آنتالیا یا استانبول

آنتالیا یا استانبول
از آنتالیا دیدن کنم یا استانبول! این سوال رایجی است که بسیاری از مسافران هنگام سفر به ترکیه از خود می‌ پرسند. با فهمیدن اینکه کدام شهر دارای اماکن و فعالیت‌ های مورد علاقه شماست و کدام شهر مقرون به صرفه‌ تر است شهر مورد نظر خود را پیدا خواهید کرد. پس بیایید به جزئیات و داده‌ ها بپردازیم. با ما همراه باشید.

آنتالیا

آنتالیا یک مکان تفریحی آرام، مجلل و تاریخی است. این شهر یک مقصد بسیار زیبا و جذاب است که بازدید کنندگان بسیاری را به خود جذب می‌کند. از طرفی یک مکان جالب برای بازدید هم هست. همچنین این شهر به‌ خاطر سواحل، پیاده‌ روی و خرید شهرت دارد. آنتالیا منطقه مدیترانه‌ ای ترکیه، مکانی محبوب برای گذراندن یک تعطیلات بی‌ عیب و نقص به همراه خانواده و لذت بردن از تفریحات و گردش‌ های متنوعی نظیر شنا و انواع ورزش‌ های آبی است.

 

آنتالیا

استانبول

قلب فرهنگ و تاریخ ترکیه، شهری پر آوازه که توریست‌ ها را به تماشای مکان‌ های دیدنی تاریخی و خریدی ارزان در مراکز خرید متنوع و بازار های گسترده دعوت می‌کند. این شهر بزرگ با مناظر و جاذبه‌ های فراوان گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. همچنین به دلیل غذا، خرید و موزه‌ ها شهری محبوب است.
در هر دو شهر استانبول و آنتالیا، شاهد مکان‌ های تاریخی مهم و بسیاری خواهید بود که جزء انتخاب‌ های اول مسافرین تور ترکیه بوده و هستند. از بازدید از مسجد مناره یولی در آنتالیا گرفته تا آسپندوس، قلعه رومیان و مسجد سلیمانیه و موزه باستانی استانبول همه و همه از جاذبه‌ های مشترک بین این دو شهر مهم است.

استانبول

مکان های تاریخی آنتالیا و استانبول

موزه ها و جاذبه‌‌ های دیدنی بسیاری در استانبول و آنتالیا وجود دارند. آنتالیا موزه‌ ها، دیدنی‌ ها و مکان‌ های دیدنی منحصر به‌ فردی را ارائه می‌کند که سفری به یاد ماندنی را برای شما رقم می‌زند. این شهر تاریخ را با یک تعطیلات استراحتگاهی آرام ترکیب می‌کند. از دیدنی‌ های این منطقه می‌توان به موزه آنتالیا و مناره یولی اشاره کرد.
از طرفی بازدید کنندگان موزه‌ های درجه یک و مناظر تاریخی استانبول را از دست نخواهند داد. این شهر با تاریخ مذهبی و سیاسی طولانی و متنوع دارای موزه‌ ها، مساجد، کلیسا ها و مکان‌ های باستان شناسی زیادی است که می‌ توانید از آنها دیدن کنید. برخی از معروف‌ ترین مناظر عبارتند از ایاصوفیه، کاخ توپکاپی و مسجد آبی.

غذاهای آنتالیا و استانبول

انتخاب بهترین غذا ها بین آنتالیا و استانبول کمی دشوار است زیرا هر کدام از آن‌ ها به روش خاص خود منحصر به فرد هستند.
غذا ها و رستوران‌ های آنتالیا در سطح ملی شناخته شده هستند. غذا در سراسر ترکیه بسیار عالی است، این استثنا نیست. غذا های محلی شامل سیخ کوفته، لاهماجون، پیده، کومپیر و حتی کوفته عدس است.
استانبول که به خاطر غذا هایش شناخته شده است، همیشه در صدر فهرست سفر های هر مسافری قرار دارد. از کلاسیک ترکی گرفته تا دسر های شیرین، این شهر همه چیز را دارد. غذا های محبوب شامل پیتزا، کباب و دونر به سبک ترکی است که با قیمت‌ های مقرون به صرفه در همه جا پیدا خواهید کرد.

آنتالیا یا استانبول

زندگی در آنتالیا و استانبول

زندگی شبانه در آنتالیا و استانبول نسبتا مشابه است. آنتالیا مکان‌ های تفریحی شبانه بسیاری دارد. این شهر دارای کلوپ‌ های رقص پر زرق و برق است که تعداد زیادی از افراد به آنجا می‌ روند. همچنین بار ها و میخانه‌ هایی که همه می‌ توانند از آنها لذت ببرند.
استانبول بعد از غروب خورشید حال و هوای خاصی دارد. رقص، غذاخوری و مهمانی همه به بخشی از فرهنگ استانبول تبدیل شده است. برترین کلوپ‌ های شبانه در شهر عبارتند از Reina، Sortie و Supperclub.

