راهنمای سفر به استانبول

راهنمای سفر به استانبول

چرا به استانبول سفر کنیم

بایدها و نبایدهای سفر به استانبول

تور ارزان استانبول سفری لذت بخش و مقرون به صرفه برای دیدن و لذت بردن از جاذبه های گردشگری خاص و پر طرفدار است. استانبول، این شهر مدرن و اما تاریخی به دلیل مناظر منحصر به فردی که در خود پنهان کرده سومین شهر توریستی دنیاست. پس وجود تور استانبول در لیست محبوب ترین تور های گردشگری بی دلیل نیست. استانبول که مرکز فرهنگی و اقتصادی کشور ترکیه بوده و هست در سال های اخیر پیشرفت بسیاری درصنعت نساجی و پوشاک ترکیه داشته و این علاوه بر جاذبه های گردشگری ترکیه مزید بر علت شده تا هر ساله شاهد افزایش تعداد توریستان در این شهر باشیم. سفر با تور استانبول می تواند تلفیقی از یک سفر به یاد ماندنی و خریدی باور نکردنی از انواع لباس ها در بزرگترین مراکز خرید ترکیه باشید. همانطور که می دانید بسیاری از بزرگترین مراکز خرید اروپا در استانبول در منطقه شیشلی و بشیکتاش قرار دارند که ارائه کننده با کیفیت ترین پوشاک مطابق با آخرین مد های روز با کمترین قیمت هستند.
در صفحه تور استانبول لیستی کامل از معروف ترین مراکز خرید استانبول و پر بازدیدترین مکان های توریستی استانبول را به همراه آدرس و عکس برای شما فراهم کرده ایم تا سفر و خریدی فراموش نشدنی را در استانبول تجربه کنید.

اختلاف ساعت تهران و استانبول

یکی از مواردی که در هنگام سفر باید توجه کرد، اختلاف ساعت مبدا و مقصد است. ساعت رسمی تهران نیم ساعت با استانبول اختلاف دارد یعنی ساعت رسمی استانبول نیم ساعت از تهران عقب تر می باشد.

بهترین زمان سفر به استانبول

اگرچه تور گردشگری استانبول در هر فصلی دارای جذابیت های خاص، مناظر طبیعی چشم‌ نواز و فستیوال های بین المللی جذاب است، اما بهترین زمان برای سفر به استانبول ترکیه در فصل بهار از ماه فروردین تا خرداد ماه و در فصل پاییز از اواخر شهریور ماه تا آبان ماه است. این دوران بهترین وقت برای سفر به استانبول است چرا که در این فصول آب و هوای استانبول معتدل و برای گشت‌ و گذار و خوش‌ گذرانی در مکان های دیدنی استانبول مناسب است.

حمل و نقل عمومی در استانبول

استانبول شهر مدرنی است پس اصلا جای نگرانی در سفر این شهر زیبا نیست. برای گشت و گذار در استانبول می توانید از مترو استانبول، خطوط اتوبوسرانی استانبول، دولموش یا همان ون و تاکسی استفاده کنید.

سفر ارزان به استانبول

اگر می خواهید ارزان تر با تور استانبول سفر کنید در زمستان سفر کنید. اما پیش از رزرو تور های ارزان قیمت و لحظه آخری استانبول از خود بپرسید که آیا طاقت سرمای زمستان را دارید! در زمستان تور استانبول ارزان قیمت تر از همیشه شده و می توانید معقول و به صرفه تر به تماشای دیدنی های استانبول بروید و با خرید یک تور استانبول ارزان قیمت از خرید کردن در حراج زمستانی استانبول که دی‌ ماه آغاز می‌ شود لذت ببرید. همچنین در زمستان هتل ها را با قیمت پایین تری می توانید رزرو کنید و با هزینه پایین تری اقامت کنید.
یکی دیگر از بهترین روش‌ ها برای صرفه‌ جویی در هزینه‌ های اقامت رزرو هتل در سایت‌ های رزرو آنلاین است. در این سایت ها ممکن است هتل را زودتر رزرو کنید اما تخفیف‌ های خوبی نصیبتان می شود و اگر برای مدت طولانی مثلا بیشتر از چند هفته در استانبول می خواهید اقامت کنید، کرایه‌ی آپارتمان به صرفه‌ تر از هتل خواهد بود.
کرایه تاکسی در استانبول آنچنان گران نیست و کرایه ها با تاکسی‌ متر محاسبه می‌ شوند، اما برای صرفه جویی در هزینه ها می توانید هتل‌ هایی رزرو کنید که در نزدیکی مرکز شهر و یا در حوالی جاذبه‌ های توریستی استانبول هستند.
طعم غذاهای ترکی چیزیست که نمی توان از دست داد، رستوران های بزرگ و بین المللی زیادی در ترکیه وجود دارد، اما در رستوران‌ های کوچک و محلی می توانید با هزینه کمتر غذا های محلی و لذیذ ترکی را با همان کیفیت میل کنید.
تور های دوچرخه سواری یکی دیگر از بهترین روش ها برای گشت و گذار در خیابان‌ های قدیمی شهر و سر زدن به جاذبه‌ های مختلف شهر در بهترین قیمت است. این تور ها و کرایه‌ دوچرخه معمولا هزینه‌ های معقولی دارند و تجربه‌ ای لذت‌ بخش در سفر به این شهر تاریخی و زیبا هستند.

نظرات کاربران
دیدگاه
از سراسر وب تور نوروز استانبول مجری مستقیم تور اروپا