تفریحات استانبول برای کودکان

تفریحات استانبول برای کودکان

جاهای دیدنی استانبول برای کودکان

آیا به دنبال یک سفر عالی برای همه افراد خانواده هستید و از مناسب بودن استانبول ترکیه برای کودکان خود اطمینان ندارید! مهم نیست که این سفر اول شما با تور استانبول است و یا خیر. شهر زیبای استانبول درست همان اندازه که برای توریستان بزرگسال جذاب است برای کودکان نیز سفری رویایی محسوب می شود. حتماد می پرسید چرا استانبول سفری مناسب برای کودکان است! آب و هوای شهر استانبول نزدیک به آب و هوای شمال کشور عزیزمان است از این رو با آب و هوایی عجیب و غریب رو به رو نخواهید شد که کودک شما را مورد آزار قرار دهد. نکته دیگری که حائز اهمیت است  تنوع تفریحات و اماکن دیدنی مخصوص کودکان در استانبول می باشد. لازم به ذکر است که در این سفر در کنار خنده و ذوق کودکتان، به خودتان نیز خوش خواهد گذشت چرا که این تفریحات برای بزرگسالان نیز از تفریحات خوب و متفاوت محسوب می شود.

سفر به همراه خانواده باید به گونه ای باشد که به همه افراد خانواده به طور یکسان خوش بگذرد. با توجه به این موضوع چرا به استانبول سفر نکنیم! در ادامه با لیست اماکن دیدنی و تفریحات برتر استانبول مخصوص همه افراد خانواده و مخصوصا کودکان آشنا خواهید شد. با ترکیه رویایی همراه باشید.

مینیاترک استانبول

Miniaturk

موزه مینیاترک یکی از تفریحات بسیار عالی استانبول به خصوص برای بچه ها و خانواده هاست. موزه مینیاترک زیباترین آثار ترکیه را به دیدگان بازدید کنندگان هدیه می کند. موزه مینیاترک یکی از دیدنی ها و جاذبه هاییست که در طول سفر با تور استانبول ترکیه نباید از دست دهید. این موزه دارای بیش از 105 مدل باقی مانده از تاریخ ترکیه است. جالب است بدانید که مینیاترک بزرگ ترین پارک مینیاتوری در دنیاست.

ساعت بازدید از موزه مینیاترک استانبول

همه روزه از ساعت 9 صبح الی 17 به جز روز های چهارشنبه

موزه مینیاترک استانبول کجاست

Sutluce district, Imrahor Street, Sutluce, İstanbul

چطور به موزه مینیاترک استانبول برسیم

با هر یک از وسایل حمل و نقل زیر می توانید به راحتی به موزه مینیاترک استانبول برسید.
از محله تاکسیم سوار اتوبوس با شماره 54 HT (Hasköy / Taksim)
از محله سیسل و مجیدیه کوی سوار اتوبوس با شماره 54 HŞ (Hasköy / Şişli)
از محله امینونیو سوار اتوبوس با شماره 47, 47 Ç, 47 E
از محله توپکاپی سوار اتوبوس با شماره 41 ST (Seyrantepe / Topkapı)
همچنین می توانید با یکی از مینی بوس های محله سریان تپه و یا توپکاپی به راحتی به موزه مینیاترک برسید.

موزه مینیاترک استانبول بر روی نقشه

 

آکواریوم فلوریا استانبول

Istanbul Aquarium

نه تنها کودکان حتی خود شما هم از اندازه این آکواریوم غول پیکیر متحیر خواهید ماند. با بازدید از آکواریم غول پیکر استانبول به دنیای زیر آب سفر کنید و از نزدیک شاهد زندگی ماهی های رنگارنگ و بزرگ و کوچک باشید. آکواریوم استانبول یکی از تفریحات و اماکن دیدنی منحصر به فردیست که در طول سفر با تور استانبول نباید آن را از دست داد. آکواریوم استانبول در فاصله کمی از مرکز شهر قرار دارد و به راحتی می توانید از آن بازدید کنید. 2 الی 3 ساعت از زمان سفر را صرف بازدید از آکواریوم استانبول کنید و به کوسه ماهی ها و دیگر ماهی ها غذا دهید و یا با کوسه ها غواصی کنید. ماهی های نقاط مختلف دنیای آبی را ببینید و در راهرو های جنگلی و آیینه ای گم شوید.