آنتالیا بهتر است یا استانبول

گردش در شهر های قدیمی آنتالیا و استانبول بسیار سرگرم کننده است. بسیاری از بازدید کنندگان هنگام بازدید از آنتالیا، یک شهر قدیمی را کشف می‌کنند. این شهر دارای یک منطقه زیبای قدیمی به نام Kaleiçi است که به دلیل خیابان‌ های باریک و ساختمان‌ های تاریخی‌ اش شناخته شده است. این منطقه مناظر بسیاری از جمله دروازه هادریان دارد.
استانبول یک شهر قدیمی تاریخی را برای کاوش به بازدید کنندگان ارائه می‌ دهد. شهر قدیمی استانبول تاریخی‌ ترین قسمت شهر است و در آن بیشترین مناظر تاریخی شهر را مشاهده خواهید کرد. منطقه اطراف میدان سلطان احمد محبوب‌ ترین منطقه برای کاوش است.

آنتالیا یا استانبول

خرید در آنتالیا و استانبول

خریداران می‌ توانند فروشگاه‌ های مختلفی را در آنتالیا و استانبول پیدا کنند. بسیاری از افراد به طور خاص برای خرید به آنتالیا سفر می‌ کنند. آنتالیا مراکز خرید مدرن را با بازار های سنتی ترکیب می‌ کند. از برند های مد و لوکس گرفته تا سوغاتی‌ ها و زیورآلات محلی، این منطقه همه چیز دارد.

جاهای دیدنی استانبول

هر کدام از این شهر ها، آنتالیا یا استانبول، ویژگی‌ های منحصر به فردی دارند که نمی‌ توان یکی از آن‌ ها را به دیگری ترجیح داد. از این رو، انتخاب بین این دو مقصد انتخابی کاملا سلیقه‌ ای است.

ماه عسل کجا بریم

آنتالیا و استانبول با فعالیت‌ های سرگرم کننده برای زوج‌ ها، مکان خوبی برای بازدید هستند.
آنتالیا مکانی مفرح برای بازدید زوجین است. آنتالیا یک مقصد برتر برای ماه عسل است. سواحل زیبا، استراحتگاه‌ های رمانتیک و خرید عالی آن را در صدر لیست بسیاری از زوج‌ ها قرار داده است.
استانبول نیز یک مکان بسیار محبوب برای بسیاری از زوج‌ هاست. زوج‌ هایی که از تاریخ، فرهنگ و محله‌ های پر جنب و جوش لذت می‌برند.

آنتالیا یا استانبول

گشت و گذار در آنتالیا و استانبول

آنتالیا و استانبول از نظر پیاده روی مشابه هم هستند. آنتالیا یک مکان تفریحی جذاب، بسیار جمع و جور و مملو از مناظر تاریخی است و به راحتی می‌ توان با پای پیاده به کاوش در آن پرداخت. اگر چه استانبول شهر بزرگی است، اما بیشتر محله‌ هایی که گردشگران از آن بازدید می‌کنند به طرز باور نکردنی قابل پیاده‌ روی هستند.

حمل و نقل عمومی در آنتالیا و استانبول

بازدید کنندگان در آنتالیا و استانبول می‌ توانند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
آنتالیا یک شبکه حمل و نقل عمومی بسیار کارآمد ارائه می‌ دهد. اتوبوس‌ ها و مینی بوس‌ ها به شما کمک می‌ کنند تا به شهر بروید.
حمل و نقل عمومی در استانبول درجه یک است. این شهر دارای یک سیستم حمل و نقل عمومی جامع و متنوع است که شامل اتوبوس، تراموا، مینی بوس، کشتی، فونیکولار و غیره می‌ باشد.

آنتالیا یا استانبول

زیباترین سواحل آنتالیا

بهتر است روزهای آفتابی را در آنتالیا باشید و از سواحل معروف ترکیه لذت ببرید. سفر به آنتالیا، سفری عالی به سواحل زیبا و مناطق دیدنی ترکیه است. آنتالیا محل قایق‌ های تفریحی و بادبانی و مسافر بری زیادی است که در فصل گردشگری می‌ توان آنها را در کنار اسکله مشاهده کرد. تقریبا آنتالیا در تمام فصول سال منطقه گردشگری مناسبی برای تمام افراد خانواده است. از سواحل معروف آنتالیا می توان به ساحل لارا، ساحل پاتارا، ساحل آدراسان، ساحل الیمپوس و ساحل کنیالتی اشاره كرد.

