چطور در پرواز برای افراد کم‌توان ویلچر بگیریم؟

چطور در پرواز برای افراد کم‌توان ویلچر بگیریم؟

بلیت هواپیما و تهیه آن، دیگر یک معضل یا کار سخت نیست. حتی اگر شما با برخی محدودیت‌ ها تصمیم به تهیه بلیط داشته باشید هم، باز می‌ توانید به راحتی بلیط مورد نظر خود را تهیه کنید. در این بین یکی از محدودیت‌ هایی که ممکن است کمی برای ما مشکل ساز باشد، بروز یک مشکل در ستون فقرات یا پاها است که به‌ راحتی می‌تواند حرکت ما را با محدودیت روبرو کند.

بدون شک این موضوع می‌تواند باعث ایجاد استرس بسیار بالایی در اشخاص شود. جالب است بدانید شما به‌ راحتی می‌ توانید در فرودگاه و هواپیما برای افراد کم توان یا سالخورده درخواست ویلچر داشته باشید تا بدون محدودیت، سفر خود را تجربه کنید. البته این موضوع از بیمه مسافرتی که باید آن را دریافت کنید، کاملاً جدا است.

درخواست دادن ویلچر قبل از پرواز

درخواست دادن ویلچر قبل از پرواز

بلیط هواپیما لحظه آخری بدون شک می‌ تواند تجربه جالبی باشد چون این امکان را برای شما فراهم می‌ کند که با پرداخت هزینه‌ ای کمتر، پرواز خود را انجام دهید. اما اگر برای این پرواز نیاز به درخواست دادن ویلچر دارید، این بلیط مناسب شما نیست. به عبارتی برای درخواست دادن ویلچر باید قبل از پرواز اقدام کنید.

نکته مهمی که در این بین باید به آن دقت کنید این است که ارائه خدمات ویژه‌ ای مانند ویلچر در تمام ایرلاین‌ ها امکان‌ پذیر نیست. شما باید قبل از اینکه بلیط خود را رزرو و خریداری کنید، حتماً تمام قوانین و مقررات ایرلاین مورد نظر را مطالعه کرده تا بدون دغدغه بتوانید از تمام امکانات آن‌ها استفاده کنید.

این موضوع بدان معناست که قبل از انجام سفر، ایرلاین مورد نظر باید تقاضای شما برای درخواست ویلچر را برآورده سازد تا هم در مبدا و هم در مقصد این خدمات به شما ارائه شوند. به گونه‌ ای که وقتی که به فرودگاه مبدا رسیدید، با ویلچر شما را به سمت هواپیما هدایت کنند و بعد از نشستن پروازتان در مقصد هم، منتظر شما باشند تا با استفاده از ویلچر جابجایی شما را در فرودگاه انجام دهند.

ایرلاین‌ های ارائه دهنده خدمات ویلچر

اینکه شما بلیط هواپیما شیراز مشهد را انتخاب کنید یا از هر مبدأ به هر مقصد دیگری درخواست پرواز و جا به‌ جایی داشته باشید، تفاوتی در استفاده شما از ویلچر ندارد. نکته‌ ای که در این بین مهم است این است که اصولاً هواپیما هایی با درخواست ویلچر شما موافقت خواهند کرد که تعداد مسافران در آن ها بیشتر از ۶۰ نفر بوده و نسبت به سایر دیگر ایرلاین‌ ها اندازه بزرگ‌ تری دارند.

همچنین لازم است ۴۸ ساعت قبل از اینکه پروازتان انجام شود، درخواست ویلچر خود را به ایرلاین مورد نظرتان بازگو کنید تا به‌ راحتی قبل از زمان پرواز و بدون معطلی به شما ویلچر ارائه شود.

آماده کردن پک غذایی در طول سفر

بهتر آن است که قبل از سوار شدن حتماً درخواست ویلچر خود را ثبت کرده و به این نکته هم توجه کنید که شما فقط از ویلچر در مبدا و همین طور مقصد می‌ توانید استفاده کنید. به‌ عبارتی اگر هواپیمای شما در طول پرواز خود توقف داشت، به هیچ عنوان امکان پیاده شدن و خرید برای شما وجود ندارد. پس توصیه می‌ کنیم که قبل از سفر یک ظرف کوچک غذایی برای خود آماده کنید. این کار کمک می‌ کند که در زمان پرواز و انجام توقف هواپیما، بدون پیاده شدن و نیاز به خرید، به‌راحتی بتوانید از پک غذایی خود استفاده کنید.

