نبایدهای سفر به ترکیه

نبایدهای سفر به ترکیه

ده چیز که نباید در ترکیه انجام داد، نبایدها در سفر به ترکیه

راهنمای سفر به ترکیه - تور ترکیه از سفرهای دوست داشتنی و فراموش نشدنی است که توصیه سفر به آن را مکرراً از آنهایی که به این کشور سفر کرده‌اند شنیده‌ایم. در ترکیه دیدنی‌های ویژه و منحصر به فردی در انتظار گردشگران خوش ذوق و خوش سلیقه وجود دارد که تنها با سفر با تور ترکیه می‌توان پی به زیبایی و جذابیت واقعی این کشور برد، از سواحل زیبا گرفته تا مساجد و بناهای تاریخی قدیمی، از روستاهای زیبا تا برج‌ها و مراکز خرید مدرن ترکیه و .... همه از جاذبه‌هایی هستند که تنها در ترکیه با قیمتی مناسب دیده می‌شود. با این حال، پیش از سفر با تور ترکیه، مطمئن شوید که از نکات و نبایدهای این کشور زیبا مطلع هستید، در طول سفر و بازدید از مکان‌های دیدنی ترکیه هرگز مرتکب این ده اشتباه نشوید:

نداشتن لباس مناسب هنگام بازدید از مساجد

مساجد تاریخی ترکیه نظیر مسجد آبی (Yeni Cami)، مسجد ایاصوفیه و .... در لیست مکان‌های دیدنی و منحصر به فرد ترکیه و البته پربازدیدترین‌ها قرار دارند و مکانی مهم و مذهبی برای مردمان ترکیه محسوب می‌شوند. درست است که شما توریست خارجی این کشور هستید، اما احترام گذاشتن و توجه به آداب و مذهب ترکیه، شما را نزد اهالی این کشور به فردی قابل احترام تبدیل می‌کند. از این رو، پیش از اینکه به بازدید از مساجد تاریخی ترکیه بروید، به لباس خود نگاهی بیندازید و لباسی پوشیده برای بازدید انتخاب کنید. از پوشیدن شورت، دامن کوتاه و لباس بی‌آستین خودداری کنید. در این صورت هنگام بازدید از این مکان‌ها احساس بهتری خواهید داشت.

نبایدهای سفر به ترکیه

دادن کرایه به تاکسی‌های بدون لگو

رانندگان تاکسی در ترکیه اغلب دوست دارند که با دریافت کرایه اضافی سر گردشگران کلاه بگذارند و این کار را یا با مترسنج دستکاری شده انجام می‌دهند و یا با طولانی کردن راه. اما نگران نباشید شما می‌توانید از این کلاه برداری‌ها در امان بمانید، برای فرار از شیادی‌های برخی از رانندگان تاکسی، توجه کنید که تنها از تاکسی‌های ایستگاه تاکسی ترکیه ماشین کرایه کنید، تاکسی‌های مجاز دارای علامت تاکسی بر روی در و سقف تاکسی هستند. علاوه بر این می‌توانید برنامه بی تاکسی ترکیه را نصب کنید تا هر زمان در هر کجا که می‌خواهید تاکسی قابل اعتماد کرایه کنید.

نبایدهای سفر به ترکیه

خرید از مراکز خرید نامعتبر

به ترکیه سفر کردن و خرید کردن از همان چیزهایی که در کشور خودمان نیز پیدا می‌شود، کاری عبث و بیهوده است. هر شهری بازارهای سنتی خود را دارد که بازدید نکردن از آنها بعدها موجب پشیمانی خواهد شد. در طول سفر بازارهای سنتی ترکیه را فراموش نکنید، بازارهایی نظیر بازار گرند استانبول و یا بازار کمرالتی در ازمیر از آن مکان‌های مهمی هستند که در طول سفر با تور ترکیه نباید از دست داد. در این بازارهای سنتی ترکیه، وسایل دست ساز زیبا، وسایل و هنر سنتی، لباس و وسایل زیور آلات درجه یک دست سازی را پیدا خواهید کرد که نظیر آنها در هیچ یک از مراکز خرید و هیچ یک از برند فروش‌ها پیدا نمی‌شود.

نبایدهای سفر به ترکیه

سفر به ترکیه در صورت داشتن رژیم غذایی

غذاهای ترکیه فوق العاده خوشمزه هستد، اگر رژیم غذایی خاصی را دنبال می‌کنید پس سفر به ترکیه در این زمان را کاملاً فراموش کنید. در طول سفر با تور ترکیه در هرکجا غذاهای خوش رنگ و خوش بویی را در سرتاسر شهر خواهید دید که روی برگرداندن از آنها کاری بسیار مشکل است. از انواع کباب‌های خوش طعم و لذیذ گرفته تا غذاهای دریایی تازه، آب نبات‌های فوق العاده و دسرهای شیری خوشمزه که در طول سفر به ترکیه حتما می‌خواهید از همه آن‌ها بچشید و امتحان کنید.

