شماره تلفن های ضروری ترکیه

شماره تلفن های ضروری ترکیه

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، بهتر است پیش از سفر به ترکیه اطلاعات لازم را کسب کنید تا لذت و کیفیت سفر را تضمین کرده باشید. پیش از این در صفحه "راهنمای کامل سفر به ترکیه" از اطلاعات و دانستنی‌ های لازم و بایدها و نبایدهای سفر به این کشور دیدنی و زیبا صحبت کردیم. در طول سفر به ترکیه در هنگام گشت و گذار در مکان‌ های دیدنی و گردشگری ترکیه، استانبول، کوش آداسی و آنکارا حتما اوقاتی خوش و به یاد ماندنی را سپری خواهید کرد.
با این که امنیت در این کشور بالاست و گردشگران در همه شهرهای توریستی ترکیه احساس راحتی و امنیت دارند اما بهتر است پیش از سفر و خرید تور ترکیه با چند شماره اضطراری و ضروری این سرزمین رویایی آشنا شوید. مخصوصا اگر با کودک خردسال خود به این کشور می‌ روید پیش از سفر حتما دو، سه شماره ضروری را یادداشت کرده و داخل جیب فرزند خود بگذارید و به او آموزش دهید تا در صورت بروز هر گونه مشکل و یا گم شدن، با شماره تلفن‌ های ضروری یادداشت شده تماس بگیرد.
اولین چیزی که باید بدانید این است که تمام این شماره‌ های سه رقمی رایگان هستند و 112 برای تمام تماس‌ های اضطراری سرویس ارائه می‌ دهد. هنگامی که 112 (اورژانس) را شماره گیری می‌ کنید، به خدمات مناسب مانند 155 (پلیس) و 110 (آتش نشانی) هدایت می‌ شوید. همچنین این خط به زبان‌ های خارجی مانند انگلیسی، روسی، آلمانی و عربی خدمات ارائه می‌ دهد. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که خدمات را به یکی از این زبان‌ ها درخواست کنید و بلافاصله به بخش مربوطه هدایت شوید. با این حال، دانستن شماره تلفن‌ های کمکی دیگر نیز ضروری است. در ادامه لیستی از شماره تلفن‌ های اضطراری ترکیه آمده است. با ما همراه باشید.

 

تلفن های ضروری ترکیه،

نسل جدید اپراتور های ترکیه

در بسیاری از استان‌ های ترکیه اگر نیاز به تماس با پلیس، پلیس نظامی، آتش نشانی، آمبولانس، بهداشت، مدیریت بلایای طبیعی و اضطراری، اداره آتش سوزی جنگل و پلیس ساحلی داشتید می‌ توانید با شماره 112 تماس بگیرید و درخواست خود را ارائه دهید. برای استان‌ هایی که هنوز در این سیستم قرار نگرفته‌ اند یا سایر بخش‌ هایی که بخشی از این سیستم نیستند، شماره آنها در لیست‌ های زیر بیان می‌ شود.

شماره پلیس ترکیه

گارد ساحلی: 151
پلیس راهنمایی و رانندگی: 154
خط کمک پلیس: 155
خط کمک پلیس نظامی: 156
گارد ساحلی: 158
راهنمای راه‌ ها و خیابان‌ ها: 159
در هر موقعیتی که جان یا مال شما تهدید می‌ شود، باید با پلیس یا پلیس نظامی تماس بگیرید اما برای حوادث رانندگی و جاده‌ ای باید با پلیس راهنمایی و رانندگی تماس بگیرید. برای موارد اضطراری که ممکن است در بزرگراه‌ ها یا جاده‌ های شهر با آن‌ ها مواجه شوید باید با راهنمای جاده‌ ها و خیابان‌ ها تماس گرفته و برای ایمنی دریا یا سواحل، به گارد ساحلی زنگ بزنید.

تلفن های ضروری ترکیه

شماره آتش نشانی در ترکیه

شماره آتش نشانی در ترکیه - 110 اداره آتش سوزی جنگلی. 177 مدیریت بلایای طبیعی و اضطراری (برای بلایای طبیعی) و 122برای تمام آتش سوزی‌ ها.

برای آتش سوزی‌ های سریع باید فورا با آتش نشانی تماس بگیرید. آخرین مورد برای بلایای طبیعی مانند (زلزله، سیل و طوفان) AFAD است.

تلفن اختلال در توزیع برق، آب و گاز در ترکیه

خرابی‌ های رادیو تلویزیون: 125.

خرابی تلویزیون کابلی: 126

خرابی آب: 185

خرابی برق: 186

اختلالات گاز طبیعی: 187

در صورت بروز هر گونه خرابی تلویزیون، اختلال در توزیع آب، اختلال در عملکرد برق و گاز طبیعی می‌توانید با این شماره‌ ها تماس بگیرید.

