنی-های-ترکیه-7

شهر ترمسوس ترکیه

Termessos

ترمسوس ترکیه یکی از قسمت های تاریخی و باستانی خوب حفاظت شده ترکیه است که در لیست دیدنی های مشهور و پر بازدید ترکیه قرار گرفته است. ترمسوس در واقع سالن بزرگ تئاتر است که از تاریخ های دور ترکیه بر جا مانده است.

دیدنی-های-ترکیه-8

المپوس آنتالیا

Olympos

در مورد المپوس آنتالیا ترکیه چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد. المپوس در انتهای یک ساحل، در کنار کوه های پوشیده از کاج قرار دارد. در طول سفر با تور ترکیه می توانید در المپوس یک روز پر آرامش را سپری کنید و بعد از آن سری به آثار تاریخی باقی مانده از شهر لیسیان Lycian بزنید.

دیدنی-های-ترکیه-9

کاخ اسحاق پاشا

Ishak Pasha Palace

یکی دیگر از چشم انداز ها و مکان های دیدنی خیره کننده ترکیه که در هیچ کجا نمی توان آن را دید، کاخ اسحاق پاشاست. این کاخ در سال های 1685 و 1784 شده و نمونه ای نادر از کاخ های اصیل ترکیست.

دیدنی-های-ترکیه-10

کیز کولسی استانبول

Kızkalesi

کیز کولسی ترکیه واقع در یک جزیره کوچک در ساحل استان مرسین است. کیز کولسی یک چشم انداز نفس گیر در ترکیه می باشد که در طول امپراتوری بیزانس ساخته شده است. قلعه توسط ادیان سلطنتی ارمنستان بازسازی شد و در سال 1471 توسط عثمانی ها تسخیر شد.

دیدنی-های-ترکیه-11

دریاچه بالیکلی گل ترکیه

Balıklıgöl

بالیکلی گل اورفا ترکیه دریاچه ای کوچک پر از ماهی کپور است که در میان اهالی ترکیه نقطه ای مقدس تلقی می شود. بالیک لی گل اورفا بسیار زیبا می باشد و مسجد حلال الرحمان در جوار این دریاچه دیدنی قرار گرفته است. برخی از اهالی ترکیه افسانه ای از این دریاچه را باور دارند. افسانه اینچنین می گوید که این مکان محل قربانی حضرت ابراهیم بوده که به دریاچه ای پر از ماهی تبدیل شده است. 

دیدنی-های-ترکیه-12

کالیچاغیز کویو ترکیه

Kaleüçağız Köyü

مقبره های قدیمی به جا مانده از قرن چهارم قبل از میلاد در نزدیکی روستای کالیچاغیز قرار دارد که سنگ های مقبره قدیمی از لبه آب پدیدار است. سفر خود با تور ترکیه را با بازدید از کالیچاغیز به سفری هیجان انگیز تبدیل کنید چرا که در این مقبره قدیمی اسرار و راز های زیادی پنهان شده است.

دیدنی-های-ترکیه-13

شهر زیر زمینی اوزکناک ترکیه

Özkonak Underground City

شهر زیر زمینی 18 طبقه اسرار آمیز ترکیه توسط یک مزرعه پیدا شد، شهری کامل که در دل شهر ساخته شده و بزرگی آن به 18 طبقه زیر زمین می رسد. این شهر دارای دروازه ای رو به بیرون است که اجازه می دهد مردم توسط آن به درون شهر زیر زمینی سفر کنند.

دیدنی-های-ترکیه-13

خانه مریم مقدس ترکیه

House of the Virgin Mary

ویرانه های این خانه تاریخی مریم مقدس یا ویرجین ماری در نزدیکی روستای سلطیه از دیدنی های ترکیه محسوب می شود. بانوی مقدس یا مریم مقدس در طول سال های عمر خود در این خانه زندگی می کرده است.

دیدنی-های-ترکیه-14

خانه تروتسکی استانبول

Trotsky House, Büyükada

در جزیره پرنسس استانبول نیز خانه زیبای تروتسکی را خواهید دید که  خانه ای دیدنی با منظره دیدنی از شهر و تنگه بسفر است.

دیدنی-های-ترکیه-15

 
نظرات کاربران
دیدگاه
از سراسر وب تور نوروز استانبول مجری مستقیم تور اروپا