امکانات آکواریوم استانبول

میزان آب آکواریوم استانبول 7 هزار متر مربع، در مجموع 66 تانک است
یک سفر 1.2 کیلومتری از دریای سیاه به اقیانوس
دارای سینمای 5 بعدی با تکنولوژی صوتی و تصویری فوق العاده، به همراه فضا سازی باد، مه و باران
غرفه های سوغاتی استانبول با مساحت  470 متر مربع در آکواریوم استانبول دایر هستند
دارای 3 کافه تریا در مسیر بازدید از آکواریوم استانبول
دارای یک رستوران با فضای زیبا و حیرت انگیز 

قیمت بلیط آکواریوم فلوریا استانبول

قیمت بلیط آکواریوم استانبول برای بزرگسالان حدود 60 TL می باشد.
هزینه غواصی با کوسه ها در آکواریوم فلوریا استانبول به ازای هر فرد 300 لیره می باشد.

نشانی آکواریوم فلوریا استانبول

استانبول، Yeşilköy Halkalı Cad. No:93، محله شِنلیکوی
تلفن تماس: 744 9 444

چطور به آکواریوم فلوریا استانبول برسیم

با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به راحتی می توانید به آکواریوم فلوریا استانبول برسید. تنها کافیست خط اتوبوس 73F را سوار شده و از میدان تکسیم به فلوریا رفته و در ایستگاه فلوریا پیاده شوید. اگر از قطار برای گشت و گذار استفاده می کنید، از ایستگاه قطار سیرکجی (Sirkeci) در امینونو (Eminonu) به یشیل‌کوی (Yesilkoy) بروید و در ایستگاه فلوریا پیاده شده تا به آکواریوم استانبول برسید. از همه اینها گذشته ماشین‌ های رایگانی هم هستند که شما را به آکواریوم استانبول می رسانند. این ماشین‌ ها در چهار ایستگاه اصلی و در میان محله‌‌ سلطان احمد و تکسیم قرار دارند.

 

شهربازی ویالند استانبول

ویالند یکی از بهترین شهربازی های استانبول و البته یکی از بهترین تفریحات در استانبول می باشد. شهربازی استانبول بسیار بزرگ و جالب است.  به شما توصیه می کنیم تا برای بازدید از شهربازی بزرگ استانبول از مینی بوس های رایگان میدان تاکسیم استفاده نکنید چرا که این مینی بوس ها حدود یک ساعت و یا بیشتر تاخیر دارند و زمان شما را به هدر می دهند. علاوه بر این بهتر است بدانید که بلیط های پارک در دو نوع هستند. بلیط هایی که باید در صف وسایل بازی بایستید و بلیطی که بدون صف انتظار از وسایل بازی استفاده می کنید.

امکانات شهربازی ویالند استانبول

شهرباری ویالند شما را به لذت و تفریحی هیجان انگیز دعوت می کند. دستگاه های متنوعی از قبیل رودخانه دیوانه، کینگ کنگ، تونل سافاری، جت اسکی و صد ها بازی مهیج دیگر است. 

خیابان خرید ویالند قسمتی دیگر از جاذبه های این پارک می باشد.

ساعت بازدید از شهربازی ویالند

ساعات کاری شهربازی ویالند همه روزه از ساعت 10 صبح الی 7 بعد از ظهر  و در روز های جمعه و یکشنبه از ساعت 10 صبح الی 9 شب می باشد.
مرکز خرید ویالند نیز همه روزه از ساعت 10 صبح الی 10 شب مشغول به کار می باشد.

