جاذبه های گردشگری آنتالیا

جاذبه های گردشگری آنتالیا

جاذبه های گردشگری آنتالیا

اماکن دیدنی محبوب آنتالیا – ترکیه کشوریست که در خود شهرهای توریستی مشهوری نظیر استانبول و آنتالیا را در خود جای داده، پیش از این درباره اماکن دیدنی استانبول و جاذبه های توریستی این شهر اوراسیایی صحبت کردیم، و اما در ادامه می خواهیم بدانیم که چرا آنتالیا به یکی از اماکن تفریحی محبوب شهرت پیدا کرده است ؟

به طور خلاصه شاید بتوان زیبایی آنتالیا را در 2 پوینت بیان کرد : 1.سواحل رویایی آنتالیا ترکیه و 2.آنتالیا، پنجره ای رو به تاریخ ترکیه.

به بازدید و گشت و گذار در شهر تاریخی بروید و از دروازه هادیان و مناره شکسته دیدن کنید. با رفتن به غار کارین و رفتن به بالای کوه تاطالی، از گرمای ترکیه فرار کنید. کشف ویرانه های شهرهای یونان باستان و ویرانه های شهر سوخته چیمارا را از دست ندهید!

1.پارک کارالی اوغلو آنتالیا

این یکی از پارک های مهم و بسیار زیبای آنتالیا، کارالی اوغلو است که بی اغراق می توان گفت زیبایی این پارک بیش از یک پارک معمولیست. اینجا جاییست که در طول روزهای گرم و یا در طول شب می توانید درآن آرام بگیرید و ریلکس باشید. جالب ایت بدانید که در لبه پارک قلعه باستانی رومی هیدیرلیک، مشرف به بندر قدیمی است. قلعه ای با یک برج 14 متری بلند که دارای منظره ای عالی برای شهر و خلیج است. لذت بردن از منظره پانوراما از بندر قدیمی رومی از دیگر جاذبه های پارک کارالی اوغلو محسوب می شود. از آن لذت ببرید!

زیباترین-اماکن-دیدنی-آنتایا-9

2.مناره شکسته مسجد کرکوت

مناره شکسته مسجد کرکوت در شهر قدیمی آنتالیا درواقع مناره ای تاریخی باقی مانده از قرن دوم است که توسط آتش سوزی قرن 19 ام ویران شد و تبدیل به اثار تاریخی باقی مانده از روزگاران قدیم شد. در واقع داستان این مناره به قرن دوم برمی گردد، روزگاری که در آن از مناره به عنوان معابد یونانی استفاده می شد و پس از گذشت سالها در سن 600 سالگی به کلیسای  بیزانس تبدیل شدو پس از تهاجم امپراتوری سلجوقی، کلیسا به مسجد تبدیل و مناره اضافه شد. در طی جنگ های صلیبی در سال 1361 مسجد دوباره به کلیسا تبدیل شد. در آخر در عصر ظهور قدرت عثمانی در قرن 15 دوباره به مسجد تبدیل و برای همیشه مسجد باقی ماند و بنای امروزی باقی مانده از این دوران است.

زیباترین-اماکن-دیدنی-آنتایا-8

3. غار کارین آنتالیا ترکیه

غار کارین از چند غار بزرگ تشکیل شده و بازدید از آنها برای عموم مردم باز است. با اکتشافات و حفاری هایی داخل غار انجام شد آثار دوران پالئولیتی پایین و میانه در آن دیده شد و  با پیدایش جمجمه نئاندرتال قدمت و تاریخ غار برهمگان مبری گشت. بعضی از آثار هنری در موزه کوچک موزه باستان شناسی آنتالیا نمایش داده می شود.

زیباترین-اماکن-دیدنی-آنتایا-8

 

4. پارک ملی گولوک دگی و بازدید از شهر تاریخی ترمسوس آنتالیا 

پارک ملی گولوک داگ در شمال غربی ترکیه واقع شده است. اگر می خواهید منظره ای حیرت انگیز از شهر قدیی و اسرار آمیز ترمسوس آنتالیا را ببینید به پارک ملی گولوک دگی بروید. ترمسوس در بالای این کوه، در منطقه ای واقعا دیدنی ساخته شد. از آثار منحصذ به فرد تاریخی این منطقه، بقایای یک آمفی تئاتر باشکوه و حکاکی های تاریخی بر روی دیواره های غارهاست.

زیباترین-اماکن-دیدنی-آنتایا-7

5.گشت و گذار در فازلیس

بندر قدیمی لیسیان – Lycian یک  زمانی مهم ترین منطقه تجاری منطقه بوده است، در طول سفر به ترکیه در شهر به جا مانده از تاریخ قدم بزنید و خود را در دوره الکساندر فرض کنید. از بنا ها و آثار تاریخی به جا مانده می توان به آبراهه ها،  آمفی تئاتر و خیابان اصلی بازار که دو بندر را متصل می کند اشاره کرد. امروزه این منطقه زیبا و اما تاریخی در یک پارک ملی آنتالیا واقع شده است و در کنار آن می توانید سواحل خیره کننده آنتالیا را نیز ببینید. لازم به ذکر است که هیچ رستوران نزدیک فازلیس نیست و این منظقه می تواند یک مکانی عالی برای پیک نیک های عصرانه باشد. 

