شهر زيرزمينی ترکیه

شهر زيرزمينی ترکیه

شهر زیر زمینی 18 طبقه ترکیه از شگفت انگیز ترین آثار تاریخی دنیا + تصاویر شهر زیر زمینی ترکیه

اسرار نهفته در شهر زیرزمینی ترکیه - Derinkuyu underground city

ترکیه دارای اماکن دیدنی، سواحل بسیار زیبا و شهر های تاریخی بسیار زیادیست، اما بی اغراق شهر زیر زمینی 18 طبقه زرتشتیان از جاذبه های خیره کننده ایست که نمی توان آن را با جاذبه دیدنی و تاریخی دیگری قیاس کرد. اگر عاشق کشف کردن سر رو راز در پس شهر زیر زمینی 18 طبقه تاریخی هستید، اگر سفر به تاریخ برای شما هم هیجان اتگیز است، اگر می خواهید زندگی زرتشتیان باستان را از نزدیک ببینید و در کوچه پس کوچه های شهر آنها قدم بزنید، شهر زیر زمینی کاپادوکیای شانسی بی نظیر برای شماست. با یکی از تور های ارزان ترکیه  و یا تور های لحظه آخری به کاپادوکیای ترکیه سفر کنید تا از نزدیک از بزرگی و شگفت انگیزی این شهر تاریخی لذت ببرید.

شهرهای زیرزمینی شگفت‌انگیزی که در کاپادوکیای ترکیه پیدا شده است در سراسر جهان معروف است و دیدگان زیادی را به خود مهبوت کرده است. درينکويو یا شهر زیرزمینی برای حفاظت از ساکنان باستانی ساخته شده‌اند و بزرگی این شهر به اندازه  سکنای هزاران نفر است. اینکه چرا این شهر در دل زمین ساخت شده است پیداست، ساکنین آن دوره این شهر را برای زندگی خود را خفای کامل بنا کردنند. در ادامه به  دانستنی های بیشتر ای شهر زیرزمینی پر از سر و راز می پردازیم.

شهر-زیر-زمینی-ترکیه-0

آنچه باید از شهر زیر زمینی ترکیه ( Derinkuyu underground city ) بدانید

یکی از معروف‌ترین شهرهای زیرزمینی کاپادوکیا، درينکويو می‌باشد، که در طول دوران بیزانس ساخته شده است، ساکنان این شهر برای حفاظت از خود از دست اعراب مسلمان در طول جنگ‌های اعراب و بیزانس بین سالهای 780 و 1180، از این شهر استفاده می‌کردند. این شهر چند طبقه از گذرگاه‌ها و غارهای زیادی تشکیل شده است که برای اهداف مختلفی مورد استفاده می‌گرفتند، شهر حدود 60 متر در زیر زمین قرار دارد و قادر به اسکان حدود 2000 نفر از جمله دامها و غذا می باشد. بزرگترین شهر زیرزمینی کاپادوکیا،  درينکويو در سال 1969 برای عموم مردم بازگشایی شد و تنها نیمی از شهر برای بازدید در دسترس است.

شهر-زیر-زمینی-ترکیه-1

آنچه در شهر زیر زمینی درينکويو خواهید دید

این شهر در ورودی خود، دارای دو درب سنگی بزرگ است که در مواقع خطر از داخل بسته می‌شده. همچنین هر طبقه در مخصوص به خود را دارد، غارها نیز فضای اضافه مورد انتظار از شهر، از جمله انبارهای ذخیره‌سازی، انبارهای شراب، اصطبل‌ها و کلیساها را در بر می‌گیرند. اگرچه ساکنان آن ممکن است پنهان شده باشند، اما آنها زندگی خود را به طور کامل، به همان اندازه روی زمین سپری می‌کردند. یکی از زیباترین خانه‌های درينکويو اتاق بزرگی با سقف قوسی است که گمان می‌رود یک مدرسه مذهبی با اتاق‌های مطالعه جداگانه بوده باشد. بالا و پایین کردن پله‌ها بازدیدکنندگان را طبقات مختلف شهر شگفت‌انگیز هدایت می‌کند، یک شفت تهویه یا یک کلیسای قدیمی نشان می‌دهد که چگونه غارها زمانی با زندگی عادی و روزمره عجین بوده‌اند. علاوه بر این، درينکويو از طریق یک شبکه پیچیده از تونل‌ها به دیگر شهرهای زیرزمینی نیز متصل بوده است.

شهر-زیر-زمینی-ترکیه-3

تاریخ شهر زیر زمینی ترکیه

اعتقاد بر این است که شهرهای زیرزمینی ابتدا توسط فریگایی‌ها در طول قرن هفتم تا هشتم قبل از میلاد ساخته شده است، قومی که مکان زندگی خود را در سنگ‌های آتشفشانی نرم منطقه می‌کنده‌اند. بعدها، در دوره رومیها و جایگزینی زبان فریگایی با یونانی، سپس ساکنان مسیحی همچنان روی شهرهای زیرزمینی کار می‌کردند و نیازهای فرهنگی و مذهبی خود مانند کلیساها و کلیساهای یونانی را به آن اضافه می‌نمودند. شهرهای زیرزمینی مانند درينکويو تا قرن 14-ام پیوسته ساکنان و شهروندان خود یعنی مسیحیان را بار دیگر از تهدید مغولان در طی حمله‌های تیمور و بار دیگر در دوران عثمانی به هنگام لزوم محافظت در برابر قدرت‌های مسلمان ترک محافظت کرده‌‌اند.

حتی در طول قرن بیستم، غارها مردم را از آزار و اذیت دوران امپراتوری عثمانی نجات داده‌اند. در سال 1923 پس از تبادل جمعیتی بین یونان و ترکیه، شهرهای زیرزمینی به طور کامل رها شدند تا اینکه در سال 1963 دوباره کشف شدند.

شهر-زیر-زمینی-ترکیه-4""

شهر-زیر-زمینی-ترکیه-5

شهر-زیر-زمینی-ترکیه-6

شهر زیر زمینی ترکیه چطور کشف شد

داستان کشف آن این گونه است که شهروندی اتاق عجیب و غریبی در پشت دیوار داخل خانه‌اش پیدا می‌کند و که مابقی آن تاریخ است!

نشانی شهر زیرمینی درينکويو ترکیه :  Bayramlı Mahallesi, Niğde Cd., 50700 Derinkuyu/Nevşehir, Turkey

شهر زیرمینی درينکويو ترکیه  بر روی نقشه

شهر-زیر-زمینی-ترکیه-7

شهر-زیر-زمینی-ترکیه-7

شهر-زیر-زمینی-ترکیه-8

شهر-زیر-زمینی-ترکیه-8

از اماکن دیدنی اطراف شهر زیر زمینی ترکیه :

Soğanlı Tarihi Taş Oyma Yer :  تصاویر دیدنی تاش اویما یِر

ایهلارا ترکیه - Ihlara :  تصاویر دیدنی ایهلارا ترکیه

روستای کبوتر - Pigeon Valley : تصاویری از روستای کبوتر ترکیه

مجموعه تفریحی آسِنتیک - Authentic Holidays : تصاویری از مجموعه تفریحی آسنتیک

دودکش دوقلو پری  - Twin Fairy Chimneys : تصاویری از دودکش دوقلوی پری

نظرات کاربران
دیدگاه
از سراسر وب تور نوروز استانبول مجری مستقیم تور اروپا