نبایدهای سفر به ترکیه

تمرکز بر روی مکان‌های توریستی

هنگامی که گردشگران برای بازدید از استانبول به ترکیه سفر می‌کنند، مردم و اهالی محلی ترکیه به آنها توصیه می‌کنند از سلطان محمد دور شوند و از دیگر مناطق دیدنی شهر دیدن کنند. استانبول و دیگر شهرهای توریستی ترکیه فراتر از مکان‌های توریستی معروف جاهای دیدنی دارند. از اهالی محلی ترکیه در رابطه با مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های شهر بپرسید تا سفر خود به ترکیه را کامل کنید، آنها حتما پیشنهادات ویژه‌ای به شما خواهند داد و تجربه‌ای فراموش نشدنی از سفر به ترکیه برایتان رغم خواهند زد.

نبایدهای سفر به ترکیه

انتظار پیروی از قوانین ترافیکی از رانندگان

رانندگان ترکیه را می‌توان بدترین رانندگان دنیا خواند، نترسید اما باید خاطر نشان کنیم که شما باید همه جا مراقب خود باشید تا از خطر رانندگان ترکیه در امان باشید. هنگام کرایه تاکسی اصلا با راننده تعارف نکنید، از او بخواهید تا قوانین ترافیکی را رعایت کند و سفر شما را با یک تصادف خراب نکند. بارها دیده شده است که به دلیل رانندگی عجولانه رانندگان، توریستان سفر خود را در بیمارستان‌ها سپری کرده‌اند.

نبایدهای سفر به ترکیه

نشان دادن پول خود در بازارها و محله‌های ترکیه

اگر می‌خواهید در طول سفر با تور ترکیه به دردسر بیفتید و هدف سارقین قرار بگیرید، پول و دارایی خود را نشان دهید! در ترکیه تنها چند ناحیه و محله وجود دارند که گردشگران به راحتی می‌توانند پول خود را نشان دهند، محله‌های ثروتمند در همسایگی شهرهای بزرگی نظیر استانبول و آنکارا تنها محله‌هایی هستند که می‌توانید ثروت خود را نشان دهید. در غیر این صورت، در شهرهای دیگر برای در امان ماندن از سود جویان و سارقین پول خود را به کسی نشان ندهید و محتاطانه رفتار کنید. در شهرهای کوچک ترکیه همانند دیگران رفتار کنید تا مورد هدف سارقین و کلاه‌برداران قرار نگیرید.

نبایدهای سفر به ترکیه

مصرف زیاد الکل

همانطور که قبلا ذکر شد، ترکیه یک کشور مسلمان است ولی نسبتاً به سایر کشورها سخت‌گیر نیست. در حالی که خود شهروندان ترکیه از نوشیدن یک یا دو لیوان مشروب در مناسبت‌های شاد لذت می‌برند، اما نوشیدن بیش از حد یا منظم مشروب مناسب نیست و نسبت به افرادی که در انظار عمومی مست هستند واکنش خوبی نشان نمی‌دهند. بنابراین از مستی بیش از حد و ایجاد هر گونه غوغای بلند یا زننده در ملاء عام خودداری کنید. از سوی دیگر، سیگار کشیدن تقریباً در همه جا مجاز است، حتی هنگام صرف شام. تقریباً مثل این است که در آنجا نوعی سرگرمی مورد علاقه افراد است.

نبایدهای سفر به ترکیه

سوء استفاده از زبان ترکی

هر وقت به یک کشور خارجی سفر می‌کنید، تنها مقصد نیست که مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، بلکه موارد بسیاری به دست شما رقم می‌خورد تا تصور کشورها را در مورد خوب یا بد بودن کشور خود توسعه دهید یا از بین ببرید. استفاده نامناسب از زبان این کشور می‌تواند به احساسات مردم آسیب برساند و همچنین ممکن است به شرایط ناخوشایندی منجر شود. بنابراین، ضروری است که برخی از آداب آنها و ترجمه ترکی کلماتی مانند "متشکرم"، "ببخشید"، "لطفا" و غیره را یاد بگیرید. این حرکات حتی به شما کمک می‌کند تا روابط صمیمانه‌ای با مردم محلی برقرار کنید.

نبایدهای سفر به ترکیه

بی‌احترامی به آداب و رسوم در ماه رمضان

ماه رمضان برای مسلمانان سراسر جهان از اهمیت فرهنگی و مذهبی بسیاری برخوردار است. وقتی صحبت از اکثریت جمعیت ترکیه می‌شود، برای ابراز ارادت به آنها باید قوانین را قاطعانه رعایت کنید. شهروندان ترکی در ماه رمضان یک ماه کامل روزه می‌گیرند و این یکی از ارکان پنج گانه اسلام است. ماه رمضان بر اساس تقویم اسلامی جشن گرفته می‌شود و نه تقویم گرجی، بنابراین مطمئن شوید که آیا این ماه با ماهی که قصد سفر به این کشور را دارید مطابقت دارد یا خیر. اگر چنین شد، باید در ملاء عام چیزی ننوشید یا نخورید و به یک شهروند ترکیه‌ای (که این مراسم سالانه را در طول روز انجام می‌دهد) احترام بگذارید. اینها از جمله کارهایی است که مسافران در ترکیه نباید انجام دهند.

نبایدهای سفر به ترکیه

نظرات کاربران
دیدگاه
از سراسر وب تور نوروز استانبول مجری مستقیم تور اروپا