تلفن اضطراری کووید در ترکیه

با شروع همه گیری ویروس کرونا، خط تلفن پشتیبانی جدیدی راه اندازی شد. هر فردی که با ویروس کرونا تماس داشته است، علائمی از کرونا در خود می‌ بیند یا به ویروس آلوده شده است می‌ تواند از این خط یا از خط پشتیبانی اورژانس و آمبولانس، چه شهروند ترکیه و چه اتباع خارجی، پشتیبانی دریافت کند.
خط تلفن کووید - 19: 184
پشتیبانی اورژانس و خط آمبولانس: 112

تلفن خدمات شهری و نیروی انتظامی در ترکیه

خط خدمات شهری و نیروی انتظامی در ترکیه شماره 153 است.
این خط یک خط مشترک بین شهرداری و پاسبانی است. می‌ توانید از این خط درخواست خود را برای موضوعاتی مانند محیط زیست، حمل و نقل، فرهنگ، ورزش، خدمات اجتماعی، درخواست ثبت نام و شکایات ارائه کنید. همچنین خدمات حیوانات ولگرد از طریق این خط ارائه می‌ شود.

تلفن های ضروری ترکیه

تلفن کمک اجتماعی در ترکیه

خط مددکاری اجتماعی توسط وزارت خانواده و تامین اجتماعی به منظور کمک به زنان بیوه، افراد معلول و افراد بی‌ بضاعت ایجاد شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد غذا، آموزش، بهداشت و پرداخت ماهیانه آن می‌ توانید با این خط تماس بگیرید.

خط کمک اجتماعی ترکیه:

خشونت خانگی، آزار و اذیت و حمایت اجتماعی: 144
خط حمایت اجتماعی زنان، کودکان و سالمندان: 183
خط تماس خارجی‌ ها: 157
183 برای آزار، خشونت، یا افرادی است که نیاز به حمایت اجتماعی دارند. 157 خطی است که به منظور پشتیبانی از اتباع خارجی که در ترکیه هستند ایجاد شده است، خارجی‌ ها می‌ توانند در موضوعات بسیار متفاوت از فرهنگ گرفته تا مشکلات قاچاق انسان به زبان‌ های مختلف مانند ترکی، انگلیسی، عربی، پشتیبانی خدمات دریافت کنند.

تلفن فرآیندهای تشییع جنازه در ترکیه

خط پشتیبانی مراحل تشییع جنازه: 188
این خط یک خط خدمات 24 ساعته است و برای افرادی ایجاد شده است که یکی از بستگانشان فوت کرده و در مراحل تشییع و تدفین نیاز به کمک دارند.

تلفن های ضروری ترکیه

تلفن مشاوره کودکان و نوجوانان در ترکیه

سرویس 147 به زبان‌های ایتالیایی، آلمانی و فرانسوی در دسترس است. کودکان یا نوجوانانی که می‌ خواهند در مورد مشکل خود با کسی صحبت کنند، می‌ توانند از این خط تلفنی استفاده کنند. آنها می توانند 24 ساعت شبانه روز با کارشناسان ارتباط برقرار کنند. کسانی که تماس را ترجیح نمی‌ دهند می‌توانند از طریق ایمیل یا چت نیز با کارشناسان تماس بگیرند. این سرویس برای رسیدگی به همه نگرانی‌ ها، مشکلات یا بحران‌ ها باز است.

خط کمک اضطراری والدین - به عنوان یک والدین یا یک فرد نگران، می‌ توانید با شماره 0848 35 45 55 و کارشناسان آن تماس بگیرید و مشکل خود را با آنها در میان بگذارید. متخصصان توصیه‌ های ارزشمندی در مورد والدین یا در مورد تربیت فرزندان به شما ارائه می‌ دهند. اگر فردی متوجه شد که نمی‌ تواند مشکلات خود را با فرزندانش حل کند، یا احتمال دارد وضعیت به طور تصاعدی وخیم شود، از خط کمک اضطراری والدین کمک بگیرید. هر فردی می‌ تواند از این خط برای فرزندان خود یا هر فرزند دیگری استفاده کند.

همه این خطوطی که در بالا ذکر شد باید در موارد مهم یا اضطراری فراخوانی شوند. لطفا بدون دلیل خطوط اضطراری را اشغال نکنید. سریعاً دلیل تماس خود را بیان کنید و مطمئن شوید که مکان یا آدرس صحیح را برای دیسپچر ارسال کرده‌ اید. سعی کنید تا حد امکان به توصیه‌ های اعزام کننده عمل کنید.
بیشتر این خطوط به خصوص خطوط مربوط به موارد حیاتی مانند پشتیبانی اضطراری یا پلیس نظامی رایگان است. اما رایگان بودن این خطوط به معنای رایگان بودن خطوط دیگر نیست به عنوان مثال: خطوط خدمات شهری، آب، گاز طبیعی و برق پولی هستند. اگر در مورد اجازه اقامت، مسائل ویزا، شناسنامه یا پاسپورت گم شده و غیره سوال دارید در چنین مواردی، برخی از خطوط کمکی وجود دارد که فقط به خارجی‌ ها خدمات می دهند.

