سفرنامه دانمارک

اواخر سال 1398 بود که من و همسرم تصمیم گرفتم که برای دور شدن از زندگی روزمره به کشوری سفر کنیم که تا به آن روز اطلاعات زیادی در رابطه با آن نداشتیم. هردو می دانستیم که سفر به دانمارک آرزوی هردوی ماست به همین خاطر، دی ماه شروع به گشتن در میان وب سایت های آژانس های مسافرتی مختلف کردیم تا یک تور دانمارک خوب پیدا کنیم. ما بودجه مناسبی داشتیم اما ترجیح می دادیم که تور ارزان دانمارک پیدا کنیم تا بیشتر از تماشای دیدنی های دانمارک لذت ببریم یا در یک هتل خوب در کپنهاگن اقامت کنیم.
به طور حدودی یک ماه گشتیم و هر آژانسی قیمت خاصی می داد که گاهی هم خیلی با هم تفاوت داشتند تا این که یک وبسایت به اسم فاینداتور پیدا کردیم که مجموعه ای از تورهای مختلف را از آژانس های مختلف در خود داشت و از همه بهتر می توانستیم بودجه را به آن سایت بدهیم و تورهایی که توانایی خرید آنها را داشتیم، مشخص شود. کار ما آسان شد و بالاخره برای اواخر بهمن ماه راهی کپنهاگن شدیم. من در ادامه نکات جالبی که در سفرم به کپنهاگن دیدم و تجربه کردم را برای شما می نویسم چون ما قبل از سفر نتوانستیم اطلاعات جامعی در این رابطه پیدا کنیم.

کپنهاگ کجاست؟

کپنهاگن که ایرانی ها اغلب به آن کپنهاگ می گویند پایتخت کشور دانمارک است. این شهر در شرق کشور دانمارک است و به خاطر نزدیکی به سوئد بعضی از مسافرها تور سوئد را هم از قبل رزرو می کنند و بعد از دیدن کپنهاگن به سوئد می روند اما ما فرصت زیادی نداشتیم و ترجیح دادیم که یک شهر را خوب ببینیم تا چند شهر و کشور را به صورت کوتاه و گذرا.
من هم مثل برخی از شما تا به حال به کپنهاگن نرفته بودم بنابراین یک نقشه تهیه کردم و یک روز کامل به هر بهانه‌ای که می شد موقعیت شهر و همسایه ها و حتی کشورهای همسایه دانمارک را در آن نگاه می کردم تا با جغرافیای این شهر آشنا شوم و این کار را به شما هم پیشنهاد می کنم.

واحد پول دانمارک

بعد از خرید تور باید مشکل واحد پول دانمارک و تبدیل ارز را حل می کردیم به همین دلیل کمی درباره واحد پول این کشور تحقیق کردم. واحد پول کشور دانمارک کرون Danish krone است و هر کرون 6671.05 ریال ایران می شود. متاسفانه به خاطر مشکلات تبدیل ارزی که همیشه با ما ایرانی ها هست تصمیم گرفتیم که کمی کرون بخریم و باقی پول ها را به یورو تبدیل کنیم چون در دانمارک و اغلب کشورهای عضو اتحادیه اروپا یورو را هم قبول می کنند و مشکلی ندارند. علت اصلی این تصمیم این بود که با یورو بیشتر آشنایی داشتیم و دیدیم که اگر پولهایمان خرج نشود بعد از برگشت به ایران هم سرمایه ما از بین نمی رود. شما هم برای تبدیل ارز باید به صرافی مراجعه کنید.
فراموش نکنید که برای ورود به دانمارک باید ویزای اروپا یا همان ویزای شینگن داشته باشید، ما داشتیم اما اگر شما نداشتید در زمانی که برای اخذ این ویزا اقدام می کنید، فرصت کافی برای تبدیل ارز خواهید داشت.