امنیت پرواز و بازرسی‌های پروازی در مقصد

امنیت پرواز و بازرسی های پروازی در مقصد

به‌طور کلی در فرودگاه مبدا، بازرسی‌ هایی لازم انجام شده سپس شما و وسایل همراه را چک خواهند کرد، اما در فرودگاه مقصد هم ممکن است که مجدداً مورد بازرسی قرار بگیرید. عبور از گیت خروجی با ویلچر سخت است به همین دلیل شما باید منتظر مامور بازرسی ویژه باشید تا بازرسی بدنی شما را به‌ طور جداگانه‌ ای انجام دهد. ضمن اینکه دریافت ویلچر در فرودگاه مقصد به‌ طور متعدد برای تمام مسافران امکان‌ پذیر است. بر همین اساس شما هم برای دریافت ویلچر باید زمانی را منتظر بمانید.

به همین دلیل شما می‌ توانید ویلچر اختصاصی داشته باشید که البته ترجیح بیشتر مسافران بر همین موضوع است. در همین راستا در زمان رسیدن به فرودگاه مقصد اگر ویلچر شما اختصاصی باشد، تمام اجزا و قسمت‌ های داخلی و خارجی آن را بازرسی می‌ کنند. سپس برخی از بازرس‌ ها سوالات متعددی در مورد نوع ویلچر و سایر امکانات و خصوصیات آن از شما خواهند پرسید. توصیه می‌کنیم کاملاً خونسرد باشید و به‌طور کامل به سوالات آنها پاسخ بدهید تا عبور شما از گیت امنیتی فرودگاه مقصد با مشکلی مواجه نشود.

حتی اگر ویلچر شما قابل جداسازی باشد، باید این موضوع را با کارکنان ایرلاین مورد نظرتان حتماً در میان بگذارید. ضمن اینکه استفاده شما از ویلچر به تنهایی امکان‌ پذیر نیست. پس بهتر آن است که از کارکنان کمک گرفته و از پرسنل بخواهید که زمان استفاده از ویلچر به شما یاری رسانند.

خدمات بین پروازی

مسافرانی که با ویلچر در هواپیما تردد می‌ کنند، نمی‌ توانند از سرویس بهداشتی درون هواپیما استفاده کنند. بر همین اساس باید در توقف‌ های بین راهی از هواپیما پیاده شده و از سرویس‌ های فرودگاهی استفاده کنند. به همین دلیل به یک دستیار برای حمل ویلچر نیاز خواهند داشت.

سرویس بهداشتی‌ هایی که درون فرودگاه وجود دارند برای افراد معلول بهینه شده‌ اند و شما به‌راحتی می‌ توانید از آن‌ ها استفاده کنید. اما توصیه ما به شما این است که در طول سفر خود و حداقل یک ساعت قبل از آن، از خوردن و آشامیدن پرهیز کنید تا در زمان سفر نیازی به استفاده از سرویس بهداشتی نداشته باشید.

دقت کنید که اگر نیاز به دریافت خدمات ویلچر قبل و بعد از پرواز خود دارید، در زمان پر کردن فرم مربوطه گزینه دریافت ویلچر را نیز تیک بزنید. همچنین تقریباً ۴۸ تا ۷۲ ساعت قبل از پرواز خود، این موضوع را به پرسنل فرودگاه هم اطلاع‌ رسانی کنید تا در زمان ورود و خروجتان بدون نیاز به درون صف بودن و انتظار کشیدن برای دریافت ویلچر، به‌راحتی خدمات ویژه را دریافت کنید.

تجربه سفر بدون محدودیت

این مطلب به دریافت خدمات ویلچر در سفر اختصاص یافت. در همین راستا باید به شما یادآوری کنیم که اسنپ تریپ در تمام مراحل رزرو، دریافت و خرید بلیط، تور و هتل در کنار شما خواهد بود تا بهترین خدمات را با بالاترین سطح کیفیت دریافت کنید.

نظرات کاربران
دیدگاه
از سراسر وب تور نوروز استانبول مجری مستقیم تور اروپا