زیباترین-اماکن-دیدنی-آنتایا-6

6. دروازه هادیا و مناره تاریخی در کالیسی آنتالیا ترکیه

کالیسی شهر قدیمی آنتالیا ترکیه است، جایی که در آن می توانید تلفیقی از معماری رومی و عثمانی را با هم ببینید. در ورودی شهر قدیمی کالیسی، به محض ورود دروازه هادیان را خواهید دید. دروازه هادیا اثار به جا مانده از قرن دوم است و قصر سه گانه ایست که از ورود شهر محافظت می کرده. یکی دیگر از نمادهای آنتالیا، مناره ی 40 متری (Yivli Minare) است که نزدیک به دروازه هادیا آن را خواهید یافت. مناره  تاریخی در کنار یک مسجد سلجوقی ترکیه در قرن 13 ساخته شده است.

زیباترین-اماکن-دیدنی-آنتایا-4

7. چیمارا آنتالیا یا آتشگاه ابدی ؟

اول از همه جاب است بدانید که از شعله های چیمارا برای هدایت ملوانان از خطر اثابت با صخره استفاده می کردند، در واقع نام چیمارا نیز برگرفته از ویژگی آن است و به معنای شعله های داخلی است. امروزه نیز در هر زمان می توانید شعله های از دل صخره ها و سنگ ها بیرون زده را در چیمارا ببینید. چیمارا دارای بیش از 20 منشا خروجی گاز است و خود به خود منفجر می شوند. شاید در ابتدا کمی ترسناک به نظر بیاید، اما در شب منظره ای واقعا دیدنی است. شعله های آتش چیمارا در بالای معبد Hephaistos واقع شده و یکی از بزرگترین پدیده های طبیعت روی زمین محسوب می شود.

زیباترین-اماکن-دیدنی-آنتایا-5

8. موزه باستان شناسی آنتالیا ترکیه 

موزه باستان شناسی آنتالیا یکی از بهترین موزه های ترکیه است که شما را از طریق مسیر سرگرم کننده و جذاب با تاریخ آنتالیا آشنا می کند. این موزه دارای مجموعه قابل توجهی از مصنوعات از سایت های حفاری در آنتالیا است. قدت اشیاء این موزه به پنج هزار سال پیش میرسد و حاوی آثار هنری از عصر برنز تا بیزانس است. مهمترین گالری های موزه، مجسمه های الهی از پرگ و موزاییک از Seleukeia است. در طول سفر با تور ترکیه در شهر انتالیا همه روزه به جز روزهای دوشنبه می توانید از موزه باستان شناسی دیدن کنید.

زیباترین-اماکن-دیدنی-آنتایا-1

9. آبشارهای دودن آنتالیا ترکیه 

آنتالیا شهری غنی از آبشارها، غارها و چشمه های زیباست. از کوه های توروس تا دریای مدیترانه رود دودن جاریستدو دهانه آبشار دودن از این رود است. آبشارها به عنوان آبشارهای بالا و پایین دودن شناخته می شوند. منظره اطراف این آبشار بسیار زیباست و توسط باغها احاطه شده است. بری آن دسته از توریستان تور ترکیه به دنبال روزی عالی در آب و هوایی خنک هستند، آبشارهای دودن یک مکان پیک نیک محبوب برای مردم محلی و گردشگران است. آبشار دودن آنتالیا 15 متر ارتفاع دارد و  یک غار طبیعی در پشت آن پنهان شده، به بالای آبشار بروید و از منظره باور نکردنی لذت ببرید، جایی که میتوانید آبشارها را تماشا کنید و از غار عکاسی کنید.

زیباترین-اماکن-دیدنی-آنتایا-2

10.صعود به کوه تاختلی آنتالیا

منظره ای که از کوه تاالتلی خواهید دید کاملا خیره کننده است، منظره طبیعی بکر از ارتفاع 2365 متر، نزدیک به آسمان. کوه تاختلی برای مسافرین و گردشگران شاید بیش از یک کوه نوردی و پیاده روی در منظره باشد و مسیر برایشان دشوار باشد، اما نگران نباشید با تلکابین هم می توانید به منظره ناب آن بالاها برسید. منظره ای که در آن کوه های توروس در کوه های توروس به هم پیوند خورده اند. 

زیباترین-اماکن-دیدنی-آنتایا-3

 
نظرات کاربران
دیدگاه
از سراسر وب تور نوروز استانبول مجری مستقیم تور اروپا