فرودگاه کپنهاگ دانمارک

پرواز ما از فرودگاه امام خمینی تهران بلند شد و به فرودگاه کپنهاگ نشست. این پرواز حدود 5 ساعت و 15 دقیقه طول کشید و خوشبختانه پرواز تاخیر نداشت و ما زیاد اذیت نشدیم. شما برای این که از تهران به کپنهاگ برسید باید 3671 کیلومتر را طی کنید بنابراین بهتر است برای زمان پرواز خود برنامه ای چیده باشید یا سعت خواب را طوری تنظیم کنید که طی پرواز بخوابید. در فرودگاه مقصد هم ما را اذیت نکردند و توانستیم به سرعت از فرودگاه خارج شویم و به سمت هتل برویم.

هتل های کپنهاگ دانمارک

در کپنهاگ هم مثل همه شهر و کشورهای اروپا محل اقامت از هاستل گرفته تا هتل شاهانه و 5 ستاره وجود دارد اما کسانی که به دنبال یک مکان اقامت تمیز و مرتب و خوب با قیمت مناسب هستند، اغلب هتل های چهارستاره یا هتل های پنج ستاره معمولی را انتخاب می کنند. ما هتل مای فیر را انتخاب کردیم که 4 ستاره بود و از همه بخش ها و خدمات آن راضی بودیم. دسترسی مناسب، تمیزی، صبحانه خوب و نوع رفتار پرسنل برای من خیلی مهم بود که این هتل همه این موارد را به بهترین شکل ارائه می داد.

هزینه سفر به کپنهاگ دانمارک

با یک سرچ کوتاه می توانید انواع دیدنی های دانمارک را در وب سایت های مختلف و خود وبسایت گوگل پیدا کنید بنابراین من دوباره تکرار مکررات نمی کنم بلکه در این قیمت از هزینه های سفر کپنهاگ می گویم که سوالات زیادی درباره آن می شود و پاسخ درست هم برای آن نیست.
ابتدا باید بدانید که دانمارک کشور گرانی است و هزینه خوراک و غذا و رستوران هم در آن زیاد می شود اما برای آن که دقیق تر این موضوع را بیان کنم هزینه ها را به صورت مجزا بیان می کنم.
هزینه یک وعده ناهار در رستوران: 75 تا 115 کورن دانمارک
هزینه یک وعده شام در رستوران: 135 تا 205 کرون دانمارک
قیمت هات داگ در کپنهاگ: 25 تا 35 کرون دانمارک
قیمت خاروبار برای یک نفر و یک هفته: 320 کرون دانمارک
هزینه سفر به کپنهاگ دانمارک

هزینه حمل و نقل در کپنهاگ دانمارک

اگر بخواهید با قطار به شهرهای مختلف دانمارک بروید حدود 550 کرون دانمارک هزینه دارد و اگر از قبل قطارها را رزرو کنید ارزان تر هستند و هرچه به تاریخ مورد نظر نزدیک شوید، بلیت قطار گران تر می شود.
بلیت مترو از فرودگاه تا مرکز شهر کپنهاگ 40 کرون دانمارک بود.
قیمت بلیط اتوبوس بین شهری هم از 308 کرون دانمارک شروع می شود.
بلیط مترو و اتوبوس های داخل شهری هربار حدود 24 کرون دانمارک برای شما هزینه خواهد داشت.
فراموش نکنید که فرودگاه کپنهاگ از مهمترین فرودگاه های بخش اسکاندیناوی است و قیمت ها در آن بسیار بالاست چون توریست های اروپایی زیادی به آن مراجعه می کنند، بنابراین سعی کنید از فرودگاه تاکسی نگیرید و از اتوبوس استفاده کنید یا توری بخرید که ترانسفر فرودگاهی دارد.
هزینه حمل و نقل در کپنهاگ دانمارک
هر سوالی درباره کپنهاگ دارید در بخش نظرات بپرسید من به همه آنها جواب خواهم داد.

نظرات کاربران
دیدگاه
  • سهیل ۱۳۹۶/۰۹/۱۳

مطلب تون در مورد کوالالامپور خوب بود

سایت بامزه ای دارید

• سارا ۱۳۹۶/۰۹/۱۳

برای رفتن به مالزی و کوالالامپور، بهترین و سریع ترین راه، استفاده از مسیر هوایی می باشد.