جاهای دیدنی آنتالیا

برای آنهایی که به مناظر طبیعی بکر و دست‌ نخورده علاقه‌ مند هستند، آنتالیا از زیباترین سرزمین‌ های سبز ترکیه است. آبشار های باور نکردنی نظیر آبشار دودن – Düden در هر فصلی نفس گیر است. آب صاف و منظره آبشار تنها جذابیت این منطقه نیست. درست بالای آبشار دودن یک پارک با چندین غار است. گشت و گذار در غار های ناشناخته در امتداد ساحل قطعاً برای هر فردی هیجانی فراموش نشدنی خواهد بود.

آنتالیا

آب و هوای آنتالیا

زمستان فصل بارندگی در آنتالیا به حساب آمده و افرادی که آب و هوای غیر بارانی را ترجیح می‌ دهند، فصل زمستان برایشان مناسب نیست و بهتر است فصل تابستان را برای سفر با تور آنتالیا انتخاب کنند تا بتوانند از تفریحات ساحلی لذت ببرند. اما لازم به ذکر است که در زمستان استانبول نیز هوا بسیار سرد، بارانی و برفی است ولی به دلیل نوع تفریح و مکان‌ های دیدنی استانبول، سفر به استانبول در طول زمستان بهتر است. زیرا سردی هوا باعث از دست دادن چیزی در طول سفر با تور استانبول نمی‌شود.

سفر خانوادگی به استانبول

اگر به همراه کل اعضای خانواده می‌ خواهید سفر کنید، استانبول شهری است که همه حتی بچه‌ ها هم از آن لذت خواهند برد. استانبول شهر مکان‌ های دیدنی است و مسجد صوفیا، مسجد آبی و کاخ توپکاپی برای کودکان هم جذابیت بسیاری دارد. تماشای اتاق لشکریان عثمانی، آشپز خانه سلطنتی و خزانه داری گنج کاخ که در آن بزرگ‌ ترین الماس دنیا نگهداری می‌ شود از جاذبه‌ هاییست که بچه‌ ها اغلب از دیدن آن لذت می‌ برند.

استانبول

خرید در استانبول

اگر چه در سر تا سر شهر های ترکیه مي توان مراکز خرید بزرگی را پیدا کرد اما مراکز خرید هیچ شهری همانند استانبول نیست. مراکز خرید و بازار های استانبول، این شهر را به بهشت عاشقان خرید بدیل کرده است. در آنتالیا نیز مراکز خریدی وجود دارد اما اگر قصد خرید دارید، به استانبول سفر کنید زیرا در این شهر قیمت اجناس بسیار پایین‌ تر، تنوع اجناس بسیار بیشتر و مراکز خرید کامل‌ تر و بزرگتری را می‌ توان دید.

ترافیک در استانبول

همانطور که گفته شد، آنتالیا شهری آرام در مقابل استانبول است. اگر با خانواده به سفر با تور استانبول می‌ روید می‌ بایست بیشتر مراقب بچه‌ ها باشید. مردم ترکیه با بچه‌ ها برخوردی بسیار مهربان دارند اما نمی‌ توان جلو خیابان‌ های شلوغ این شهر را گرفت. اغلب رانندگان در خیابان‌ های استانبول خوب رانندگی نمی‌ کنند و ترافیک زیاد آنها را کلافه می‌ کند. از گیر افتادن در ترافیک برای ساعت‌ ها و ساعت‌ ها بگذریم، به هنگام گذر از سطح شهر حتما دست کودک خود را بگیرید تا از خطر تصادف و یا گم شدن در انبوه جمعیت در امان باشند.

استانبول

مشکل زباله ها در استانبول

مردم استانبول به ریختن آشغال و زباله در خیابان عادت کرده‌ اند. در تابستان زمانی که مردم به گشت و گذار و پیک نیک در مناطق سبز استانبول می‌ روند، سخت می‌ توانید محلی تمیز بدون زباله پیدا کنید. آنها غالبا زباله‌ ها را در دل طبیعت رها می کنند.

سفر به آنتالیا یا استانبول

هر دو آنتالیا و استانبول تعداد زیادی فعالیت برای انتخاب دارند. با فعالیت‌ ها و کار های بیشتر، بازدید کنندگان تمایل دارند زمان بیشتری را در استانبول بگذرانند تا آنتالیا.
همین طور مدت زمان ایده آل برای سفر به آنتالیا 2 تا 5 روز و زمان ایده آل برای سفر به استانبول 3 تا 7 روز است.

نظرات کاربران
دیدگاه
  • حمید ۱۴۰۱/۰۲/۲۱

    همین امروز راننده تاکسی تو استانبول ۴۰۰ دلار منو کف زنی کرد.به هیچ وجه به استانبول نرید .تورهای یو ال انتالیا انتخاب کنید. یقرون تو داخل سه‌ر خرج نکنید

    ۷
    ۱
از سراسر وب تور نوروز استانبول مجری مستقیم تور اروپا