فستیوال‌های معروف در تور ترکیه!

فستیوال‌های معروف در تور ترکیه!
سالانه هزاران فستیوال گوناگون در کشور ترکیه برگزار می‌شود و شهر استانبول مهم‌ترین مرکز برگزاری فستیوال‌ها در ترکیه است. برای داشتن اوقاتی شاد و مفرح در تور ترکیه فستیوال‌های معروف در شهرهای ترکیه را از دست ندهید چراکه با خرید تور ترکیه در هر منطقه‌ای و هر فصلی از سال شما شاهد برگزاری یک جشنواره مهیج خواهید بود و خواهید توانست تعطیلات خود را با فعالیت‌های فرهنگی و تفریحی مختلف در ترکیه رنگ‌آمیزی کنید.
به‌خصوص در فصل‌های تابستان و بهار بیشتر فستیوال‌ها در شهرهای بزرگ و جاهای تفریحی ترکیه برگزار می‌شوند و جمعیت زیادی از مردم محلی ترکیه و توریست‌ها را به سمت خود می‌کشانند. اما مطمئنا یکی از هیجان انگیز ترین و بهترین زمان های سفر به ترکیه در ماه های شهریور تا آبان می باشد. در این ماه ها فستیوال های مختلفی در شهرهای مهم ترکیه از جمله استانبول برگزار میشودبسته به زمانی که برای سفر به ترکیه انتخاب می‌کنید شما می‌توانید در فستیوال‌های معروف جهان در ترکیه شرکت کنید و سرگرمی‌های مهیج را به تجربه سفرتان بیفزایید!


جشنواره ها و فستیوال های معروف ترکیه


جشنواره خرید استانبول (Istanbul Shopping Fest)!


این جشنواره یکی از معروف‌ترین فستیوال‌های ترکیه است که هرساله در شهر استانبول به مدت تقریباً یک ماه برگزار می‌شود. تاریخ فستیوال خرید استانبول همه‌ساله در فصل تابستان از تاریخ 7 تا 22 ماه ژوئن (17 خرداد تا 8 تیر) می‌باشد که بهترین زمان سفر به استانبول برای خرید است. بهترین مراکز خرید استانبول در این جشنواره حراج‌های باورنکردنی برای شما در نظر می‌گیرند. این تخفیفات نه تنها توریست‌ها بلکه مردم محلی را نیز برای خرید به وجد می‌آورند. زمان فستیوال خرید استانبول، بهترین زمان حراج در استانبول است زیرا در طی این جشنواره تمامی خریدهای شما معاف از مالیات هستند. در طی فستیوال خرید ترکیه تمام شهر استانبول در جنب‌وجوش است و برخی فروشگاه‌ها 24 ساعته باز هستند.


جشنواره بزرگداشت مولانا (Mevlana Memorial Celebrations)!


مقبره مولانا در شهر قونیه (Konya) ترکیه قرار دارد و به همین خاطر هرساله فستیوال مولانا (Rumi Fest) در قونیه برای بزرگداشت این شاعر بزرگ ایرانی برگزار می‌گردد. هرساله تاریخ مراسم سماع در قونیه (The Mevlevi Sema Ceremony) از دهم تا هفدهم ماه دسامبر (20 تا 27 آذرماه) است و شما می‌توانید در این زمان با خرید تور قونیه در سالگرد مولانا شرکت کنید. جالب است بدانید مراسم رقص سماع در سال 2005 در لیست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو برای کشور ترکیه به ثبت رسیده است. با شرکت در این مراسم جذاب و خاطره‌انگیز شما از نزدیک رقص تماشایی دراویش را خواهید دید که نوعی رقص سما به اسم چرخش سوفی (Sufi whirling) انجام می‌دهند.
البته اگر قصد سفر به قونیه از شهرهای دیگر را دارید باید بدانید که فاصله قونیه تا استانبول 8 ساعت است و فاصله قونیه تا آنکارا 2 تا 3 ساعت می باشد که با قطار سریع‌السیر و یا اتوبوس به‌راحتی امکان سفر برای شما فراهم شده است.


جشنواره کشتی شترها (Camel Wrestling)!


شاید این بار فصل زمستان برای شما بهترین زمان سفر به ترکیه باشد؛ زیرا در ماه ژانویه برگزاری مسابقات مهیج و جالب کشتی شترها در شهرهای غربی ترکیه توجه توریست‌ها و مردمان محلی زیادی را به خود جلب می‌کند.
تورنمنت شترها قدمتی هزار ساله دارد و هرساله در استادیوم‌ها و زمین¬های شهرهای آنتالیا، ازمیر، اسپارتا، بدروم و آیدین برگزار می‌گردد. رقص ترکیه‌ای و موسیقی محلی، غذاهای خوشمزه ترکی، انواع نوشیدنی‌ها همراه با هیجان دیدن کشتی شترها در فضایی با تزئینات سنتی و تشویق آن‌ها در کنار جمعیت حتماً برایتان جالب خواهد بود!


فستیوال هیدیرلز (Hidirellez)!

اگر در اردیبهشت‌ماه قصد سفر به ترکیه را دارید این فرصت را خواهید یافت تا در این جشنواره دوروزه با جشن و رقص و آهنگ خوش بگذرانید! جشنواره هیدیرلز ترکیه یک جشنواره بهاری بسیار باشکوه است که هرساله در 5 و 6 ماه می (16 و 17 اردیبهشت‌ماه) برگزار می‌شود. این جشنواره شاید برای شما یادآور چهارشنبه‌سوری باشد که رنگ و بویی از فرهنگ ترکیه را به خود گرفته است!
شما هم همراه مردم ترکیه و توریست‌ها در هیدیرلز به پیک‌نیک در طبیعت بروید و آتش روشن کنید، برقصید و شادی کنید و برای برآورده شدن آرزوهایتان دعا کنید!