تلفن های ضروری ترکیه

تلفن مرکز ارتباط خارجیان در ترکیه

ممکن است قبلاً نام YIMER و شماره تلفن 157 را شنیده باشید. اگر خطوط کمکی برای خارجیان در ترکیه را در گوگل جستجو کرده باشید. این خط برای تمام خارجی‌ ها در زمینه‌ هایی مانند حفاظت بین المللی، حفاظت موقت، مراحل روادید، مجوز اقامت، کارت شناسایی گمشده، قاچاق مهاجر و بسیاری موارد دیگر پشتیبانی می‌ کند. این مرکز در طول 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته خدمات ارائه می‌ کند و شما این فرصت را دارید که به 6 زبان مختلف کمک بگیرید.
11811: راهنمای ترکیه
11832: راهنمای استانبول ترکیه
11855: راهنمای تلفن ترکیه
11822: راهنمای فارسی‌ زبان شبانه ‌روزی صدا ترکیه
در طول سفر به ترکیه اگر نمی‌توانید به زبان ترکی استانبولی صحبت کنید اصلا نگران نباشید. در هر کجا و در هر زمان می‌ توانید از راهنمای فارسی‌ زبان شبانه ‌روزی صدای ترکیه کمک بگیرید. اگر می‌ خواهید اتاق رزروی خود را به رسپشنیست هتل بگویید یا اگر می‌ خواهید آدرس مد نظر خود را به راننده تاکسی بگویید و یا به دنبال آدرس خاصی هستید و یا هر موقعیت دیگری این تلفن راهنمای فارسی‌ زبانان همراه شما خواهد بود.

تلفن های ضروری ترکیه

کد تلفن ترکیه

اگر می‌ خواهید از ایران با یکی از دوستان خود در ترکیه تماس برقرار کنید، تنها کافی است تا کد 0090 را در ابتدای شماره وی وارد کنید. مثلا اگر شماره مد نظرتان 785222458 است، برای تماس با وی، باید شماره 0090785222458 را وارد کنید.
توجه داشته باشید که برای شماره‌ های موبایل یا شهرهای مختلف ترکیه که پیش شماره دارند، نیازی نیست که 0 آن شماره تلفن را وارد نمایید. برای مثال اگر شماره موبایل دوست شما 09145558462 است، باید شماره تلفن 00909145558462 را وارد کنید.

سوالات متداول شماره تلفن های ضروری ترکیه

سلام اینجانب از میلان به استامبول و بعد به ایران می خواهم سفر کنم لطفا بگویید چندکیلو بار می توانم با خود بیاورم. اگر دو چمدان داشته باشم مسئله ای برایم پیش نمی آید. ضمنا امروز سفر دارم لطفا دراسرع وقت به اینجانب پاسخ دهید. باتشکر

سلام پرواز خوبی داشته باشید.
تعداد چمدان مهم نیست ولی وزن آن چرا. چون تا حدی شما مجاز و رایگان می توانید بار داشته باشید . بیش از آن را می بایست پرداخت نمائید.

نظرات کاربران
دیدگاه
  • غزل ۱۴۰۱/۰۴/۱۲

    درود.شماره یا آدرس ایمیلی که بشه باهاش به حیوونات آسیب دیده و بی سرپرست کمک کرد چیه؟ لطفا اگر اطلاع دارید بفرمایید. سپاس

    ۰
    ۲
  • مونا ۱۳۹۶/۰۷/۲۹

    اوج زمان سفر به بالی تو کریسمس و تعطیلات سال نو هستش. اگر دوست ندارید موقع شلوغی برید می تونید تو پاییز به بالی سفر کنید.

    ۰
    ۱
  • ۱۳۹۶/۰۷/۲۹

    سلام اگر دنبال یه جای ارزون در بالی می گیردید به کوتا و اوبود (Ubud) برید. جای خوبی هست و قیمتش مناسبه

    ۱
    ۱
  • کیوان ۱۳۹۶/۰۷/۲۹

    سلام 

    به نظر من بالی هم مثل کشورهای آسیایی شرقی هستش اما یکم بهتر هست. اما واقعا من چند روز اونجا بودم از بویی که میومد و البته دقت در انتخاب غذاهایی که می خوردیم واقعا خسته شده بودم. وگرنه بقیه اش خیلی خوب بود

    ۰
    ۲
  • سارا ۱۳۹۶/۰۷/۲۹

    سلام 

    بالی واقعا قشنگه . البته من فقط از اینترنت در مورد دیدم. امیدوارم بتونم امسال تور بالی رو بخرم و با خانواده ام بریم اونجا

    ۰
    ۳
از سراسر وب تور نوروز استانبول مجری مستقیم تور اروپا