دیدنی های آماسیا ترکیه

دیدنی های آماسیا ترکیه

دیدنی های آماسیا ترکیه : راهنمای  بازدید از شهر زیبای آماسیا در ترکیه

شهر زیبای آماسیا که در شمالی ترین کشور ترکیه واقع شده یکی از شهرهای زیبای ترکیه است. آماسیا، شهریست کوهستانی با منظره ای رو به دریاست. پیش از آنکه به ترکیه سفر کنید با جاذبه های آماسیا آشنا شوید و خود را برای یک سفر فراموش نشدنی آماده کنید. 

کرال کایا مزارلی از دیدنی های آماسیا ترکیه

کمی بالاتر از شهر و حکالی شده روی صخره‌های هارشنا Harşena، کاخ سلطنتی سابق و مقبره پادشاهان پنتوس Pontus قرار دارد. چه در طول روز یا در طول شب، وقتی چراغانی می‌شوند، مجسمه‌های سنگی دست‌ساز بشر منظره چشم‌چشمگیری دارند. 18 مقبره سنگی در سنگ‌های آهکی با دیوارهای و پله‌های راست حکاکی شده است، در مورد این مجموعه اولین بار توسط استاربو Strabo مطالبی نوشته شده و بیان شده است که متعلق به پادشاهان پنتوس هستند.

دیدنی-های-آماسیا-ترکیه-0

بیمارهانه Bimarhane از دیدنی های آماسیا ترکیه

علاوه بر آبشار فرهت و مسجد سلجوقی بورمالی قرن 13 میلادی، آماسیا همچنین میزبان بمیارهانه است، که قبلا بیمارستانی در قرن 14 بوده است. با برجستگی‌های زیبا درپیرامون دیوان، این ساختار بین سال‌های ۱۳۰۸-۱۳۰۹ توسط ایلخانات (بخش جنوب‌شرقی امپراتوری مغول) سلطان محمد اولکایتو و همسرش، اودواز خاتون، ساخته شد.

دیدنی-های-آماسیا-ترکیه-1

قلعه آماسیا از دیدنی های آماسیا ترکیه

قلعه آماسیا که به دلیل موقعیت خود در کوه هارشنا، با عنوان قلعه هارشنا نیز شناخته می‌شود و مشرف به شهر است، قلعه آماسیا توسط ایرانیان، رومیان، پونتوس و امپراتوری بیزانس مورد حمله قرار گرفته است. هر بار پس از خرابی، قلعه مجددا ساخته شده و تا قرن هجدهم زمانی که اهمیت استراتژیک خود را از دست داد، از شهر محافظت می‌کرد. بازدیدکنندگان پس از رسیدن به بالای کوه، می‌توانند از مخزن‌ها، آب‌انبارها و بقایای حمام عثمانی دیدن کنند.

دیدنی-های-آماسیا-ترکیه-2

هازرانلار کوناکی -  Hazeranlar Konağı از دیدنی های آماسای ترکیه

به جز املاک به خوبی حفظات شده متعلق به عثمانی که برخی از بهترین نمونه‌های معماری ترکیه را نشان می‌دهند، هازرانلار کوناکی بنا شده در قرن نوزدهم، نیز دارای برجستگی‌های ظریفی است. این خانه که توسط دفتردار حسن طلعت افندی به نام خواهرش حاضران خانوم در سال 1872 ساخته شد، این عمارت همچنین دارای یک گالری هنری کوچک و موزه جغرافیایی است.

دیدنی-های-آماسیا-ترکیه-3

قلعه سلطان بایزید دوم از دیدنی های ترکیه

این مجتمع مسکونی، مدرسه الهیات، بنای تاریخی و چشمه، این کولای (مجمع اجتماعی اسلامی-عثمانی) به نام سلطان بایزید دوم بین سالهای 1484-1488 ساخته شد، با دو مناره زیبا که با سنگ‌های رنگی پوشانده شده است، این مجموعه همچنین دارای یک درخت قدیمی است که به نظر می‌رسد به اندازه خود مجتمع قدیمی باشد.

دیدنی-های-آماسیا-ترکیه-4

نظرات کاربران
دیدگاه
از سراسر وب تور نوروز استانبول مجری مستقیم تور اروپا