فستیوال موسیقی بین‌المللی استانبول (Istanbul International Music Festival)!


اگر می‌خواهید تجربه شرکت در کنسرت در استانبول را در فضایی از موسیقی‌های مختلف از سراسر جهان به دست آورید، این رویداد را از دست ندهید! جشنواره موسیقی استانبول هرساله در ماه‌های ژوئن و جولای (اواسط خردادماه تا اواسط مردادماه) برگزار می‌گردد که بزرگ‌ترین جشنواره موسیقی ترکیه محسوب می‌شود. در این رویداد فرهنگی خواننده‌ها و موسیقی‌دان‌های مشهور از سراسر جهان برای شما کنسرت اجرا می‌کنند! از موسیقی و رقص محلی ترکی تا باله و اپرا همگی در این فستیوال شما را سورپرایز خواهند کرد!

 


 


جشنواره هنری تجسمی-International Istanbul Biennial


در شهر استانبول هر دوسال یک بار در ماه های سپتامبر و نوامبر (ماه شهریور تا مهر) فستیوال هنرهای تجسمی نظیر نقاشی، نقش برجسته، فیلم، صنایع دستی، دست سازه ها برگزار می شود. عموما این نمایشگاه در سال های فرد نظیر 2017 یا 2019 برگزار می شود.

 


نمایشگاه کتاب استانبول تویاپ- Tüyap Book Fair


شرکت تویاپ یک شرکت خصوصی بزرگ در زمینه برگزاری نمایشگاه های مختلف در شهرهای ترکیه از جمله استانبول می باشد. این شرکت دارای محل اختصاصی جهت برگزاری انواع نمایشگاه ها با موضوعاتی همچون لوازم آرایشی، مبلمان، کتاب و .. می باشد. امسال نمایشگاه کتاب تویاپ در اواخر اکتبر و نوامبر برگزار خواهد شد.


جشنواره موسیقی افس فیلسن بلوز- Efes Pilsen Blues Festival

یکی از معروف تریم و پر طرف دارترین جشنواره های موسیقی که از سال 1990 برگزار می گردد. در مدت برگزاری این فستیوال استانبول در ماه نوامبر به طور تقریبی هر شب سه گروه موسیقی محلی و خارجی برنامه خود را اجرا می کنند.

 



جشنواره فیلم استانبول-Istanbul Film Festival


فستیوال فیلم استانبول از سال 1982 تا به امروز بر گزار می گردد. تاریخ برگزاری تقریبی آن در ماه آوریل می باشد. جشنواره فیلم استانبول فرصت مناسبی را برای تماشای برترین های دنیای فیلم و سریال ایجاد می کند. بنابراین اگر اهل تماشای فیلم و سریال های روز دنیا هستید لازم نیست به جشنواره کن بروید، می توانید با خرید تور ارزان استانبول از فستیوال فیلم دیدن نمائید.



جشنواره تئاتر استانبول- International Theatre Festival


این جشنواره هر دوسال یک بار در شهر استانبول ترکیه برگزار می شود. در مدت برگزاری نمایش گروه های برتر داخلی و بین المللی به اجرای نمایشنامه های به نام دنیا می پردازند. به جرات می توان گفت جشنواره تئاتر یکی از پرطرف دارترین فستیوال های استانبول می باشد که در ماه می تا ژوئن بر گزار می گردد.

 



جشن فتح یا پیروزی استانبول- Conquest Celebrations


یکی از مهمترین و قدیمی ترین جشن های ملی در تور ترکیه جشن پیروزی شهر استانبول می باشد. این واقعه در 26 ماه می سال 1453 به عنوان یکی از غرور آمیزترین نبرد ها جهت آزادی شهر قستنطنیه یا استانبول امروزی بود. در مدت برگزاری مراسم که تقریبا یک هفته به طول می انجامد در سراسر شهر استانبول رویدادهای نظیر اجرای موسیقی، مارش نظامی، اجرای رژه سنتی و ... انجام می شود.

 



فستیوال‌های فرهنگی هنری ترکیه!


کشور ترکیه پلی میان آسیا و اروپا است و از این‌رو شاید بتوان ترکیه را مهد رویدادهای فرهنگی بین‌المللی نامید! سالانه صدها رویداد و نمایشگاه فرهنگی و هنری در ترکیه رخ می‌دهد که اگر اهل هنر و موسیقی و فیلم باشید حتماً شرکت در این فستیوال‌های هنری برایتان لذت‌بخش خواهد بود! در لیست زیر پنج فستیوال برتر فرهنگی- هنری ترکیه برای شما نام برده شده است!
  • جشنواره اپرا و باله آسپندوس آنتالیا (Aspendos Opera and Ballet Festival)!
  • فستیوال بین‌المللی فیلم استانبول (Istanbul International Film Festival) در ماه آوریل!
  • فستیوال فرهنگ و هنر مرسین (Mersin Art and Culture Festival) در ماه اکتبر!
  • فستیوال بین‌المللی فیلم آنکارا (Ankara International Film Festival) در ماه مارس!
  • جشنواره موسیقی جاز استانبول (International Istanbul Jazz Festival) در ماه جولای!
پیشنهاد ویژه سایت توربابی به گردشگرانی که قصد دارند تور ترکیه را برای تفریح انتخاب کنند این است که زمان سفر خود را با فستیوال های ترکیه هماهنگ کنند.
نظرات کاربران
دیدگاه
از سراسر وب تور نوروز استانبول مجری مستقیم تور اروپا