شهربازی ویالند استانبول کجاست

Yesilpinar district, Girne Street 34065 ; Eyup-Istanbul

شهربازی ویالند استانبول بر روی نقشه

چطور به شهربازی ویالند استانبول برسیم

شهربازی ویالند تنها 15 دقیقه با تاکسیم و 20 دقیقه از محله سلطان مهمد فاصله دارد. شما می توانید از طریق یکی از ایستگاه های اتوبوس در سطح شهر به شهربازی ویالند برسید.

 

پارک کیدزانیا استانبول

KidZania Istanbul

پارک کیدزانیا استانبول مکانی عالی برای بچه ها و تفریحی متفاوت و بسیار دوست داشتنی برای کودکان 4 تا 14 ساله است. پارک کیدزانیا در واقع یک شهر کامل شبیه سازی شده برای بچه ها می باشد. شهری کوچک که در آن بچه ها شهروندان آن هستند و هر کدام می توانند شغل مورد علاقه آینده خود را بازی کنند. بیش از 3 ساعت فرزند شما در کیدزانیا مشغول به بازی خواهد شد و شما می توانید با خیالی آسوده به مراکز خرید اطراف سر بزنید.

ساعت کاری کیدزانیا استانبول

همه روزه از 10 صبح الی 4 بعد از ظهر میتوانید از امکانات کیزانیا استانبول استفاده کنید.

پارک کیدزانیا استانبول کجاست

Ankara Devlet Yolu Haydarpasa Yonu 4.km, Cecen Sk. | Uskudar, Akasya Acibadem AVM, Istanbul 34660, Turkey

پارک کیدزانیا استانبول بر روی نقشه

 

تور بسفر استانبول

تماشای شهر اسرار آمیز استانبول برای هر فردی با هر سنی جذاب و تجربه ای متفاوت است. با شرکت کردن در تور گردشگری دو ساعته بسفر ساعات بسیار خوش و خاطره انگیزی را همراه کودکتان خواهید گذراند. علاوه بر این قایق سواری در بسفر از دیگر جاذبه هاییست که هر بچه ای مشتاق آن است. می توانید تنها یک سفر کوتاه در اطراف منطقه آسیایی داشته باشید و یا سفر خود را با گشت و گذار در آب های دریای سیاه تمام کنید.

تنگه بسفر بر روی نقشه

 

جزیره بویوک آدا استانبول

Buyukada

بویوک آدا و یا جزیره بزرگ که در اطراف استانبول قرار گرفته است، یکی از جزیره های زیبای ترکیه است که با قایق های مسافربری تنها دو ساعت از استانبول فاصله دارد. در این جزیره مناظر دیدنی ظبیعی بسیار زیبایی را خواهید دید که چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند. اگر همراه با کودک خود به بازدید از جزیره زیبای بویوک آدا می روید خود را برای دوچرخه سواری، پیاده روی در اطراف جزیره، اسب سواری و انواع تفریحات آبی آماده کنید. 

بویوکادا استانبول بر روی نقشه 

موزه رحمی کوچ استانبول

Rahmi M Koç Museum

موزه رحیمی کوچ از دیگر جاذبه های مخصوص کودکان در استانبول است که کودکان را به خود جذب کرده و محبوبیت بالایی در میان بچه ها دارد. در این موزه بچه ها می توانند در صندلی هواپیما بنشینند، سوار زیر دریایی شوند و از انواع ماشین آلات دیدن کنند. علاوه بر این همچنین دو رستوران خوب در محل وجود دارد که میتوانید لحظات خوشی را هم در آنجا سپری کنید.
 
نظرات کاربران
دیدگاه
  • سماواتی ۱۳۹۷/۰۸/۱۲

    این مقاله بسیار عالی بود. همیشه از غذاهای هندی می ترسیدم ولی با خواندن این مقاله مشتاق چشیدن طعم آنها شدم.

    ۳
    ۰
از سراسر وب تور نوروز استانبول مجری مستقیم تور اروپا